Hej!
Hur gör man en hemsida? Jag vet att man måste kunna html-koder, men jag vill bara "Expirimentera". Asså jag vill inte betala för den, jag vill bara expirimentera lite med bakgrund, registrera dig här osv.
Kan ni hjälpa mig?
Hej!
Hur gör man en hemsida? Jag vet att man måste kunna html-koder, men jag vill bara "Expirimentera". Asså jag vill inte betala för den, jag vill bara expirimentera lite med bakgrund, registrera dig här osv.
Kan ni hjälpa mig?
↗ till inläggetHej!
Kan ni hjälpa mig?
Registrering = du behöver ett programmerings- eller scriptingspråk som hanterar det, och en databas.
http://www.fuska.se/forum/Till_Dig_Som_Ska...da_-t64504.html <- klistrad tråd om ämnet.
↗ till inläggetTackar, ska läsa den nu!↗ till inläggetHej!
Kan ni hjälpa mig?
Registrering = du behöver ett programmerings- eller scriptingspråk som hanterar det, och en databas.
http://www.fuska.se/forum/Till_Dig_Som_Ska...da_-t64504.html <- klistrad tråd om ämnet.
Kolla lite på webdesignskolan.com, de har mycket bra guider ifall du är nybörjare
Om du vill lära dig HTML, så rekommenderar jag denna HTML KURS starkt. Det var bland annat där som jag själv lärde mig PHP.
Ovanstående guider som sagt, lär dig grunderna manuellt sedan skaffar du Adobe Dreamweaver som är mindre komplicerat och använda html med och börjar leka runt lite.
↗ till inläggetOvanstående guider som sagt, lär dig grunderna manuellt sedan skaffar du Adobe Dreamweaver som är mindre komplicerat och använda html med och börjar leka runt lite.
Vill han lära sig ren HTML kod så bör han inte använda Dreamviewer. Så j*vla mycket Dreamviewer kladdar upp koden.
↗ till inläggetInte om du bara använder code-läget och inte design-läget...↗ till inläggetOvanstående guider som sagt, lär dig grunderna manuellt sedan skaffar du Adobe Dreamweaver som är mindre komplicerat och använda html med och börjar leka runt lite.
Vill han lära sig ren HTML kod så bör han inte använda Dreamviewer. Så j*vla mycket Dreamviewer kladdar upp koden.
↗ till inläggetInte om du bara använder code-läget och inte design-läget...↗ till inläggetOvanstående guider som sagt, lär dig grunderna manuellt sedan skaffar du Adobe Dreamweaver som är mindre komplicerat och använda html med och börjar leka runt lite.
Vad är skillnaden på code läget och Notepad ++ ?
↗ till inlägget↗ till inläggetOvanstående guider som sagt, lär dig grunderna manuellt sedan skaffar du Adobe Dreamweaver som är mindre komplicerat och använda html med och börjar leka runt lite.
Inte om du bara använder code-läget och inte design-läget...
Vad är skillnaden på code läget och Notepad ++ ?
Jag har inte använt Notepad++ så jag vet inte. Men det kommer iallafall upp förslag på taggar etc. i code-läget i DW.
mono.net snabbt bra!
↗ till inläggetSnabbt? Ja.mono.net snabbt bra!
Bra? Verkligen inte.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in