Foto

Favorit Regissör?

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1 Xyle

Xyle

#1 Nyfödd

• Medlem
  • Pip
  • 8 inlägg

Postad 27 juli 2010 - 03:02:35

Som topicen säger... Vilken är din favorit regissör?

Mina är

Quentin Tarantino och James Cameron.

#2 Vitdom

Vitdom

#10 Forumkändis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 751 inlägg

Postad 27 juli 2010 - 08:44:40

Hmm, den första som kommer till min tanke är Akira Kurosawa.

#3 GZT

GZT

#7 Spelkommendör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 583 inlägg

Postad 27 juli 2010 - 09:42:44

Stanley Kubrick och Martin Scorsese. Nu kan tråden låsas.

#4 swagzter

swagzter

#9 Forumlegend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 343 inlägg

Postad 27 juli 2010 - 10:08:27

Måste ju säga att Steven Spielberg är j*vligt grym på det han gör. Tim Burton är rätt skön också!

preznak

#5 Fruktnystan

Fruktnystan

#10 Forumkändis

• Medlem
  • 5 180 inlägg

Postad 27 juli 2010 - 10:13:11

Kubrick. Duh.

Gamertag: RazorPriest 

What can change the nature of a man?

#6 Lynott

Lynott

#10 Forumkändis

• Medlem
  • 4 789 inlägg

Postad 27 juli 2010 - 13:31:02

Luc Besson och Tim Burton!
too tired to eat too hungry to sleep

#7 Hivee

Hivee

#10 Forumkändis

• Medlem
  • 3 547 inlägg

Postad 27 juli 2010 - 13:37:42

Danny Boyle och David Lynch
Lorthemar logs on[Guild][Lorthemar] Hey guys[Guild][Garrosh] Who the hell are you?

#8 Kollaps

Kollaps

#2 Nyfiken

• Medlem
  • PipPip
  • 42 inlägg

Postad 27 juli 2010 - 17:27:14

David Lynch, Stanley Kubrick och Francis Ford Coppola. Ridley Scott får ett hedersomnämnande för filmen Bladerunner.

När folk nämner Spielberg får jag alltid känslan av att de bara namedroppar utan egentligen vara speciellt insatta, eftersom att han är en av "de stora". Själv har hans filmer aldrig framkallat någon högre känsla än "meh" från min sida, någon som har lust att förklara varför man håller honom som favorit?
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?Frank Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

#9 GZT

GZT

#7 Spelkommendör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 583 inlägg

Postad 27 juli 2010 - 18:11:12

Jag instämmer med Kollaps angående Steven Spielberg. De flesta filmerna som är bra där han medverkat i är han oftast bara producent, inte regissör som i t.ex. Tillbaka till framtiden. Det enda jag kan komma på som är särskilt bra av honom är The Terminal och första Jurassic Park. Saving Private Ryan försökte jag gilla men den känns så uttjatad. Jag får lite samma känsla över James Camereon, fast det enda av honom jag gillar är The Terminator (första filmen) och allt annat han gjort avskyr jag nästan.

Redigerat av GZT, 27 juli 2010 - 18:11:56.

#10 Kollaps

Kollaps

#2 Nyfiken

• Medlem
  • PipPip
  • 42 inlägg

Postad 27 juli 2010 - 18:35:56

Jag instämmer med Kollaps angående Steven Spielberg. De flesta filmerna som är bra där han medverkat i är han oftast bara producent, inte regissör som i t.ex. Tillbaka till framtiden. Det enda jag kan komma på som är särskilt bra av honom är The Terminal och första Jurassic Park. Saving Private Ryan försökte jag gilla men den känns så uttjatad. Jag får lite samma känsla över James Camereon, fast det enda av honom jag gillar är The Terminator (första filmen) och allt annat han gjort avskyr jag nästan.

Som sagt är det bara Terminator 2: Judgement Day av Cameron som är sevärt, han har ju hyllats till skyarna för både Titanic och Avatar helt oförtjänt, båda klyschiga och intetsägande filmer om du frågar mig. Och när vi ändå håller på att nämna överskattade regissörer passar jag på och säger Michael Bay. Alla hans stora filmer (Armageddon, Pearl Harbor, Transformers) är värdelöst, hjärndöd ren jävla smörja.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?Frank Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

#11 GZT

GZT

#7 Spelkommendör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 583 inlägg

Postad 27 juli 2010 - 21:15:15

Nja, jag håller inte med om Terminator 2 men Avatar och Titanic har du fullkomligt rätt i. Köpte Avatar på Blu-Ray som enligt många skulle vara den bästa filmen någonsin. Bra var den inte och specialeffekterna hjälpte inte ett dugg, inte ens HD-transfern hjälpte.

#12 MrTast

MrTast

#7 Spelkommendör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 586 inlägg

Postad 27 juli 2010 - 21:23:08

Michael Bay rolleyes.gif

Logga in för att kunna skriva inlägg