Hoppa till innehåll

Uone


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har nu skapat min första css-hemsida. Jag tar gärna emot feedback, även fast det kanske inte finns allt för mycket att kommentera ännu. Men sidan kommer bli bättre med tiden.

 

Nu finns det iaf fyra flikar, startsida (med nyheter), videos, länkar och gästbok.

 

http://uone.webege.com/index.html

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att färgvalet på navigationen är märklig. Dessutom flyttas den gråa innehållboxen på sig beroende på fönsterstorlek/skärmupplösning. Mitt tips till dig skulle vara att se till att allt hålls på ett fast ställe, helst i mitten av webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jo, den färgen är kanske lite märklig :P. Men själva färgen då man håller över knapparna passar. Kanske ska byta ut det rosa på knapparna. Har någon nått tips på vilken färg?

 

Har för mig att det finns en hemsida (eller hemsidor..) där man kan kolla in sidorna utan att byta själva storleken på riktiga skärmen så att säga. Jag vill gärna se hur den ändrar sig ^^.

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, den färgen är kanske lite märklig :P. Men själva färgen då man håller över knapparna passar. Kanske ska byta ut det rosa på knapparna. Har någon nått tips på vilken färg?

 

Har för mig att det finns en hemsida (eller hemsidor..) där man kan kolla in sidorna utan att byta själva storleken på riktiga skärmen så att säga. Jag vill gärna se hur den ändrar sig ^^.

http://i23.photobucket.com/albums/b351/Milixi/Others/UoneHemsidaWooWoo.jpg

 

1440x900

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är faktiskt min första CSS-hemsida :P. Ska försöka centrera sidan också men har inte lyckats så bra ännu då allt blir fel och man måste ändra allt möjligt i css-filen jag har verkar det som :P

Nej, enklare än du tror ;)

 

Lägg till margin: auto; i din kolumncontanier.

 

#kolumncontanier {

...

margin: auto;

}

 

Om det inte funkar så kom jag på att du kan ändra float: left; till float: middle; .

 

Annars ta bort float: left; lägg till overflow: hidden; + margin: auto;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Sawny - Ska testas :D

95alexander95 - Är scrollen över texten för dig? tycker själv att det är bra att ha scroll där då blir inte själva nyheter-sidan för stor för min smak. Och det är lätt att sköta det så :P.

 

Edit

Sawny - fick ingenting att funka tyvärr :/

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...