Hoppa till innehåll

Läsk Åldersgräns!


Nacke3000
 Dela

Rekommendera inlägg

Hahaha, nej, Jolt innehåller några milligram mera koffein än cola, det är ingen fara så länge man inte hinkar inte sig flera liter per dag

Haha, nej! Jolt är en energidryck. Läs på deras hemsida och se: http://www.joltenergy.com/about.html

Står klart och tydligt Energy Drink i logon.

Jolt innehåller inte bara Koffein, utan också Taurin, Ginseng, Guarana och Vitamin B6.

 

Koffeinhalten är drygt den dubbla i jämförelse med en Coca-Cola: http://sv.wikipedia.org/wiki/Jolt_Cola

 

Så, nu kan du vara tyst och läsa fakta.

 

Sen NÄR innehåller en vanlig standard Jolt taurin, ginseng, guarana och vitamin b6? Står ingenting om det i innehållsförteckningen. Och hur farligt är koffein på en skala 1-10? Det är uppiggande och kan vara beroendeframkallande men jag skulle knappast kalla det farligt (Om man nu inte inte lyckas dricka så idiotiskt mycket så att man blir koffeinförgiftad, men vem satan kan dricka så mycket?)

 

Och om vi ska sätta åldersgräns på läskedrycker så kan vi ju lika gärna göra detsamma med färdigrätter från t.ex Dafgård, eller varför inte ha åldersgräns på att andas? Vem vet vad som finns i luften runt omkring oss? Eller så kan vi ju slå till med att sätta åldersgränser på trappor, många som dör varje år runt om i världen av att ramla i trappen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst DarkLight

Vill inte att dom skaffar åldersgräns på läsk. Btw det där med Jolt. Vi behöver nog inte ta upp Jolt eftersom att dom har gått i konkurs.

Varför skall det införskaffas åldersgräns på läsk för?

 

Det ser jag inte som nödvändigt, då det inte är farligt med läsk i lagom mängder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Herregud, Bara låt folk dricka läsk hur mycket dem vill.

Det skadar bara dem själva.

Eller, Det skadar inte ett skit.

Eftersom coca-cola innehåller otroligt lite koffein.

Ja, men inte Jolt. Det innehåller nästan lika mycket som energidricka, men det är ingen åldersgräns på det.

 

Jolt är det ju ingen fara med.. Finns ju mer koffein i kaffe.

 

Btw ofta Jolt har konkat?

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skall det införskaffas åldersgräns på läsk för?

 

Det ser jag inte som nödvändigt, då det inte är farligt med läsk i lagom mängder.

... tycker jag också, fast jag anser att läsk är :yucky: . Redigerat av loopen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena!

 

Här och där har jag hört rykten om att läsk ska ha ålders gräns.

Det är ju bara ett rykte som antagligen inte kommer ske som det där med 2012. Men man blir ju lite smått orolig att det ryktas om åldersgräns på läsk.

Jag menar att energidryck trodde man aldrig skulle få en åldersgräns. Men så blev det.

Varför inte läsk?

Jag tycker att det låter ologiskt men det är ju koffein i.

 

 

 

Men jag hoppas och tror att det inte kommer hända!!!

Hallå på ICA Viksäng (Min närmaste ica affär) kan man köpa energidryck. Liksom jag är 11 och drack en igår. Utan att nån köpte ut lol.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill inte att dom skaffar åldersgräns på läsk. Btw det där med Jolt. Vi behöver nog inte ta upp Jolt eftersom att dom har gått i konkurs.

Varför skall det införskaffas åldersgräns på läsk för?

 

Det ser jag inte som nödvändigt, då det inte är farligt med läsk i lagom mängder.

 

Kan ju tala om för dig att det finns få saker här i världen som är farliga i "lagom mängd".

 

Så jag skulle vilja påstå att läsk är farligt, för om vi bara tänker efter riktigt noga; hur många barn/ungdomar dricker läsk i "lagom mängd"?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Theshawty

Vill inte att dom skaffar åldersgräns på läsk. Btw det där med Jolt. Vi behöver nog inte ta upp Jolt eftersom att dom har gått i konkurs.

 

Varför skall det införskaffas åldersgräns på läsk för?

 

Det ser jag inte som nödvändigt, då det inte är farligt med läsk i lagom mängder.

 

Kan ju tala om för dig att det finns få saker här i världen som är farliga i "lagom mängd".

 

Så jag skulle vilja påstå att läsk är farligt, för om vi bara tänker efter riktigt noga; hur många barn/ungdomar dricker läsk i "lagom mängd"?

 

Inte en jävel, så vitt jag vet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

låter helt ologist då dom flesta läsker är riktade mot barn som fanta, three hearts med sina blå dåre, krus-brus, halloj och ralle passion + alla omgjorda cola drycker, som alla skulle gå i konkurs om detta hände... tvivlar stort på ålders gräns men om det skulle hända någont liknande tror jag att det blir hur många en person under 15 får köpa i taget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Allting står inte i innehållsförteckningen, lilla du."

 

 

Nää visst, är det mindre än 2% så behöver man inte skriva till det. Men vad jag vet så är taurin en av de saker man måste skriva med hur liten mängd man än har.

Redigerat av Darkdevil
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...