Hoppa till innehåll

Tänk På Reglerna Innan Du Postar!


 Dela

Rekommendera inlägg

Under min korta tid här på Fuska.se har jag märkt att folk bryter mot reglerna hejvilt, så nu tänkte jag skapa en tråd med reglerna här. Förhoppningsvis läser folk denna tråd och blir medvetna om vilka regler som gäller (även om de skulle varit det vid registreringen av sina konton).

 

Fuska.se - Regler och villkor

 

Fuska tillhandahåller forumet för personer som gillar att diskutera. Forumet är främst riktat till de som är intresserade av datorspel och tvspel och självklart fusk. Tanken med forumet är att skapa en plats där många intresserade av dessa saker håller till för att sedan diskutera olika frågor och idéer. Forumet är öppet för alla så länge man håller sig till reglerna. Ett medlemskap i forumet är gratis.

 

Nedan används ord som tråd/ämne. En tråd eller ett ämne är själva huvudinlägget. Det vill säga det första inlägget i varje ämne. Är du osäker på någon regel så fråga alltid en moderator så att du inte bryter mot den. Kolla även alltid de klistrade trådarna längst upp i forumen då vissa forum har speciella regler.

 

Fastän administratörer och moderatorer på den här sidan försöker att ta bort eller ändra allt störande eller stötande material så fort som möjligt, är det omöjligt att gå igenom alla meddelanden. Vi vill därför meddela dig om att all text som skrivits på den här sidan uttrycker vad författaren tänker och tycker, och administratörer eller moderatorer skall inte stå till ansvar för det (förutom då för de meddelanden som de själva skrivit).

 

 

§1 - Uppförande

 

Då Fuska är en stor hemsida så finns alla möjliga typer av människor med olika åsikter. För allas trevnad så gäller det därför att visa respekt för varandra och varandras åsikter. Använd sunt förnuft. Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Det är även förbjudet att missbruka funktioner på Fuska på annat sätt än de är tänkta att användas på.

 

 

§2 - Innan du skriver

 

Testa alltid och sök på det du tänker fråga efter. I många fall kan det redan finnas svar på din fråga och då slipper du väntetid och vi slipper fler inlägg med samma fråga. Rör din fråga om hur något fungerar så testa och kolla i hjälpen som finns i menyn. Vid inskickning av nyhet/fusk eller liknande så ber vi dig att noga kontrollera så att liknande inte redan finns. Tänk även på att alla ämnen som skapas måste ha någon form av vettigt syfte samt att syftet måste framgå relativt tydligt.

 

 

§3 - När du skriver

 

Tänk på ovanstående paragrafer när du skriver ett inlägg och liknande.

§3.1 - Ge tråden ett ämne så man redan innan man klickar på den förstår vad den handlar om.

§3.2 - Inlägget skall ha koppling (relevans) till trådens ämne och forumet.

§3.3 - Ifall du skapar en ny tråd så skall det placeras i rätt kategori.

§3.4 - Skapa aldrig samma tråd i flera kategorier.

§3.5 - Du får aldrig skriva något där tanken är att göra reklam för något.

§3.6 - Du får aldrig skriva en länk som gynnar dig eller någon annan. T.ex. REF-länkar.

§3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter där upphovsrättsskyddat material sprids eller finns tillgängligt.

§3.8 - Uppmana heller aldrig till något olagligt eller sprid andras uppmaningar om något olagligt.

§3.9 - Posta aldrig inlägg som inte tillför något till diskussionen (spam).

§3.10 - Missbruka ej BB-KOD och använd endast BB-KOD när det finns ett vettigt skäl för det.

§4 - Signaturer och bilder (avatarer)

 

Det är ej tillåtet att kopiera eller imitera andras avatarer/signaturer utan tillstånd. Modifierade versioner av andras avatarer är ej heller tillåtna.

§4.1 - Signaturen får enbart innehålla text och max vara 4 rader (vanlig storlek, inkl. mellanrum).

§4.2 - Avatarer (bilden vid inlägg man skriver) får ej vara animerade (rörliga).

§4.3 - Avatarer får inte innehålla gruppnamn (använd gruppikon).

§4.4 - Länkar är inte tillåtna i signaturen.

§5 - Anmälningar

 

Olika saker på Fuska har anmälningsfunktioner. Ser du en kommentar, ett inlägg eller kanske en bild i gallerian som bryter mot reglerna så skall du anmäla detta. Skriv helst inte att du har anmält utan gör det bara. Detta för att undvika onödiga konflikter mellan medlemmarna. Är du osäker på om något bryter mot reglerna så kan du alltid ändå göra en anmälan. Anmälan utan grund raderas enbart när vi granskar de. I grupper så är det gruppägaren som är ansvarig för anmälningar.

 

 

§6 - FuskaMynt och FuskaRank

 

Genom att göra olika saker så som att skriva inlägg eller skicka in fusk och få dessa godkända så kan man tjäna FuskaMynt och FuskaRank. FuskaMynt kan sedan användas till grupper eller till "affären". I affären kan man köpa till saker till sin presentation bland annat. FuskaRank är enbart en rank som visar hur aktiv en användare har varit på Fuska.

§6.1 - Det är förbjudet att försöka tigga FuskaMynt.

§6.2 - Det är förbjudet att skicka FuskaMynt till användare som har använt samma dator (IP).

§6.3 - Det är förbjudet att skaffa sig FuskaMynt på ett sätt som inte skall ge det.

§7 - Grupper

 

Fuska erbjuder sina användare att ha egna grupper. Varje användare kan skapa grupper där denne blir ägare och ledare av sin grupp. Varje ägare är ansvarig för vad som sker i sin grupp och förbinder sig att se till att Fuskas regler följs i gruppen. Ifall reglerna inte efterföljs så kan gruppägaren komma att varnas. I grupper så får gruppägaren lov att undanta reglerna §3.2, §3.5, §3.6, §3.9, §3.10.

 

 

§8 - Betaltjänster och SMS-tjänster

 

Fuska har en del betaltjänster för extra funktioner. För att få använda dessa så måste du vara myndig eller ha målsmans tillstånd. För tjänster som vår "skicka en fil"-tjänst så är du själv ansvarig att kolla upp så att mobilen klarar av att ta emot filen du skickar. Och även att mobilen har de rätta inställningar för att ta emot filen. Tänk även på att kostnad för datatrafik kan tillkomma i samband med användande av "skicka en fil"-tjänsten. Tänk även på att Fuska aldrig återbetalar pengar för SMS/betalsamtal. Är det fel på tjänsten så kontakta oss för felsökning.

 

 

§9 - Användare

 

Varje person får endast ha en användare. Vid registrering samt vid inställning av kön och ålder så skall korrekta uppgifter uppges, användaren som inte gör detta riskerar varning eller avstängning. Vill du byta namn så kan du göra detta under "Mina inställningar" och "Byt visningsnamn". När du registrerar dig på Fuska så måste du aktivera din användare inom 48 timmar via det e-postmeddelande som vi skickar till dig. Annars kommer din användare automatiskt att tas bort. Vid avstängning/radering av en användare så blir alla användarens tillhörigheter låsta och/eller raderade. Tillhörigheter kan vara inlägg, FuskaMynt och inskickade fusk. Det är förbjudet att använda sig av proxy/vpn-tjänster när man går in på Fuska och detta medför direkt avstängning från Fuska (undantag kan göras ifall detta i förväg godkänns av en administratör på Fuska). Det är även strängt förbjudet att röja en annan användares identitet på Fuska på något som helst vis eller att sammankoppla användarens eventuella konton publikt.

 

 

§10 - Medlemsbrev och andra e-brev

 

Fuska kommer då och då att skicka ut medlemsbrev. Detta innehåller nyheter om vad som har hänt på Fuska och eventuellt vad som kommer att hända. Fuska förbehåller sig även rätten att skicka ut olika typer av erbjudanden till medlemmarna.

 

 

§11 - Vad händer med mina uppgifter

 

Allt som matas in till Fuskas server sparas en viss tid beroende på vad som skickats in. Detta för att säkerhetställa att alla regler och villkor följs. Vi kommer aldrig att lämna ut personlig information till 3:e part utan ditt samtycke. Gör du dock något brottsligt och vi får en förfrågan från en myndighet så kommer vi att lämna ut begärd information.

 

 

§12 - Konsekvenser vid regelbrott

 

Fuska använder sig av ett system med en 5-gradig skala för varningar. Normalt skicka en tillsägelse ut vid ett mindre regelbrott medan man får varning vid ett större. Har man redan fått en tillsägelse för ett regelbrott och sedan gör samma igen så kommer man att bli varnad. Vid varning så dras rättigheten att skriva inlägg in i upptill 1 månad i vanliga fall. När man har fått sin femte varning så stängs man av från Fuska och får inte återvända till forumet. Anser du att du har fått en varning som är felaktig så ta kontakt med den moderator som gav dig varningen för diskussion. Detta måste göras inom en vecka från och med att du fick varningen.

 

 

Genom att använda Fuska och dess tjänster så förbinder du dig att följa dessa regler och villkor. Fuska förbehåller sig rätten att varna/stänga av användare på vilka som helst skäl när som helst. Fuska kan komma att ändra på reglerna. Normalt sker detta utan att vi informerar. Vi större ändringar så kommer vi dock att informera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

*insert onödig fitt-tråd som slösade min tid here*

Tack för att du visade oss alla regler igen, skulle aldrig brytt mig om dom om du inte postat dom!

 

Skärp dig, varenda jävla människa från ålder 9-100 vet reglerna, ändå om dom inte läst dom.

Det gäller att ha common sense, you know. Inte svära, inte reklamera och inte spamma, så enkelt är det.

 

 

EDIT: http://www.fuska.se/forum/Laes_Innan_Du_Sk...ud-t118604.html

Redigerat av CHORDAZBA
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well, det första man för när man blir medlem på ett forum är att läsa reglerna för att inte riskera en ban, varning etc..?

 

Och finns redan lite information av detta på 2 länkar som tidigare har postat av andra.

 

Så min fråga är varför man skulle klicka sig fram till Fuska.se -> "Tänk På Reglerna Innan Du Postar!" istället för att bara klicka på fliken "Regler" uppe i menyn? :/

 

Smått onödig tråd då dom flesta faktiskt kan reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*insert onödig fitt-tråd som slösade min tid here*

Tack för att du visade oss alla regler igen, skulle aldrig brytt mig om dom om du inte postat dom!

 

Skärp dig, varenda jävla människa från ålder 9-100 vet reglerna, ändå om dom inte läst dom.

Det gäller att ha common sense, you know. Inte svära, inte reklamera och inte spamma, så enkelt är det.

 

 

EDIT: http://www.fuska.se/forum/Laes_Innan_Du_Sk...ud-t118604.html

 

Om denna tråd nu slösade din tid, varför brydde du dig ens så mycket att du klickade in dig här? Seriöst, CHORDAZBA, du låter som en trettonåring i lingonveckan.

 

Och detta är precis inte första tråden jag ser dina små raseriutbrott. Ärdu alltid likadan från dag till dag?

 

Vadå varför brydde du dig? Låt dig tåla kritik, ditt äckel.

Jag får raseriutbrott när någon gör något så idiotiskt som vad du precis gjorde.

 

ALLA vet att man ska läsa reglerna, ALLA.

Finns fan ingen jävel som inte vet om det.

 

^ This.

 

Alla inlägg jag har sett dig skriva har varit för att få uppmärksamhet. Du har sett många bryta reglerna? Okej, anmäl inlägget som bryter emot reglerna så tar en moderator hand om det.

 

http://www.fuska.se/forum/Laes_Innan_Du_Sk...ud-t118604.html - WASD tråd innehåller allt du har sagt, utan själva reglerna, men hur svårt är det att när man läser vad WASD har skrivit att man klickar sig till reglerna själv?

 

Det kan inte bli lättare att hitta reglerna än det redan är, dom är ju rätt framför ögonen på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://marylandshooter.com/ar15/Funny/InBeforeTheLock.gif

 

Anyway, antingen så skiter folk i reglerna, glömmer bort dom eller tolkar dom annorlunda än en moderator. Inte så mycket mer och säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan ju säga såhär.

När jag var ny på fuska hade jag ingen aning om hur man hittade till reglerna och kände därför inte till dem.

Jag kände inte heller till att det fanns ett forum som hette "Fuska.se" där man pratade om hemsidan.

 

Om jag nu var den korkade lilla jag jag var för 6 år sedan idag hade jag alltså inte hittat denna tråd och inga regler skulle någonsin stoppa mig.. för än ca 6 år senare då jag tog mig tiden till att titta upp dem där reglerna som man trodde var en myt.

Redigerat av zitroz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...