Hoppa till innehåll

Nyheter Gällande Grupper


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Nummer 1 låter bäst, om det nu skulle bli en massa gamla döda gruppforum så skicka ett PM till skaparen och fråga om tillåtelse att ta bort det.

Ja, eller så låter man dem ligga och fortsätta skräpa några extra dagar ändå. De försvinner ju ändå i slutändan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ja.

 

3) ändra gratisgrupperna till kattgruppens spec, dvs införa de gamla gratisgrupperna igen. Ta bort om ca 4-5 månader. vänta 1 år, göra om.

 

se det som ett periodvis "event", kommer höja intresset på samma sätt som en reklamkampanj eller en REA, funkar det för den globala marknaden funkar det här också. allt du behöver är två .txt-filer där du har de olika koderna och copypastar mellan dem när du byter... eller om du skulle kunna programmera så att det sköts "automatiskt", men antar att sidans mall inte tillåter det. Och om jag mins rätt så försvann de flesta gamla gratisgrupperna mer eller mindre redan första månaden efter ett det systemet togs ur bruk.

 

Dessutom tror jag inte att problemet ligger i grupperna i sig, gruppsystemet fungerar mycket bra nu, tror det är sidan i helhet. sidan (forum) väcker inte tillräckligt mycket intresse för att kreativitet till grupper startas, det krävs ändå väldigt mycket engagemang och tålamod, det fattar nog du som sköter hela sidan.

 

tänk då vanliga medlemmar, som inte ens tjänar en liten ynka krona på sitt GF, det krävs mycket energi för att ha motivationen att hålla uppe ett bra GF. Det största problemet som jag ser är dels att moderatorerna modererar för hårt, för många varnas och bannas, vilket skapar en allt för seriös känsla vilket leder till att folk inte kan slappna av och vara kreativa, och dels tror jag att medelåldern spelar in, många under 13 har inte tänket som krävs för att hålla igång ett populärt GF.

 

Det största problemet ligger nog i kommunikationen mellan medlemmar och administratörer, det är svårt att få fram en åsikt och ett förslag eller att argumentera när en mod väl har bestämt sig om en varning eller något annat.

 

Felet ligger inte i gruppsystemet, det ligger någon annanstans, vet inte exakt hur en lösning skulle se ut, men har som sagt pekat ut en del faktorer som jag tror spelar stor roll.

 

EDIT: skickar man PM till dig om man vill konvertera en grupp till #10?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det borde inte vara så svårt och några undantag (i kodningen och annat) skulle egentligen inte behövas. "Gratisgrupp" kan vara en egenskap såsom att vissa grupper har en beskrivning osv. Jag har ingen aning om hur koden eller databasen ser ut, men det borde vara ganska enkelt.

 

Sedan att man har typ events som Dave sa där alla kan skaffa gratisgrupper om de vill i en viss begräsad tid och sedan ta bort det alternativet, även det borde vara relativt enkelt.

Redigerat av TheCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer nog vänta ett tag och se hur det går innan jag uttrycker några åsikter om detta. Dock så såg jag inga problem med det gamla systemet. Varför fixa något som inte är trasigt?

 

Dock har jag två punkter jag vill ta upp.

 

1. Det är Admins forum och han gör vad fan han vill. Om det inte funkar så kan man alltid starta eget.

 

2. Måste alla alltid gnälla något så överjävligt? Känns som det finns medlemmar som inte gör annat än att försöka leta fel och gnälla så mycket de bara kan.

 

Dave: Varken Sandkaka eller Dezen är med i utvecklingsgruppen såvitt jag har sett. De har i alla fall aldrig skrivit något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dock så såg jag inga problem med det gamla systemet. Varför fixa något som inte är trasigt?

Precis, något nytt system behövdes absolut inte. Det är självklart att admin gör som han vill, men man kan ju alltid ge tips och förslag om förbättringar.

 

Det här med grupper är ganska intressant eftersom inte så jättemånga sidor som har det och jag måste erkänna att det är en stålande idé som ger medlemmarna stor möjlighet att påverka innehållet på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, något nytt system behövdes absolut inte. Det är självklart att admin gör som han vill, men man kan ju alltid ge tips och förslag om förbättringar.

 

...problemet ligger väl i att en majoritet av medlemmarna inte klarar av att göra detta på ett vettigt sätt. Så länge man klarar av att vara konstruktiv och inte låter som en gnällig kärring och/eller är otrevlig så är det klart att input är bra.

 

Det här med grupper är ganska intressant eftersom inte så jättemånga sidor som har det och jag måste erkänna att det är en stålande idé som ger medlemmarna stor möjlighet att påverka innehållet på sidan.

True dat! Fuska skulle inte vara fuska utan grupper.

 

Dessutom, om det nya systemet visar sig suga fullständigt så har jag inga tvivel om att admin kommer byta tillbaka till det gamla eller fixa det på något vänster!

 

Lite tilltro kan ni allt ha.

 

Edit: Lade till lite grejer.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad i helvette whinar alla för? Detta är ju underbart, inte precis någon som drabbas utav att små kiddsen på sidan gör en grupp som är borta efter en vecka. Det är ju ändå de starka grupperna som man kommer komma ihåg och som är sjukt positivt, bra jobbat admin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konsumtion ökar vid brist. om admin vill öka intresset för grupper eller konsumtionen av gruppfunktioner måste han skapa brist, t.ex. genom att bara låta gratisforumen vara tillgängliga en kort tid eller bara ha en viss mängd gratisforum (som fylls på då och då, men rätt sällan). efterfrågan stiger vid brist eftersom det är mer status att ha något sällsynt. De nya små gratisgrupperna skapar ingen brist och ingen strävan efter att skapa något eget heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som tidigare sagt så får det bli en utvärdering om 2-3 månader. Fungerar det här dåligt så har det kommit fram en hel del förslag ovan som isf kan testas.

 

För att konvertera en gammal grupp till en ny gratis grupp så skickar man PM. En gratisgrupp kan uppgraderas till en vanlig grupp genom att man köper till platser. Direkt efter uppgraderingen så börjar det kosta som en vanlig grupp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...