Hoppa till innehåll

Alla Bryter Mot "en Användare Är Tillåtet På Forumet" Regeln


RUUMPA
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker att personer som har varit medlem ett tag och skött sig hyfsat, men har helt enkelt samlat ihop fem varningar skall få göra en ny användare. Förslagsvis så kontaktar man Admin som ger sitt tillstånd, och att de andra användarna på något sätt informeras om vem som ligger bakom den nya användaren.

 

I det nuvarande systemet så blir man bannad för eller senare, och det är synd om bra medlemmar som bidrar till forumet blir bannade över en skitsak.

 

Det här ser jag egentligen inte som att ha två användare, eftersom den gamla användaren är förbrukad så att säga. Så egentligen tycker jag att man skall få ha flera konton, men endast ett aktivt konto. Detta för att undvika sock puppeting* och diverse annat trams.

 

Sedan så är ju naturligtvis allt det här svårt att upprätthålla eftersom folk uppenbarligen skapar konton på löpande band.

 

*Sock puppeting innebär att man skapar ett nytt konto, men låtsas som det är en annan person bakom det (tex, om användare X skapar ett nytt konto där han låtsas vara sin egen bror, eller vem som helst). Detta för att 1) hålla med sig själv i diskussioner eller 2) trolla.

 

Edit: Användare som uppenbart endast är till för trollning, spam eller som på annat sätt allvarligt bryter mot en regel är naturligtvis undantagna av ovanstående. De skall såklart inte tillåtas göra nya konton. Sedan så krävs det också (enligt mig) att man har samlat på sig fem varningar under en längre tid.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guggo: Jo, förr eller senare blir man bannad. Man kanske borde införa ett system så att om man sköter sig under tex 1 år utan att få en varning så förfaller en av ens tidigare varninger?

Senaste åren har vi vid årsskiftet haft en sådan tillställning, ja. Så det finns redan.

 

Minns bara förra året om jag inte minns fel. Minns inte om det var tidigt på året eller sent. Men då behövde man skriva i tråden om att man inte hade fått 1 varning på 1 år kunde man ta bort en gratis. Dåligt att det inte är så automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guggo: Jo, förr eller senare blir man bannad. Man kanske borde införa ett system så att om man sköter sig under tex 1 år utan att få en varning så förfaller en av ens tidigare varninger?

 

Senaste åren har vi vid årsskiftet haft en sådan tillställning, ja. Så det finns redan.

 

Minns bara förra året om jag inte minns fel. Minns inte om det var tidigt på året eller sent. Men då behövde man skriva i tråden om att man inte hade fått 1 varning på 1 år kunde man ta bort en gratis. Dåligt att det inte är så automatiskt.

 

Alla ens varningar försvann då.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guggo: Jo, förr eller senare blir man bannad. Man kanske borde införa ett system så att om man sköter sig under tex 1 år utan att få en varning så förfaller en av ens tidigare varninger?

 

Senaste åren har vi vid årsskiftet haft en sådan tillställning, ja. Så det finns redan.

 

Minns bara förra året om jag inte minns fel. Minns inte om det var tidigt på året eller sent. Men då behövde man skriva i tråden om att man inte hade fått 1 varning på 1 år kunde man ta bort en gratis. Dåligt att det inte är så automatiskt.

 

Alla ens varningar försvann då.

 

Jag är ganska säker på att vi har haft det minst två gånger :V

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guggo: Jo, förr eller senare blir man bannad. Man kanske borde införa ett system så att om man sköter sig under tex 1 år utan att få en varning så förfaller en av ens tidigare varninger?

 

Senaste åren har vi vid årsskiftet haft en sådan tillställning, ja. Så det finns redan.

 

Minns bara förra året om jag inte minns fel. Minns inte om det var tidigt på året eller sent. Men då behövde man skriva i tråden om att man inte hade fått 1 varning på 1 år kunde man ta bort en gratis. Dåligt att det inte är så automatiskt.

 

Alla ens varningar försvann då.

 

http://www.fuska.se/forum/Alla_Hjaertans_D...ng-t116502.html

Där fick man inte bort alla varningar iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meh, jag fick 2 varningar nyligen för 2 andra användare. En av dom var "JeppeBoy" som min "kompis" gjorde en tråd med så den blev bannad. Sen står det att jag hade en profil som hette "TheXbox360", jag är 100% säker på att jag INTE har haft en profil som heter så. Isf har min brorsa gjort den, jag vet då ingenting om den.

 

Sen om ni kollar användaren Nintendo-Guy så har jag INTE gjort den, det är min brorsa som gjorde den men är aldrig inne på den. Så jag ska inte få en till varning för den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...