Hoppa till innehåll

Hot Om Skolmassaker På Kth


Baranoi
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 56
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nepp, det är den bilden man får här i alla fall.

Du kan få vilken bild du vill. Så länge du inte har riktig fakta kan du inte påstå att det är okej att skriva falska hot för att polisen inte har något bättre för sig. Bara för att du inte ser poliser överallt kan du inte påstå att de inte gör något.

 

Dessutom: Även om de inte skulle göra något är det ingen ursäkt.

"Eftersom jag inte ser polisen kan jag skicka in hot till random ställe."

"Eftersom jag inte ser brandkåren kan jag tända eld på en random kontainer."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nepp, det är den bilden man får här i alla fall.

Du kan få vilken bild du vill. Så länge du inte har riktig fakta kan du inte påstå att det är okej att skriva falska hot för att polisen inte har något bättre för sig. Bara för att du inte ser poliser överallt kan du inte påstå att de inte gör något.

 

Dessutom: Även om de inte skulle göra något är det ingen ursäkt.

"Eftersom jag inte ser polisen kan jag skicka in hot till random ställe."

"Eftersom jag inte ser brandkåren kan jag tända eld på en random kontainer."

 

WRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

 

Jag menade att det är okej att Polisen jagar falska hot, eftersom dem inte har mycket annat för sig. Om man sedan FÅR göra falska hot är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på vad du menar med att "det är okej att polisen jagar falska hot".

Det är inte bara okej, men det ska vara så att polisen jagar folk som har yttrat falska hot.

 

I det sammanhang du skrev menade du däremot att polisen inte har något vettigare att göra än att jaga falska hot, och alltså att det inte ska ses som ett problem att man blir tvungen att skicka poliser för att någon hittar på stuff.

Tänker man efter lite betyder det att det inte är särskilt farligt om vi alla då och då ringer polisen och säger att vi har hittat bomber lite varstans (jag hade ju tråkigt, och de har ändå inget annat för sig).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Varför i hela friden skulle det vara straffbart? Det kunde varit en historia, en lek, ett rollspel eller vad som helst. Ska jag bli tagen av polisen bara för att jag säger att jag tillexempel ska lägga en bomb någonstans? ...Oj, då. Jag tror folk är lite väl paranoida, vi är människor inte dödsmaskiner.

 

Det är bara en sak med det: Det är ett J*vla hot att säga så. Man skämtar inte om att göra sånt. Oj, men vilket roligt skämt! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul också att du har en avatar som passar i det här sammanhanget också ("Why so serious?").

 

Personligen fattar jag inte varför polisen gjorde inryck mot honom efter ett inlägg på 4chan. De verkar inte ens veta vad 4chan är och därefter tycker jag inte att de ska gripa en 33 åring bara för att han har skrivit på världens mest oseriösa hemsida att han tänkt skjuta så många han hann i en skola. Om de var så jävla rädda kunde väl polisen varit där när han tänkt gå dit och då kommit fram till om det var skämt eller allvar. I det här fallet är jag emot polisen.

Redigerat av GZT
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det kostar ju pengar i onödan. Om alla vet att de inte kommer att få något straff för ett hot kommer troligtvis fler göra det när de har tråkigt. Polisen måste då lägga ner en hel del pengar och tid för att gå till olika falska hot som de troligtvis vet är falska men som de inte kan riskera att inte gå till. Risken är också att ett av hoten inte är falskt medan polisen fortfarande väntar sig att ingen ska komma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...