💬
Logga in
Fuska.se

Om Ögonlaser

35 svar · startad · 🔒 låst

Trådstartare #1

Hej!

Jag har börjat fundera på en ögonlaser, är dock väldigt osäker och ställer mig kritisk till ögonoperationer.. Är det någon här som skulle rekommendera det? Har -3.0 på båda ögonen och är riktigt trött på glasögon, så det är ingen spontant jag kommit fram till!

har du funderat på att skaffa linser?

om du har det så ber jag om ursäkt, Min mor har genomgått laser operation på båda ögonen och det blev jättebra.

om du verkligen vill och kan så rekommenderar jag det, Jag ska själv göra det om drygt ett år.

10 Jul 2010

Jag tänkte också göra det. Men fick reda på att synen måste ha varit stabil i minst 3 år. Så blev inget med det.

Senast ändrad:

Jag har för mig att synen nästan förstörs helt ifall det inte lyckas. Jag har lite halvdålig syn men jag använder glasögon när det behövs (främst vid övningskörning eller när jag måste se tavlan på lektioner).

Senast ändrad:

Japp, om det failar så kommer du ha ännu sämre syn. Använd linser ?

http://www.lasik.se/ Kika på denna sidan för att se hur de gör.

Har dock för mig att man måste vara över 20 eller 18 för att kunna göra en laseroperation.

Min morfar testade en sån operation för 5-6 år sen och för honom funkade det iaf.

För dem som säger skaffa linser: Ja det är ett alternativ, men vissa vill inte peta sig i ögonen, är allergiker, är väldigt lättirriterade i ögonen, osv.

11 Jul 2010

Är inte det cancer frammkallande med ögonlaser? Bara hört det någon gång.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Nästan allt är cancerframkallande idag...
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nästan allt är cancerframkallande idag...

Ja, gå inte ut i solen ! Du kan få hudcancer.

Att göra en ögonlaseroperation är riktigt säkert om du gör det på en känd klinik,blabla.

En känd klinik kan väl lika gärna göra misstag som en "vanlig" ?

Iofs. Den kända kliniken har oftast bättre utrusning och har oftast gjort fler operationer.

För det behöver ju inte den vara bättre ? s;

12 Jul 2010

Bara undra asså.

↗ till inlägget

AKTA CHIPSEN, DOM GER CANCER!

AKTA COLA, DET KAN FRAMKALLA CANCER!

AKTA LUFTEN, MOLEKYLERNA KAN FRAMKALLA CANCER!

Sluta äta mat och sluta leva så får du fanimig ingen jävla cancer.

Du har lika större chans att få cancer om du röker en cigg i hela ditt liv än att du äter potatischips varje dag 24/7 i 10 år.

@topic; jag har för mig att sån laser kan ge bieffekter, varför är du trött på glasögon då?

Jag har bett min mor och far i flera månader nu för glasögon men dom båda snålar och vill att jag ska ha linser. :(

Glasögon är en av de coolaste sakerna jag någonsin skådat, helt seriöst.

Om jag ser någon med glasögon så vet jag att den personen tänker mer på sin syn än utseende, men dom med linser vill bara tänka på utseendet, och vill sitta varje morgon och peta fingrarna i ögonen, ne usch.

Senast ändrad:

Det är ju dyrt med linser, speciellt om du köper dina glasögon på lensway.se där du kan köpa glasögon för 333 kr+frakt.

Om du har studentkort slipper du t.o.m. frakten.

En mer känd klinik som har utfört fler operationer har ju kirurger som har mer vana, så oftast är de ju bättre så sett.

Senast ändrad:

14 Jul 2010

Med linser behöver du dock inte bågar. [;

Nvm, kanske bara mina föräldrar som är märkesbåg-nördar.. Finns ju faktiskt billiga bågar till rimligt pris som ser snygga ut.

Senast ändrad:

Det skulle kosta 5000 kr för mig att köpa glasögon förra året i en IRL-butik, ca 2000 för bågar och resterande för glaset då det skulle vara speciellt plastglas för att göra det lättare då jag har ganska dålig syn.

Då var det inte ens något särskilt märke på bågarna,och då hade jag letat som en galning för att inte behöva ta Converse eller något sånt för jag har en storlek som är större än barnbågar men mindre än vuxenbågar och butikerna tjänar inte mycket på att beställa de där mellan-storlekarna.

Köpte på nätet tillslut för 1100 kr, fick tråkigt nog bara tag i en likadan båge som jag har haft i 3 år innan.

Jag måste ha glasögon, annars tror folk att jag läser på gymnasiet. -.-

Funderar på operation i framtiden kanske, men att ha ögat öppet och att de ska pilla i det skrämmer mig. :/

Senast ändrad:

Bajare

Själv har jag använt linser i 6 år snart (hade innan haft glasögon i 2-3 år) och det är riktigt skönt måste jag lov att säga. Men än så länge har jag inte behövt och betala dom själv, och vet inte om jag kommer har råd att fortsätta köra med endagslinser i framtiden. Men självklart har man ju också tänkt på alternativet med en operation men skulle aldrig våga riskera värre skador på ögonen :( .

↗ till inlägget

att ha ögat öppet och att de ska pilla i det skrämmer mig. :/

De lyser bara i dina ögon med laserstrålar.

Guds teknik, Guds gåva.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.