Gäst CrazyCake Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 Tjena. När man var liten, så hörde jag rätt många gånger att det ska finnas en motorväg i Tyskland som inte har någon fartgräns. Fanns detta verkligen, finns det fortfarande, eller är det bara en myt? Hörde detta från rätt många vuxna med. Autobahn är ju en stor motorväg i Tyskland, Men där finns det ju fartgränser? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 Tjena. När man var liten, så hörde jag rätt många gånger att det ska finnas en motorväg i Tyskland som inte har någon fartgräns. Fanns detta verkligen, finns det fortfarande, eller är det bara en myt? Hörde detta från rätt många vuxna med. Autobahn är ju en stor motorväg i Tyskland, Men där finns det ju fartgränser? Det finns fartgränser på Autobahn, men det finns bara vid vissa ställen, ibland är det fartgränser, ibland inte som jag har fattat det iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn Finns tydligen en rekommenderad hastighet på 130km/h fast ingen hastighetsgräns, men regeln "vårdslös körning" gäller antagligen fortfarande. Min kompis berättade en gång om när han körde på Autobahn med sin familj, de blev omkörda samtidigt som de höll på att köra om en annan bil :P Det finns upp till 5 filer på vägarna har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Inloggad Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn Finns tydligen en rekommenderad hastighet på 130km/h fast ingen hastighetsgräns, men regeln "vårdslös körning" gäller antagligen fortfarande. Min kompis berättade en gång om när han körde på Autobahn med sin familj, de blev omkörda samtidigt som de höll på att köra om en annan bil :P Det finns upp till 5 filer på vägarna har jag för mig. Min tyskalärare berättade en gång att när hon körde på autobahn i ca 120km/h så blev hon omkörd av lastbilar :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn Finns tydligen en rekommenderad hastighet på 130km/h fast ingen hastighetsgräns, men regeln "vårdslös körning" gäller antagligen fortfarande. Min kompis berättade en gång om när han körde på Autobahn med sin familj, de blev omkörda samtidigt som de höll på att köra om en annan bil :P Det finns upp till 5 filer på vägarna har jag för mig. Nja, Körde där för någon vecka sen, Var bara 3 filer.Men är det bara rekommenderat? Såg ingen bil som körde över 130. Men såg ingen sportbil för den delen heller, sov ju mest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn Finns tydligen en rekommenderad hastighet på 130km/h fast ingen hastighetsgräns, men regeln "vårdslös körning" gäller antagligen fortfarande. Min kompis berättade en gång om när han körde på Autobahn med sin familj, de blev omkörda samtidigt som de höll på att köra om en annan bil :P Det finns upp till 5 filer på vägarna har jag för mig. Nja, Körde där för någon vecka sen, Var bara 3 filer.Men är det bara rekommenderat? Såg ingen bil som körde över 130. Men såg ingen sportbil för den delen heller, sov ju mest. Hmmmmmm. Sov du vid ratten då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 Hmmmmmm. Sov du vid ratten då?Försök inte misstolka inlägget ^_^ Har bara ett svagt minne av att jag hört att det kan finnas 3-5 filer, är antagligen inte 3 filer överallt som det var där du körde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 Tvivlar på att det är samma antal filer på hela autobahn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 Kunde inte låta bli att notera att http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn säger att fordon med maxhastighet på 61km/h eller mer är tillåtna på Autobahn, precis att min moppe klarar sig B) Men jag får inte köra i uppförsbackar :( lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn Finns tydligen en rekommenderad hastighet på 130km/h fast ingen hastighetsgräns, men regeln "vårdslös körning" gäller antagligen fortfarande. Min kompis berättade en gång om när han körde på Autobahn med sin familj, de blev omkörda samtidigt som de höll på att köra om en annan bil :P Det finns upp till 5 filer på vägarna har jag för mig. Min tyskalärare berättade en gång att när hon körde på autobahn i ca 120km/h så blev hon omkörd av lastbilar :lol: det påminner mig om när jag åkte på Autobahn, då körde farsan i 180km/h, och så kom det en bil med husvagn som bara dörnade förbi oss :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 Flera filer, kör man söligt måste man hålla sig till filer längre in / längre ut på vägen, så inte nån som kör 70km/h kör i filer där alla kör 150+. Ingen fartgräns i öknen heller vad jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 (redigerat) Ingen fartgräns i öknen heller vad jag vet. Ute på hav finns det ingen hastighetsgräns för båtar heller tror jag, någonstans kanske. Racerbanor har inte heller nån gräns, min kusin kör på dem med sin MC ibland. Redigerat 4 Juni 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.