Brides Maids ;:
Vilken Film Såg Du Senast?
Såg Hajen igår på TV. Den var väl okej, ingenting jag funderar på att se igen direkt. Men den ingår ju i filmkanon så nån gång är man väl tvungen att se den.
Såg The Dark Knight Rises på bio också, ett par dagar innan premiären i Sverige. Den var rätt bra, men jag gillade definitivt The Dark Knight bättre. Anledningen är att Jokern var den stora behållningen i förra filmen, en väldigt intressant karaktär som ensam gör hela filmen värd att se ett flertal gånger. Bane hade inte lika stor plats (
och visade sig dessutom inte vara den riktiga skurken
) och Catwoman alldeles för mycket. Hade fokusen förflyttats på Bane, hans personlighet, dåd och bakgrund hade jag lätt kunnat ge filmen högre betyg. Allt som allt ett ganska bra avslut på trilogin ändå. Gillade Jonathan Cranes (Scarecrow) inhopp som rättsskipare i Gothams domstol. :D
Så länge de inte väljer att göra en Batman & Robin-uppföljare... det vill jag INTE se.
:lol:
The Gray. Lite småpsykologisk överlevnadsfilm där Liam Neesom mfl. jagas genom Alaskas vildmarker av vargar.
The Dark Knight Rises, helvette vad bra!
Rånarna, Stefan Sauk är kung :D
American Pie Reunion
Memento
The Yes men Fix The World
Kill Bill tror jag... Nej det var ju Batman på bio!! Bra film, kasst slut.
Men in black 3, den var bättre än vad jag trodde.
Rocky 4 på tv inatt.
Punisher
American Pie: Reunion.
Awesome ~~! Precis som American Pie 1,2 & 3.
5/5
Ghost Rider: Spirit of Vengeance
Hade gärna sett honom köra ned från skyskrapor och dylikt. Hela filmen rakt igenom kändes "halvdant".
2/5
Mission Impossible: Ghost Protocol
Bra actionfilm. Tom Cruise spränger saker och skjuter. Bättre en den förra Mission Impossiblefilmen om ni frågar mig.
Drive
Helt ok film. Ryan Gosling är lite tråkig, men Ron Perlman var bra.
The Kings Speech
Såg den för fjärde gången idag. Fortfarande helt fantastisk film.
School of rock
Exam.
The Hunger Games
Journey: to the Center of the Earth
The Dictator! Fan vad jag skrattade!