Okej. Banan efter LEFT är ju bara irriterande. Och gissar att det är sista banan? Efter som man bara dör efter den?
Flash Spel
↗ till inlägget↗ till inläggetKom till en bana, klarade den sen kom ja tillbaks till LEFT banan
Det är för att jag inte kommit längre på spelet än.
Projektspelet som jag jobbat på då.
Är inte helt färdigt och vi hade en i gruppen som skulle fixa ljud men han "försvann" typ :/
Instruktioner:
Spring med piltangenterna(höger och vänster)
Hoppa med upp
Slå med S (OBS. Du måste stå still och hålla ner S för att slå, släpper du så avbryts slaget)
Det var väldigt bra gjort, förutom att det blev ganska långtråkigt efter ett tag. Är det du som har ActionScriptat allting?
Du borde byta ansikte på ditt första spel till den här.
Hur som helst, vet du några bra tutorials för att lära sig göra plattformsspel Flash?
↗ till inläggetDet var väldigt bra gjort, förutom att det blev ganska långtråkigt efter ett tag. Är det du som har ActionScriptat allting?
Yes, jag har gjort all kodning i det :)
Vi tänkte ha med bossar i spelet men han inte fixa in dem. Kommer möjligtvis i framtiden om jag hittar på ett finligt sätt att få dem att fungera på. :)
↗ till inläggetJag har inte hittat så många bra på youtube men det finns den här serien med tutorials där: http://www.youtube.com/watch?v=BCPwTIsSVSw...nel_video_titleDu borde byta ansikte på ditt första spel till den här.
Hur som helst, vet du några bra tutorials för att lära sig göra plattformsspel Flash?
Sen finns det en del på newgrounds här.