Hoppa till innehåll

Ska Minimumgränsen På Att Skicka Fuskamynt Bort?


WASD
 Dela

Ska minimumgränsen på att skicka fuskamynt bort?  

61 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

När det gäller många av fuskas regler är det oftast såhär:

 

1. Admin kommer på något nytt som han vill ska finnas på forumet.

2. Folk använder det inte som admin hade tänkt.

3. Admin lägger till en regel.

4. Admin är leet och gör så att regeln inte behöver finnas utan att det blir fysisk omöjligt att göra så som man inte får göra.

5. Admin går och firar sin genialitet med chips och dip och glömmer ta bort den skriftliga regeln.

6. Medlemmarna hittar undantag som var utanför admins tankelåda och klagar på den nya funktionen som låser möjligheter.

7. Admin blir lessen.

8. medlemmarna tycker att admin är en lat jävel som förstör forumet.

9. Admin går och gör nått annat.

 

-----------------------

Åh herregud, skrattade så jag knappt kunde andas.

 

Men det må stämma iaf, men för mycket får vi inte klaga för att han ju samtidigt ett IRL-Liv att tänka på!

Och samtidigt ska han fixa för oss.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Bryr mig faktiskt inte.

 

Men Admin måste väl ha haft en anledning till att sätta gränsen från början.

Gränsen finns för att hålla nere på loggarna och därmed göra sidan snabbare i längden samt att spara på diskutrymme för hemsidan. Och då det finns en regel om att varje tjänst måste kosta minst 100FM och en "vinst" måste vara minst 50FM så fungerar det även bra.

 

Gränsen kommer med andra ord inte att ändras den kommande tiden skulle jag tro. Detta då fokus ligger på att sidan skall vara snabb.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är helt säker på att gratisgrupperna tar upp väldigt mycket mer minne än vad som sparas på att ha 50fm gräns...

Sen har ju gratisgrupperna en lite viktigare funktion. Hela forumet tar ju också upp mer minne än det mesta, men det betyder inte att vi ska ha bort det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Nej men admin verkar så snål på minne. 1 inlägg i loggen om skickade fuskamynt är en bra bit under 1kb i minne. Dessutom kan man (åtminstone medlemmar) bara se de 10 senaste fuskamynt transaktionerna och då spelar det ingen roll ifall man skickar 1 eller 100fm.

 

Gratisgruppernas storlek i minne jämfört med en logg på en fm-transaktion i minne är lite större utan säkert 100 gånger större.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...