Hoppa till innehåll

Om Ni Är Smart Så Skriver Ni Inte I Raptomex Trådar


Kira1
 Dela

Rekommendera inlägg

Men om du är så trött på reglerna varför är du då kvar på fuska.se?

Jag är kvar här för att jag har vänner här. Om jag slutar här och blir aktiv på ett annat forum måste jag börja om. Och generellt sätt brukar jag reparera saker istället för att byta ut dem; försöka hjälpa fuska istället för att sticka härifrån.

 

Bra svar. Kommer inte på något motargument. : p

Men är det bara jag som tycker att denna tråd har spårat ut lite? Den handlar ju trots allt om att man inte ska skriva på Raptomex trådar för att han låser andras utan anledning! :o

Redigerat av zitroz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

@Guggo, ändringar i reglerna händer ju ibland. Det är åtminstone värt att försöka. Man behöver inte nödvändigtvis ändra i reglerna heller utan det räcker att mods ser på dem lättare.

Uppenbarligen inte sådana ändringar som många i den här tråden eftersträvar. Det känns som alla regeländringar som genomförs bara genererar ännu mer gnäll.

 

...Från samma personer.

 

Men jaja, det hör ju inte hit. Här är det Raptomex vi klagar på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonaldDuckk

Ja, den har spårat ur, men om rapto låser p.ga att den har spårat ur, har den ju inte spårat ur längre. Eftersom han sa nåt relaterat till ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar som att ganska många tycker att reglerna tas för hårt men jag verkar vara den som talar ut om det mest. Det verkar inte som så många lyssnar på mig heller, kanske därför inga regeländringar sker.

 

Men är det bara jag som tycker att denna tråd har spårat ut lite?

Nja, bara en sväng :P Jag anser inte att det är ett argument för att tråden ska låsas. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men är det bara jag som tycker att denna tråd har spårat ut lite?

Nja, bara en sväng :P Jag anser inte att det är ett argument för att tråden ska låsas.

 

Nja men det känns lite som i tråden om gud, då vi gick över till att blanda in religion i det.

Nu diskuterar vi att Raptomex låser trådar, så blandar vi in regler i det! :s

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om du är så trött på reglerna varför är du då kvar på fuska.se?

Jag är så sanslöst trött på den frågan, om din säng är trasig, varför slänger du inte bara ut den? om din ditt grafikkort är dåligt, varför kastar du inte ut datorn? precis som WASD säger så föredrar antagligen alla de som får den frågan att laga saker framför att bara strunta i dem. och om man ständigt skulle lämna saker bara för att de innehåller ett eller flera fel så skulle man snart finna sig i ett hörn där man inte kan vända ryggen åt världen längre. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Egentligen tycker jag att "tråden har spårat ut" är ett argument som ofta missbrukas vid låsningar. Om man håller på med en seriösare diskussion förstår jag inte varför en tråd ska låsas om den "spårat ur". Ifall det finns en tråd om Gud som "spårar ut" mot religion och en tråd om Religion som "spårar ut" mot gud, ska båda trådar låsas då även om de sker bra debatter i dem?

 

"Jag tycker detta om X för att Y..."

"Vi ska inte prata om Y här. Denna tråden handlar om X!"

Sätter ett hinder i debatten.

 

Sedan finns det givetvis gränser. Om en tråd som handlar om grafikkort går över till vilken smak på glass är godast eller tvärt om så borde en moderator påpeka det, inte låsa tråden direkt. Ibland ser jag mods säga "håll er till topic" minst en gång innan låsning vilket är bra.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om du är så trött på reglerna varför är du då kvar på fuska.se?

Jag är så sanslöst trött på den frågan, om din säng är trasig, varför slänger du inte bara ut den? om din ditt grafikkort är dåligt, varför kastar du inte ut datorn?

 

Men... om jag bara har en säng och den är trasig, så är det självklart att jag försöker anpassa mig för att kunna använda den så gott som möjligt.

Om jag bara har ett grafik kort, och det är dåligt, då skaffar jag ett nytt. Men om jag inte kan det så anpassar jag mig, eller försöker spela spel även fast det ser fuckat ut.

Men är fuska.se allt du har? I så fall tycker jag att du ska ta en pause från det och försöka få in något annat i livet.

Redigerat av zitroz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonaldDuckk

Om du har ett dåligt grafikkort byter du ut det, du kastar inte bort hela datorn.

Om du har en dålig regeln gör du nåt åt det, du tvingar inte alla som vill ha en förändring att lämna forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Egentligen tycker jag att "tråden har spårat ut" är ett argument som ofta missbrukas vid låsningar. Om man håller på med en seriösare diskussion förstår jag inte varför en tråd ska låsas om den "spårat ur". Ifall det finns en tråd om Gud som "spårar ut" mot religion och en tråd om Religion som "spårar ut" mot gud, ska båda trådar låsas då även om de sker bra debatter i dem?

 

"Jag tycker detta om X för att Y..."

"Vi ska inte prata om Y här. Denna tråden handlar om X!"

Sätter ett hinder i debatten.

Nu börjar samtalsämnet gå från gud till religion igen, det finns en religion-tråd som ni kan diskutera detta i.
Förlåt men jag tycker att det här är lite komiskt. Redigerat av zitroz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förlåt men jag tycker att det här är lite komiskt.

Finns givetvis gränser som jag sa. Alla människor brukar ändra sin åsikt lite beroende på vad som passar för dem :) Inget jag nekar. Jag är inte alls intresserad vad någon religion påstod hände för 2000 år sedan utan jag är intresserad av gud därav passade det argumentet i den tråden medans motsatsen till det argumentet passar i denna. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Egentligen tycker jag att "tråden har spårat ut" är ett argument som ofta missbrukas vid låsningar. Om man håller på med en seriösare diskussion förstår jag inte varför en tråd ska låsas om den "spårat ur". Ifall det finns en tråd om Gud som "spårar ut" mot religion och en tråd om Religion som "spårar ut" mot gud, ska båda trådar låsas då även om de sker bra debatter i dem?

 

"Jag tycker detta om X för att Y..."

"Vi ska inte prata om Y här. Denna tråden handlar om X!"

Sätter ett hinder i debatten.

Sedan finns det givetvis gränser. Om en tråd som handlar om grafikkort går över till vilken smak på glass är godast eller tvärt om så borde en moderator påpeka det, inte låsa tråden direkt. Ibland ser jag mods säga "håll er till topic" minst en gång innan låsning vilket är bra.

Detta instämmer jag till fullo på, On Topic prioriteras högre än kvalité. Går man in i en tråd som är 20+ sidor så är det orimligt att förvänta sig att den är i perfekt linje med allra första inlägget.

 

Dessutom ser jag allt mer av ett tråkigt beteende hos såväl Rapto som de andra moderatorerna, och det är det att man hellre låser en tråd snabbt än att rensa den, vilket kväver kreativitet och kvalité hos forumet generellt. Förr tog sig moddarna tid att rensa, men de orkar inte det längre, kanske dags att byta moderatorer till några yngre med mer tid på händerna?

 

"Men fattar du hur jobbigt det är att sitta och markera flera sidor ren spam!?"

Ja det gör jag, jag sitter och rensar och städar en hel del där jag har modkrafter, jag mergar, döper om trådar, flyttar stora mängder inlägg hit och dit, slår ihop etc. Jag drog ut en ca 30 sidor lång tråd ur en annan två gånger, bara för att man inte kan markera fler än 300 inlägg åt gången. Jag inser att kvalité måste starta från toppen, lata modds ger lata medlemmar. Sen skulle det var väldigt tacksamt om admin kunde göra en funktion så att man kan markera alla inlägg på en sida i en tråd, liknande "markera alla trådar på en sida"-funktionen.

 

Men... om jag bara har en säng och den är trasig, så är det självklart att jag försöker anpassa mig för att kunna använda den så gott som möjligt.

Om jag bara har ett grafik kort, och det är dåligt, då skaffar jag ett nytt. Men om jag inte kan det så anpassar jag mig, eller försöker spela spel även fast det ser fuckat ut.

Men är fuska.se allt du har? I så fall tycker jag att du ska ta en pause från det och försöka få in något annat i livet.

Hoppas att du totalt missade min poäng med flit, annars tycker jag synd om dig. Givetvis är inte fuska "det enda jag har", men det är det enda i sitt slag och har många positiva egenskaper som jag tycker om. Jag slänger inte bort hela forumet bara för att det inte är perfekt, dessvärre märker folk inte att jag inte "negativt" kommenterar allt.

 

på tal om det. Guggo, det hade varit trevligt om du kunde ge mig ett exempel på när jag klagar på något som sen ändras så som jag har sagt (eller nära nog) och sen fortsätter "gnälla".

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...