💬
Logga in
Fuska.se

Hur Gör Man En Hemsida?

11 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

Hej!

Hur gör man en hemsida? Jag vet att man måste kunna html-koder, men jag vill bara "Expirimentera". Asså jag vill inte betala för den, jag vill bara expirimentera lite med bakgrund, registrera dig här osv.

Kan ni hjälpa mig?

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Hej!

Hur gör man en hemsida? Jag vet att man måste kunna html-koder, men jag vill bara "Expirimentera". Asså jag vill inte betala för den, jag vill bara expirimentera lite med bakgrund, registrera dig här osv.

Kan ni hjälpa mig?

Registrering = du behöver ett programmerings- eller scriptingspråk som hanterar det, och en databas.

http://www.fuska.se/forum/Till_Dig_Som_Ska...da_-t64504.html <- klistrad tråd om ämnet.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #3
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hej!

Kan ni hjälpa mig?

Registrering = du behöver ett programmerings- eller scriptingspråk som hanterar det, och en databas.

http://www.fuska.se/forum/Till_Dig_Som_Ska...da_-t64504.html <- klistrad tråd om ämnet.

Tackar, ska läsa den nu!
24 Apr 2010
Nivå 1 · Novis

Kolla lite på webdesignskolan.com, de har mycket bra guider ifall du är nybörjare

Nivå 1 · Novis

Om du vill lära dig HTML, så rekommenderar jag denna HTML KURS starkt. Det var bland annat där som jag själv lärde mig PHP.

12 May 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare

Ovanstående guider som sagt, lär dig grunderna manuellt sedan skaffar du Adobe Dreamweaver som är mindre komplicerat och använda html med och börjar leka runt lite.

15 May 2010
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Ovanstående guider som sagt, lär dig grunderna manuellt sedan skaffar du Adobe Dreamweaver som är mindre komplicerat och använda html med och börjar leka runt lite.

Vill han lära sig ren HTML kod så bör han inte använda Dreamviewer. Så j*vla mycket Dreamviewer kladdar upp koden.

16 May 2010
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vill han lära sig ren HTML kod så bör han inte använda Dreamviewer. Så j*vla mycket Dreamviewer kladdar upp koden.

Inte om du bara använder code-läget och inte design-läget...
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vad är skillnaden på code läget och Notepad ++ ?

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vad är skillnaden på code läget och Notepad ++ ?

Jag har inte använt Notepad++ så jag vet inte. Men det kommer iallafall upp förslag på taggar etc. i code-läget i DW.
30 May 2010
Nivå 2 · Novis

mono.net snabbt bra!

↗ till inlägget

mono.net snabbt bra!

Snabbt? Ja.

Bra? Verkligen inte.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in