Hoppa till innehåll

Wi-fi Med Mobilt Bredband?


Rekommendera inlägg

Hejsan. Jag undrar om man kan ha wi-fi trots att man bara har mobilt bredband? Om det går, hur ska jag då göra för att få det att funka?

 

 

 

Jag vet inte om detta var rätt ställe att ställa denna fråga. Om inte så kanske nån kan flytta den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man har en dator med wifi ska det gå att dela ut det samtidigt som datorn är kopplad till internet via mobila bredbandet så man sedan via sitt DS kan gå in på datorns wifi och komma ut på internet, fast jag har aldrig lyckats få det att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som WASD skrev så kan du göra en egen ''ad hoc connection'' d.v.s att din dator sänder ut WiFi signaler, fast du måste ju ha ett nätverks kort i datorn som klarar Wifi men det tror jag att du har. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, bara den vanliga internetkostnaden. Precis som att fuska.se kostar, bara den vanliga internetkostnaden. Efter inköpet är alltså användningen usb-wifi'n lika dyr som fuska.se.

 

(Gillar att vara övertydlig :P)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nintendo Wi-Fi USB Connector är en dongel du sätter in i datorn via USB och så skapas ett litet trådlöst nätverk runt dongeln.

 

Man ska kunna gå ut på internet på den med en DS, PSP, laptop eller typ iPhone, men jag tror Nintendo låst just sin egen dongel till att bara låta DSar gå ut på nätet.

Dock har jag hört att de är otroligt dåliga, räckvidden är knappt en meter.

 

Bättre att köpa en trådlös router och köra den på ens vanliga internetuppkoppling egentligen, men om du bara har mobilt bredband så :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nintendo Wi-Fi USB Connector är en dongel du sätter in i datorn via USB och så skapas ett litet trådlöst nätverk runt dongeln.

 

Man ska kunna gå ut på internet på den med en DS, PSP, laptop eller typ iPhone, men jag tror Nintendo låst just sin egen dongel till att bara låta DSar gå ut på nätet.

Dock har jag hört att de är otroligt dåliga, räckvidden är knappt en meter.

 

Bättre att köpa en trådlös router och köra den på ens vanliga internetuppkoppling egentligen, men om du bara har mobilt bredband så :/

Har tyvärr bara det ;-/

Skulle man kunna köpa en på tradera? Har nämligen hittat en där för 100 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...