Behöver alla råd jag kan få nu så snälla hjälp mig!
Det är så att jag har känt en tjej på mitt jobb i runt ett halvår. Vi har alltid gått bra ihop, nästan bara som arbetskamrater.
Jag har alltid, trots att vi nästan bara varit ytligt kompisar, gillat henne lite mer.
Problemet då var bara att hon hade en pojkvän.
För bara ungefär en månad sedan gjorde de dock slut, och bara några veckor efter det så började vi prata och chatta en hel del.
Ett tag efter det hade vi en riktigt riktigt mysig kväll tillsammans, bara hon och jag, med middag, musiklyssnande osv, på en brygga, för att sedan gå hem till henne och titta på film mm.
Det ledde dock inte till något speciellt (det slutade med att jag sov över hos henne (på hennes soffa)), men det var riktigt mysigt, och mina känslor för henne blev ju inte direkt mindre efter det.
Därefter har vi bara småchattat lite grann, och de senaste dagarna ingenting (förutom lite idag (vilket, trots att det bara var om vardagliga saker, var riktigt härligt), och efter en fest i helgen hade hon tydligen strulat med någon där.
Jag har också nu märkt att hon börjat träffa någon ny kille (han ifrån festen, vem vet).
Jag är ganska övertygad att hon bara ser mig som en vän, men jag personligen kunde inte må sämre. Bara tanken av att hon just kysste någon och kanske just nu är med en annan kille gör mig riktigt riktigt gråtfärdig och nästintill självmordsbenägen.
Vad ska jag göra?!?!
Om jag berättar hur jag känner för henne så finns väl risken att vi glider ifrån varann på jobbet, och det vill jag verkligen inte (hellre vänner än inget, även om det gör riktigt jävla ont). Och glider vi ifrån varann finns det ju heller ingen chans i världen att hon kan börja gilla mig, eller?
Ska jag ändå berätta hur jag känner för henne, och sitta och hoppas att det där med den nya kille inte går så bra, och att hon sedan tänker på mig i en lite annan vinkel (händer det någonsin, förutom på film?)
Ska jag försöka göra något move in på henne, se hur hon reagerar, eller någon kombination, eller vad ska jag göra?!
Snälla snälla hjälp mig!