Hoppa till innehåll

Vad Gör Ni Moderatorer?


Rekommendera inlägg

Dave37 säger:

 

Det är för mycket som inte stämmer, för mycket konstiga förklaringar. Det finns inte så mycket att kommentera på dataintrånget, vad jag finner intressant är just hur moderatorerna agerar, vilket det är det som tråden ursprungligen handlade om. Jag har noga följt tråden från sida 1 för att få reda på vad som händer, och nästintill mer frågor har kommit upp än besvarats. Så med denna post hoppas jag kunna kasta ljus över en del saker och lyfter andra saker som någon annan behöver kasta en hel del ljus över.

 

Forumet var nere 08/08-10 eftersom någon postade en tråd med känslig insiderinformation från åtminstone oztown och moderatorforumet om jag har fattat det rätt. Då tråden dök upp såg moderatorerna till att ta bort/gömma trådarna för att sedan få admin att stänga ner forumet, så att de kunde gå in i def-mode. Eftersom samtliga trådar togs ner förmodar jag att det som stod i trådarna faktiskt var kristallklar sanning. Det skulle räcka med en tråd för att ha något att arbeta med, de andras nedtagningar är helt omotiverade eftersom det inte gör det hela ”mer olagligt” eller något i den stilen.

 

Det är också en konstig motivering att trådarna togs ner för att förhindra editering, för om den första tråden är säkrad, vad spelar det då för roll? Det vore ju nästan en fördel om de blev editerade, kanske något mer användbart lades till som skulle kunna hjälpa er moderatorer. Att trådarna sedan togs bort i gruppforumen är ännu konstigare. Jag tycker det verkar som om trådarna togs bort för att skydda administrationens rykte, eftersom jag själv läste tråden och det var det den handlade om, den innehöll ingen information om hur man haxxade fuska eller liknande.

 

”Kattgruppen är ingen variabel i utredningen”

Vad innebär det? Att Kattgruppen definitivt är inblandat? För enligt senare uttalanden yrkas motsatsen. Så det måste betyda att Kattgruppen som forum och grupp överlag inte har något med detta att göra. Så varför är gruppen osynlig, kidnappad och under någon jävla razzia av Boffaroffe som ändå de senaste dagarna bara har suttit och spelat WoW? Planerar modsen att faktiskt läsa igenom över två och ett halvt års posts?

 

Sen tycker jag som alla andra att det är konstigt att endast de som är medlem i Kattgruppen och var inloggade 08/08-10 (förutom WASD då, fast han har ju varit med i Kattgruppen i 2 år och bara varit borta från Kattgruppen i typ 10 dagar räknat från 08/08) har varit under utredning. Vilken annan mystisk faktor delar de? Är det den att alla ha postat? Nej, CHORDAZBA har varit varnad jättelänge, är det den att de alla har postat utanför grupperna? Nej, TheCat postar bara i gruppforum eftersom han har 1337 i FR. att det är just denna grupp som är under utredning har alldeles för låg sannolikhet för att det ska vara en slump, att det inte råkade vara en endaste på hela fuska som inte har mycket starka kopplingar till en grupp som tydligen inte är en variabel är för mig helt ofattbart. Och att 25 personer på något mystiskt sätt skulle ha lyckats posta en tråd tillsammans är också ett jävligt kontigt resonemang.

 

Guggos liknelse i #113 är också väldigt konstig eftersom polisen inte hade stoppat hela organisationen Röda Korset och hindrat alla från att vara aktiva där. Det hela är någon jävla Guantanamo-kidnappning där användare kidnappas utan minsta förklaring och utan möjlighet att försvara sig. Där oskyldiga medlemmar behandlas som skit. Inte minsta ursäkt har medlemmarna som nu inte längre är under utredning fått, ingen ersättning för att de har varit bannade i 3-4 dagar och uthängda på fuska som nätterrorister.

 

Nä, vad de får utstå är hån och ohjälpsamhet från moderatorer, deras lösenord blir ändrat med motivationen ”vi gjorde det för att skydda er”. Suck my balls! Varför har inte ALLAS lösenord ändrats då? De är minst lika oskyldiga som resten av fuska, så sluta säga en massa skit som totalt saknar relevans och var ärliga, tråden visade hur jävla sviniga moderatorerna är och ni ville inte att det skulle synas, och ni ändrade de misstänktas lösenord så att ni kunde gå in på deras konton och leta runt efter bevis för något. Det stör mig inte att ni gjort det sistnämnda, det som är vidrigt är att ni ljuger om det rakt upp i medlemmarnas ansikten. De f.d. misstänkta (och de nuvarande misstänkta) skräms upp med polisanmälning och liknande, hur pedagogiskt är det att göra så mot 12-, 13- och 14-åringar?

 

Guggo säger att Draghon har rekommenderat Guggo och Zitroz som moderatorer innan de själva bad om det. Antingen har han fel och moderaterna är jävligt partiska och patetiska då de har i enlighet med Truthrevealers tråd delvis arbetar för specifika medlemmars önskningar. Alternativet är att Guggo har rätt och att han då har fått reda på vad som sägs i modforumet, vilket inte bara gör honom mer misstänkt, utan också stärker faktumet att moderatorerna är partiska.

 

Sen är det tycker jag som den mystiske trådskaparen sa att om det står i hjälpen att man inte ska fråga efter modplats så ska man inte det. Om nu zitroz och Guggo gjort det ska de definitivt inte bli moderatorer. Jag tycker att allt för lite fokus läggs på tråden som startade allt, då denna innehöll en stor portion sanning med tanke på moderatorernas agerande. Om det är så att nico har publicerat fable1’s PM i Oztown så är det där det krävs en genomsökning, inte i Kattgruppen. Om det mesta hade varit falskt i den tråden så hade moderatorerna låtit trådarna ligga kvar och skrattat åt den. Men så är det inte. Allt det här är en stor jävla (ja jag säger det) konspiration mot fuskas medlemmar och det är rent ut sagt förjävligt!

 

Jag hoppas jag kan få tillbaka mitt konto snart och så ser jag fram emot den cyber-kyssen som boffaroffe har lovat mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*Text*

Riktigt bra skrivet faktiskt. Mycket av din text hade jag inte ens funderat över. Har dem seriöst hotat med polisanmälning utan att vara säker på att någon av medlemmarna är skyldiga? Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såvitt jag vet så har dom inte "hotat" någon med polisanmälan, utan bara sagt att de skall göra det. Rätta mig om jag har fel.

 

Dock så håller de väl antagligen på att säkra bevis osv. för att underlätta polisens (eventuella) arbete. Precis som det underlättar för polisen om man kan ge vittnesmål, eller annan information vid ett inbrott så blir det ju lättare för polisen ju mer hjälp de får.

 

Det är väl klart att de inte springer runt och säger "ololol nu skall vi polisanmäla den där nedrans Juicelol!!!!!1oneone" utan att ha en aning om han har något med det här att göra eller inte. Det är ju bara slöseri med tid. De har ju redan från början sagt att de skall polisanmäla händelsen, helt oberoende av vem det var, eller om de ens kommer på vem det är.

 

Fast det känns väl rätt troligt att det var någon som har varit medlem här ett tag skrev det där första inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*Text, 4/5 Toasters *

Riktigt bra skrivet faktiskt. Mycket av din text hade jag inte ens funderat över. Har dem seriöst hotat med polisanmälning utan att vara säker på att någon av medlemmarna är skyldiga?

 

Seriöst lol. Vilka löjliga jävla frågor..... -.- Låt admin och co. få göra sitt jobb istället för att lägga ner tid på att läsa onödiga kommentarer från er. Ni har whinat nog nu. Dessutom ni har säkert ställt samma frågor 8 gånger men ingen mod eller varken admin har brytt om sig att svara på domk. Låt dom få göra sitt arbete och sen när det är klart så kan ni börja fråga.

 

Hoppas stört mycket på att personerna eller personen som gjorde intrång får böta eller något sånt :D

 

@Guggo: Admin sa att dom kan göra en anmälan nu för att dom har tillräckligt med info, men dom väljer att vänta lite. Admin skrev det 230 sidor tillbaka i tråden. Eller ja, det var precis det du skrev :P

 

För alla andra nuubs så kan jag länka till hans post: http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1784810

Redigerat av Progressive
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave37 säger:

 

Såvitt jag vet så har dom inte "hotat" någon med polisanmälan, utan bara sagt att de skall göra det. Rätta mig om jag har fel.

De har inte hotat som i "Nu fan erkänner du att det var du annars polisanmäler vi dig!". Mer som i:

 

http://i36.tinypic.com/hvte6f.png

 

Det kan vara svårt för vissa att förstå, och jag själv är inte särskilt orolig eftersom jag vet att jag är oskyldig, men en person i yngre tonåren tar det säkerligen inte lika lätt, puberteten som särpräglas av just osäkerhet.

 

"Är jag misstänkt!? Jag har inte gjort något? varför ska de anmäla mig? Tänk om polisen kommer, tänk om jag blir förhörd, vad ska mamma och pappa säga!?"

 

Jag hoppas innerligt att ingen av de misstänkta och före detta misstänkta har behövt lida det allra minsta av moderatorernas klumpighet och paronida beteende. Sen att man inte ens ber om ursäkt tycker jag är förjävligt beteende rent ut sagt, tror admin/moderatorerna att vi är några slags känslolösa djur som de bara köra omkring med som de vill? Stänger av oss och mörkar oss och inte låter oss få ut någon som helst information om varför vi behandlas såhär, fyfan! Det är som att slå någon i ansiktet och sen bara gå iväg. Det är det jag blir mest förbannad på, hur illa vi bemöts och behandlas, moderatorer som riktar omogna sexskämt mot medlemmar som ber efter hjälp när deras löenord har ändrats efterom administrationen har ställt till det för dem. Det finns inte ord för att beskriva sveket från en grupp personer som är tillsatta just för medlemmarnas trivsels skull.

Redigerat av Juicelol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det vanligt i Sverige att det sker polisanmälningar för liknande saker, eller kommer detta att bli något ganska ovanligt/något stort?

 

Dum fråga, jag vet, men eftersom att jag inte kan ett skit om sånt här så frågar jag istället..

 

Sen att man inte ens ber om ursäkt tycker jag är förjävligt beteende rent ut sagt, tror admin/moderatorerna att vi är några slags känslolösa djur som de bara köra omkring med som de vill? Stänger av oss och mörkar oss och inte låter oss få ut någon som helst information om varför vi behandlas såhär, fyfan! Det är som att slå någon i ansiktet och sen bara gå iväg. Det är det jag blir mest förbannad på, hur illa vi bemöts och behandlas, moderatorer som riktar omogna sexskämt mot medlemmar som ber efter hjälp när deras löenord har ändrats efterom administrationen har ställt till det för dem. Det finns inte ord för att beskriva sveket från en grupp personer som är tillsatta just för medlemmarnas trivsels skull.

Håller med där. Någon sorts ursäkt/kompensation borde de oskyldigt misstänkta få.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni kan väl vänta tills dom är klara innan ni börjar kräva ursäkter i alla fall? Antagligen så kommer Admin med en förklarande post när allt är klart . Diverse krav på kompensation och upprepande av en massa frågor känns som onödigt slitage på tangentbordet för tillfället. Bättre att ta allt sådant efteråt.

 

Edit: Att bemöta dåligt beteende med dåligt beteende har sällan funkat. Ett tips bara.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni kan väl vänta tills dom är klara innan ni börjar kräva ursäkter i alla fall? Antagligen så kommer Admin med en förklarande post när allt är klart . Diverse krav på kompensation och upprepande av en massa frågor känns som onödigt slitage på tangentbordet för tillfället. Bättre att ta allt sådant efteråt.

 

Edit: Att bemöta dåligt beteende med dåligt beteende har sällan funkat. Ett tips bara.

"Är jag misstänkt!? Jag har inte gjort något? varför ska de anmäla mig? Tänk om polisen kommer, tänk om jag blir förhörd, vad ska mamma och pappa säga!?" - Exakt så där hade jag känt mig, och därför tycker jag att administrationen är skyldiga en ursäkt direkt. Och inte om flera veckor. Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det vanligt i Sverige att det sker polisanmälningar för liknande saker, eller kommer detta att bli något ganska ovanligt/något stort?

 

Dum fråga, jag vet, men eftersom att jag inte kan ett skit om sånt här så frågar jag istället..

 

Sen att man inte ens ber om ursäkt tycker jag är förjävligt beteende rent ut sagt, tror admin/moderatorerna att vi är några slags känslolösa djur som de bara köra omkring med som de vill? Stänger av oss och mörkar oss och inte låter oss få ut någon som helst information om varför vi behandlas såhär, fyfan! Det är som att slå någon i ansiktet och sen bara gå iväg. Det är det jag blir mest förbannad på, hur illa vi bemöts och behandlas, moderatorer som riktar omogna sexskämt mot medlemmar som ber efter hjälp när deras löenord har ändrats efterom administrationen har ställt till det för dem. Det finns inte ord för att beskriva sveket från en grupp personer som är tillsatta just för medlemmarnas trivsels skull.

Håller med där. Någon sorts ursäkt/kompensation borde de oskyldigt misstänkta få.

 

Ja, det tycker jag med. En kaka och kanske 10 kronor vore väl något?

 

Om nu Dave37 inte har något med detta att göra så kan han väl sluta och whina för en gångs skull. Om man har frågor eller sånt så skulle man skicka det till mailadressen som stod i meddelandet eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...