Hoppa till innehåll

Använda Händer I Fotboll


Mezox
 Dela


Rekommendera inlägg

Ghana hade vunnit med en Säkerhet på 99.99999999% om Suarez inte hade tagit med händerna. Den sista delen reserverar jag för att en meteorit landar på fotbollsplanen och alla dör. Att det blev som det blev är en formalitet, för att inte ge domaren för stor makt antar jag.

Eftersom Ghana hade vunnit utan Suarez handling och straffet inte hjälpte så neutraliserade straffet inte handlingen. Straff+rött kort är i princip det värsta man kan få och tydligen var inte ens det nog för att ge tillbaks det Ghana gick miste om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vill bara tillägga - Mezox, vart vill du komma fram till - vem som vann eller varesig fusk eller ej?

"Fusk" i fotboll är då när man t ex filmar och lägger sig ned i hopp att få en straff. Att ta bollen med handen, vad är det som är fusk då? Vad är det som är fördel i själva grejen? Man lurar ju domaren (eller försöker) genom att fuska till sig en staff via filma. När man tar bollen med handen så är det en helt annan sak, man straffar sig själv ju.

EDIT: Och ni som säger han bör spela handboll, gå skjut er själva, era okunniga jävlar.

Redigerat av Windnoob
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghana hade vunnit med en Säkerhet på 99.99999999% om Suarez inte hade tagit med händerna. Den sista delen reserverar jag för att en meteorit landar på fotbollsplanen och alla dör.

Nja, eftersom det bevisligen inte landade en meteorit på planen av slump, så måste denna meteorit ha landat för att Suarez inte hade tagit med händerna. Och det känns som att något mera troligt vore att liksom domaren missade att det blev mål (vi vet ju att det har hänt förut). Så du har fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghana hade vunnit med en Säkerhet på 99.99999999% om Suarez inte hade tagit med händerna. Den sista delen reserverar jag för att en meteorit landar på fotbollsplanen och alla dör. Att det blev som det blev är en formalitet, för att inte ge domaren för stor makt antar jag.

Eftersom Ghana hade vunnit utan Suarez handling och straffet inte hjälpte så neutraliserade straffet inte handlingen. Straff+rött kort är i princip det värsta man kan få och tydligen var inte ens det nog för att ge tillbaks det Ghana gick miste om.

varför utdelas det ett straff i så fall? spelets förutsättningar definieras av spelets regler.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill bara tillägga - Mezox, vart vill du komma fram till - vem som vann eller varesig fusk eller ej?

"Fusk" i fotboll är då när man t ex filmar och lägger sig ned i hopp att få en straff. Att ta bollen med handen, vad är det som är fusk då? Vad är det som är fördel i själva grejen? Man lurar ju domaren (eller försöker) genom att fuska till sig en staff via filma. När man tar bollen med handen så är det en helt annan sak, man straffar sig själv ju.

Vem som vann är det ingen tvekan om. Uruguay vann och det var ju enligt spelreglerna. Jag ville få igång en diskussion om varesig det är rätt att göra så eller inte. När det gäller att man straffar sig själv så var det ju väldigt tydligt inte så. De vann på det - hur kan det vara att straffa sig självt?

 

Nja, eftersom det bevisligen inte landade en meteorit på planen av slump, så måste denna meteorit ha landat för att Suarez inte hade tagit med händerna. Och det känns som att något mera troligt vore att liksom domaren missade att det blev mål (vi vet ju att det har hänt förut). Så du har fel.

Chansen att dommaren inte hade sett det målet uppskattar jag till 0%.

Du har rätt i början. Då får jag väl reservera den sista delen för något annat. Jag vet inte vad ärligt talat.

 

varför utdelas det ett straff i så fall? spelets förutsättningar definieras av spelets regler.
För att det är det närmsta man kan komma en "neutralisering". Ghana hade vunnit om det inte vore för att Suarez tog med handen. När han gjorde det - även efter allt straff som skulle ha neutraliserat vad han gjorde så förlorade Ghana. Alltså neutraliserade inte straffet foulen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I ett fall som detta neutraliseras inte handlingen. Ghana skulle ha vunnit om han inte hade gjort det, men förlorade tack vare det.

Ghana kunde fortfarande ha vunnit, även efter att Suarez boxade bort bollen.

 

Om de bara hade varit lite bättre på straffar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som någon här sa tidigare.

 

Fusk är då man fuskar till sig en straff eller liknande genom att filma.

Att ta med händerna och domaren ser det, så är det inte fusk. Han fick sitt straff och därför utjämnat.

Som någon här sa tidigare.

 

Edit -

Tänk dig att du spelar i en otroligt viktig match som åttondels, kvart, semi eller final. Det står 0-0 och målvakten har lurats upp på läktaren. Du är den enda personen som kan ta den, och det är med händerna för annars når du den inte. Så istället för att kanske rädda bollen och ditt lag har en liten chans om du tar den, eller ingen chans om du inte gör det. Såklart man tar den då, eller?

 

Edit2 -

Jag läste någonstans att det var "FOTboll" det handlade om här i tråden, men kan inte hitta inlägget för tillfället :S. Det är faktiskt tillåtet att nicka bollen, även knäa, punga, maga, brösta, halsa bollen om jag inte har fel..

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...