Hoppa till innehåll

Sämsta Låten Du Har Hört!


Remington
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 269
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Punk är bra. Jag har aldrig någonsin hört Metal-låtar som handlar om politik.

Metal punk/ kängpunk.

Grindcore, men det går väl under Metal.

 

Metal är i mina öron nutidens punk.. Hemsk musik men texter som handlar om politik och allt möjligt sådant..

Att du inte hör skillnad på politik och zombies oroar mig.

@Johannes: Det är möjligt, på en live-skiva kallar de sina fans för "heavy metal-fans". Och om man ska följa bilden så handlar ju inte så många av deras texter om drakar.

Vad menar du?

 

Punk är: Sex pistols, KSMB, Ebba grön, Hoppa studsmatta, asta kask(finns säkert en massa fler men det var dom här punkbanden jag kom på.

Metal är: judas Priest, AC/DC, Black Sabbath osv.

 

Ska du droppa punkband kan du väl droppa några som inte är piss :(
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur metal kan ha blivit så stort som det är idag? Hur kan vuxna människor betala hur mycket pengar som helst för att gå till en konsert där alla knuffas och svettas och lyssnar på en kille som står och skriker? Sedan går de till en annan konsert som låtar EXAKT likadant och så svettas dom och så knuffas dom lite och luktar skit. Dessutom kan dom inte sjunga de gör det mesta på datan. Metal är värdelöst! Hur töntigt är det inte att gå runt med långt svart hår och helt svarta kläder med nitar och skärp och lyssna på musik utan texter som man kan höra.. Sedan ska ju alla metalband ha en lugn låt också, och det är den som blir känd för det är den enda som kan klassas som musik, allt annat borde klassas som ADHD och borde behandlas, punkt slut. Metal kan åka tillbaks till helvetet och stanna där!

Du får en stor fet poäng av mig där. Jag håller med dig helt.

Fattar inte hur metal överhuvudtaget kan va bra?? Ett gäng svettnissar med långt hår bara står och skriker på scenen, som inte har nån talang alls, men ändå blivit kända??? Dom spelar som om dom precis börjat spela instrumentet!

Fast två metallåtar är min stora kärlek: Stricken - Disturbed & The Metal - Tenacious D :wub:

Metallåtar jag hatar:

Raining Blood - Slayer (dock kan gitarren va bra i en del av sången)

Black Sunshine - White Zombie (suger helt)

In The Belly Of A Shark (suger, kommer dock inte ihåg vad bandet heter)

 

Asså LOLOL, är vi typ dubbelgångare? Vi har typ exakt samma åsikter om spel och musik

Nästan i alla fall. Vissa Metallåtar är bra, till exempel Metallicas låtar är bra (Dock tål jag inte sångaren EXEMPEL: Sad but truuuueeöööhh!)

Jag hatar också de låtar som du skrivit och gillar de låtar du gillar.

Rock ska det va men absolut inte så att det blir typ Slipknot, Slayer, så att man till och med redan hör på namnen hur hemskt det är (Slipknot är typ det man använder till att hänga personer med och Slayer betyder ju bödel. Fast det visste nog ni redan)

Tenacious D är inte metal, dock the metal är en metallåt. De är bara oseriösa rockare (Men jag älskar dem) ACDC är inte heller Metal det är typ Rock N Roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ramones, The Clash, Grisen Skriker.

 

BEST PUNK EVAH

Rock, rock, bajs :)

Punk rock kallas det

Vad gör dom till punk?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Punk_rock

 

The Clash, Ramones och Sex Pistols skapade punk rock, ingen frågan om saken

 

"Punk embraces a DIY (do it yourself)" tyvärr så var ju inte de banden ens DIY till att börja med. Är man punk är man "DIY".

 

Edit; lustigt att det står: By the turn of the century, pop punk had been adopted by the mainstream, with bands such as Green Day and The Offspring bringing the genre widespread popularity.

 

Då pop punk inte ens är en genre, go wikipedia!

Redigerat av Slan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...