💬
Logga in
Fuska.se

Alla Bryter Mot "en Användare Är Tillåtet På Forumet" Regeln

44 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Jag har sett många medlemmar på sidan som bryter mot den regeln. Det är ju bara tillåtet att ha en användare på forumet, men har sett medlemmar som har fler än 1 användare. Är detta verkligen tillåtet?

Jag menar... moderatorerna kan väl ta och kolla IP-adressen av just den medlemmen som har eller vi misstänker har fler användare än en.

Nivå 9 · Veteranfuskare

De gör dem antagligen också skulle jag tro, men många byter nog ipadress också.

(som du x)?)

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #3
↗ till inlägget

De gör dem antagligen också skulle jag tro, men många byter nog ipadress också.

(som du x)?)

You're wrong. Har bara denna användaren på Fuska.se.

Nivå 10 · Veteranfuskare

"Alla" är väl att ta i. Har endast haft denna användare sen jag gick med 2003.

Men visst, det är många som har gjort flera accs. Inte för att det gör någon egentlig

skada.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

"Alla" är väl att ta i. Har endast haft denna användare sen jag gick med 2003.

Men visst, det är många som har gjort flera accs. Inte för att det gör någon egentlig

skada.

Bara man sköter sig så borde det inte göra något tycker jag.
Nivå 4 · Lärling

Haha jag har haft flera användare och sköter mig knappt. känner mig som en blatteunge i stadslivet.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #7
↗ till inlägget

Haha jag har haft flera användare och sköter mig knappt. känner mig som en blatteunge i stadslivet.

Låter skitkul. :> Kan tänka mig det, lol, ditt användarnamn xD

15 Aug 2010
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag menar... moderatorerna kan väl ta och kolla IP-adressen av just den medlemmen som har eller vi misstänker har fler användare än en.

Funkar inte. Det kan finnas fler i hushållet som vill ha en användare.
Nivå 10 · Veteranfuskare
Q: Får man lov att ha flera konton?

A: Ja, det får man. Man ska dock se till att ha koll på vad regel 1.07 säger. Det viktiga i regeln är att inget missbruk får förekomma. Det är alltså inte okej att i samma tråd backa upp sig själv med olika användare. Det är inte heller okej att med flera användare deltaga i samma omröstningar osv. En god huvudregel att följa ifall man vill minimera risken för bannlysning är att helt undvika att i samma tråd posta med mer än ett konto.

Flashbacks åsikter på dubbelkonton, antar att det finns någon osynlig regel på fuska som lyder ungefär likadant.

Det är nog okej att ha en dubbelkonto sålänge man inte som sagt backar upp sig själv i en tråd osv. men om man beter sig som Jesus så är det rätt uppenbart att man blir avstängd.

Nivå 3 · Lärling

Har haft typ 6-7 acc här. Men liksom, mina banns har varit felaktiga imo där det har varit ganska partiska bedömningar.

Överlag sköter jag ju mig ändå så jag förstår inte varför den här "inte mer en 1-medlem!!!1!eleven!1!onenoenoneone!1!"-regeln existerar.. Galet fucked up är den och jävligt dålig

Nivå 3 · Lärling

Jag undrar hur många unika användare det här forumet har.

Nivå 3 · Lärling

Kolla igenom alla aktiva medlemmar som har sin användare från ca 2006 eller tidigare.

Nivå 3 · Lärling

Vi borde göra en funktion som automatiskt raderar inaktiva medlemmar.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Jag tycker att personer som har varit medlem ett tag och skött sig hyfsat, men har helt enkelt samlat ihop fem varningar skall få göra en ny användare. Förslagsvis så kontaktar man Admin som ger sitt tillstånd, och att de andra användarna på något sätt informeras om vem som ligger bakom den nya användaren.

I det nuvarande systemet så blir man bannad för eller senare, och det är synd om bra medlemmar som bidrar till forumet blir bannade över en skitsak.

Det här ser jag egentligen inte som att ha två användare, eftersom den gamla användaren är förbrukad så att säga. Så egentligen tycker jag att man skall få ha flera konton, men endast ett aktivt konto. Detta för att undvika sock puppeting* och diverse annat trams.

Sedan så är ju naturligtvis allt det här svårt att upprätthålla eftersom folk uppenbarligen skapar konton på löpande band.

*Sock puppeting innebär att man skapar ett nytt konto, men låtsas som det är en annan person bakom det (tex, om användare X skapar ett nytt konto där han låtsas vara sin egen bror, eller vem som helst). Detta för att 1) hålla med sig själv i diskussioner eller 2) trolla.

Edit: Användare som uppenbart endast är till för trollning, spam eller som på annat sätt allvarligt bryter mot en regel är naturligtvis undantagna av ovanstående. De skall såklart inte tillåtas göra nya konton. Sedan så krävs det också (enligt mig) att man har samlat på sig fem varningar under en längre tid.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Guggo: Jo, förr eller senare blir man bannad. Man kanske borde införa ett system så att om man sköter sig under tex 1 år utan att få en varning så förfaller en av ens tidigare varninger?

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Guggo: Jo, förr eller senare blir man bannad. Man kanske borde införa ett system så att om man sköter sig under tex 1 år utan att få en varning så förfaller en av ens tidigare varninger?

Senaste åren har vi vid årsskiftet haft en sådan tillställning, ja. Så det finns redan.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Okej, jag visste inte det.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Senaste åren har vi vid årsskiftet haft en sådan tillställning, ja. Så det finns redan.

Minns bara förra året om jag inte minns fel. Minns inte om det var tidigt på året eller sent. Men då behövde man skriva i tråden om att man inte hade fått 1 varning på 1 år kunde man ta bort en gratis. Dåligt att det inte är så automatiskt.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Varning eller tillsägelse var det väl ändå?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Ja, det var både varning och tillsägelse det gällde.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in