Hoppa till innehåll

Hjälp! Antivirus


Pomegranate
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan!

 

Min dators nuvarande antivirus är en den fria delen av avira antivir här är en länk dit http://www.free-av.com/en/download/index.html

 

Men jag tycker inte att den är så bra och vill byta till en annan.

Har hört att nod32 och norton är de bästa.

Har kollat nod32 s hemsida och den bästa versionen kostar 660 i ett år,så jag har 4 frågor.

 

1.Rekommenderar ni nån annan antivirus?

2.Är nod32 värt att betala 660kr för?

3.Hur för man den asså laddar man ner elr för en skiva?

4.Hur betalar man?

 

Och uppskatar att ni inte skriver saker som att googla och så

 

Tack i för väg

Svar så snabbt som möjligt tack

1. Ja, Avast!

2. Vet ej.

3. Vet ej.

3. Vet ej.

 

Tack!

Har installerat den nu ,det är väl inget man ska aktivera elr så,har den brandvägg?

 

 

Om nån annan har en annan förslag elr svar på mina frågor så skriv gärna

Har gratis versionen av avast instalerat nu tack

 

Men det står ju att den går ut om 30 dagar

Ska man aktivera den?

Ja, det ska man. Då kan man använda den i ett år(för utökning så är det bara och registrera dig igen efter ett år), annars i 30 dagar. Det är gratis.

 

Har den brandvägg?

Nej, det har den inte. Men jag rekommenderar starkt att du kombinerar Avast! med t.ex. Microsoft Windows Defender och Windows-brandväggen.(och kanske någon annan hårdvarubrandvägg om du vill ha det bästa).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har gratis versionen av avast instalerat nu tack

 

Men det står ju att den går ut om 30 dagar

Ska man aktivera den?

Ja, det ska man. Då kan man använda den i ett år(för utökning så är det bara och registrera dig igen efter ett år), annars i 30 dagar. Det är gratis.

 

Har den brandvägg?

Nej, det har den inte. Men jag rekommenderar starkt att du kombinerar Avast! med t.ex. Microsoft Windows Defender och Windows-brandväggen.(och kanske någon annan hårdvarubrandvägg om du vill ha det bästa).

 

Har ingen windos brandvägg då detta var från norton och test tiden tog slut efter en månad.

 

Hua aktiverar man den då

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Detta är ingen pirat

 

Såja har registrerat nu och har den i ett år.

 

Tack alla

 

En sak till,

jag har ingen firewall heller förslag på fria firewalls?

denna ksnke inte är free, menmen: http://www.kaspersky.com/downloads_home_us...apter=146244114

Där kan du ladda ner deras trial, och så kan du köpa den om du känner för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hua aktiverar man den då

*host* *host* serials eller cracks *host* *host*

 

Aktiveringen är gratis. Klicka på avast på din taskbar så bör en ruta komma upp, där det står typ "Ditt antivirus går ut om 29 dagar" bör det stå "klicka här för att registrera"
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, nu har jag installerat Avast, men de uppstod ett problem, vilket är följande att jag inte kan komma in på hemsidor. Och de är inte ett anslutnings problem eftersom jag har anslutning, sedan när jag inaktiverar Avast så funkar internet som vanligt igen. Därför är de ganska uppenbart att Avast ligger bakom detta.

 

Sökte runt lite på google och försökte hitta en lösning, fast jag misslyckades.

 

Kanske någon här kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, nu har jag installerat Avast, men de uppstod ett problem, vilket är följande att jag inte kan komma in på hemsidor. Och de är inte ett anslutnings problem eftersom jag har anslutning, sedan när jag inaktiverar Avast så funkar internet som vanligt igen. Därför är de ganska uppenbart att Avast ligger bakom detta.

 

Sökte runt lite på google och försökte hitta en lösning, fast jag misslyckades.

 

Kanske någon här kan hjälpa mig?

Använd Internet Explorer och gå in på t.ex. www.google.se. Tryck sedan WinK + R, skriv "Eventvwr.msc" och tryck på OK. Gå till loggfilen Internet Explorer och kolla om det finns några fel där. Finns det inga fel där så kolla i de andra loggfilerna efter fel som kan vara relevanta. Hittar du inget, pröva avinstallera allt annat som kan tänkas vara inkompatibelt med Avast!, detta innefattar tredjepartsprogram som t.ex. brandväggar, antivirus och antispyware program. Fungerar inget av detta, se till att du inte har mixtrat med dina Avast! inställningar. Pröva att avaktivera en av Avast!s moduler i taget och testa att surfa på webben, på detta sätt kan du slå fast vilken modul som du ska fokusera dig på.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är ingen pirat

 

Såja har registrerat nu och har den i ett år.

 

Tack alla

 

En sak till,

jag har ingen firewall heller förslag på fria firewalls?

denna ksnke inte är free, menmen: http://www.kaspersky.com/downloads_home_us...apter=146244114

Där kan du ladda ner deras trial, och så kan du köpa den om du känner för det.

 

Ok

 

Nån annan som vet en fri fw

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, nu har jag installerat Avast, men de uppstod ett problem, vilket är följande att jag inte kan komma in på hemsidor. Och de är inte ett anslutnings problem eftersom jag har anslutning, sedan när jag inaktiverar Avast så funkar internet som vanligt igen. Därför är de ganska uppenbart att Avast ligger bakom detta.

 

Sökte runt lite på google och försökte hitta en lösning, fast jag misslyckades.

 

Kanske någon här kan hjälpa mig?

Använd Internet Explorer och gå in på t.ex. www.google.se. Tryck sedan WinK + R, skriv "Eventvwr.msc" och tryck på OK. Gå till loggfilen Internet Explorer och kolla om det finns några fel där. Finns det inga fel där så kolla i de andra loggfilerna efter fel som kan vara relevanta. Hittar du inget, pröva avinstallera allt annat som kan tänkas vara inkompatibelt med Avast!, detta innefattar tredjepartsprogram som t.ex. brandväggar, antivirus och antispyware program. Fungerar inget av detta, se till att du inte har mixtrat med dina Avast! inställningar. Pröva att avaktivera en av Avast!s moduler i taget och testa att surfa på webben, på detta sätt kan du slå fast vilken modul som du ska fokusera dig på.

 

Jag läste att ifall man har brandvägg aktiverat så måste man manuelt tillåta Avast, för annars blockas Avast, och eftersom internet går igenom Avast så blir de också drabbat. Men eftersom jag inte har brandväggen aktiverad så vart jag väldigt förvirrad, tills jag hitta att jag hade Nod32 fortfarande på datorn.. Så jag avinstallera Nod32, starta om datorn, och se på fan nu funkar allt.

 

Tack för hjälpen :)

Redigerat av GangsterTwist
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...