💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp! Antivirus

49 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare

Okej, nu har jag installerat Avast, men de uppstod ett problem, vilket är följande att jag inte kan komma in på hemsidor. Och de är inte ett anslutnings problem eftersom jag har anslutning, sedan när jag inaktiverar Avast så funkar internet som vanligt igen. Därför är de ganska uppenbart att Avast ligger bakom detta.

Sökte runt lite på google och försökte hitta en lösning, fast jag misslyckades.

Kanske någon här kan hjälpa mig?

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Okej, nu har jag installerat Avast, men de uppstod ett problem, vilket är följande att jag inte kan komma in på hemsidor. Och de är inte ett anslutnings problem eftersom jag har anslutning, sedan när jag inaktiverar Avast så funkar internet som vanligt igen. Därför är de ganska uppenbart att Avast ligger bakom detta.

Använd Internet Explorer och gå in på t.ex. www.google.se. Tryck sedan WinK + R, skriv "Eventvwr.msc" och tryck på OK. Gå till loggfilen Internet Explorer och kolla om det finns några fel där. Finns det inga fel där så kolla i de andra loggfilerna efter fel som kan vara relevanta. Hittar du inget, pröva avinstallera allt annat som kan tänkas vara inkompatibelt med Avast!, detta innefattar tredjepartsprogram som t.ex. brandväggar, antivirus och antispyware program. Fungerar inget av detta, se till att du inte har mixtrat med dina Avast! inställningar. Pröva att avaktivera en av Avast!s moduler i taget och testa att surfa på webben, på detta sätt kan du slå fast vilken modul som du ska fokusera dig på.
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #23
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Detta är ingen pirat

Såja har registrerat nu och har den i ett år.

Tack alla

En sak till,

jag har ingen firewall heller förslag på fria firewalls?

denna ksnke inte är free, menmen: http://www.kaspersky.com/downloads_home_us...apter=146244114

Där kan du ladda ner deras trial, och så kan du köpa den om du känner för det.

Ok

Nån annan som vet en fri fw

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Använd Internet Explorer och gå in på t.ex. www.google.se. Tryck sedan WinK + R, skriv "Eventvwr.msc" och tryck på OK. Gå till loggfilen Internet Explorer och kolla om det finns några fel där. Finns det inga fel där så kolla i de andra loggfilerna efter fel som kan vara relevanta. Hittar du inget, pröva avinstallera allt annat som kan tänkas vara inkompatibelt med Avast!, detta innefattar tredjepartsprogram som t.ex. brandväggar, antivirus och antispyware program. Fungerar inget av detta, se till att du inte har mixtrat med dina Avast! inställningar. Pröva att avaktivera en av Avast!s moduler i taget och testa att surfa på webben, på detta sätt kan du slå fast vilken modul som du ska fokusera dig på.

Jag läste att ifall man har brandvägg aktiverat så måste man manuelt tillåta Avast, för annars blockas Avast, och eftersom internet går igenom Avast så blir de också drabbat. Men eftersom jag inte har brandväggen aktiverad så vart jag väldigt förvirrad, tills jag hitta att jag hade Nod32 fortfarande på datorn.. Så jag avinstallera Nod32, starta om datorn, och se på fan nu funkar allt.

Tack för hjälpen :)

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #25

Vad pratar han om?

Vet nån en fri o bra FW

Nivå 4 · Lärling

Skaffa norton, har haft det nu i tre veckor och inte ett enda virus har dykt upp.

28 Apr 2010
↗ till inlägget

Skaffa norton, har haft det nu i tre veckor och inte ett enda virus har dykt upp.

Norton är ett väldigt bra virusskydd, jag tar tillbaka om jag sa att det var dåligt. Och enligt folk så är det bättre än ESET NOD32; kolla bara här:

http://www.all-internet-security.com/top_1...s_software.html Norton är #3 och NOD32 #6.

Best är Shield Deluxe, och ganska billigt.

Här: http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/ BitDefender är #1, Norton #4 och NOD32 #5

Detta borde vara till hjälp med Antivirus iallafall.

Norton är skit.

Inse.

NOD32 är det bästa, Har vunnit priser om att vara årets antivirus osv.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Har gratis versionen av avast instalerat nu tack

Men det står ju att den går ut om 30 dagar

Du måste ha en licens man får den via sin email som man skrev in.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Norton är ett väldigt bra virusskydd, jag tar tillbaka om jag sa att det var dåligt. Och enligt folk så är det bättre än ESET NOD32; kolla bara här:

http://www.all-internet-security.com/top_1...s_software.html Norton är #3 och NOD32 #6.

Best är Shield Deluxe, och ganska billigt.

Här: http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/ BitDefender är #1, Norton #4 och NOD32 #5

Detta borde vara till hjälp med Antivirus iallafall.

Och du tror på det där?

Det är säkert någon random sida som bara tar det folk använder mest, Enligt mig så är dom där listorna åt *PIP*.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #31

Börja inte byta ämne nu.

Antivirus problemet är löst behöver bara en FireWall nu

Nivå 0 · Nykomling

AVG free är den bästa enligt mig.

Är gratis och FW medföljer.

↗ till inlägget

Börja inte byta ämne nu.

kaspersky antihacker. en av de bästa brandväggarna

Nivå 5 · Fuskare

Här finns svaret

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #35
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Börja inte byta ämne nu.

kaspersky antihacker. en av de bästa brandväggarna

Länk?

↗ till inlägget

Jag har redan avast anti virus det är firewall jag söker nu

Det räcker med windows brandvägg.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #37

Som jag tidigare sa min windos har ingen firewall den hade både norton firewall och antivirus i 30 dagar sen skulle man köpa den

Nivå 10 · Veteranfuskare

Varför skulle norton ta bort windows brandväggen helt? Sök efter brandvägg/firewall på din dator så lär den komma upp

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #39

Det var en 30 dagars trial nu kommer det då o då upp at jag ska köpa den för att den har gått ut

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Det var en 30 dagars trial nu kommer det då o då upp at jag ska köpa den för att den har gått ut

Avinstallera det och skaffa avast då unge.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in