Hoppa till innehåll

Vilken Film Såg Du Senast?


Sandflygaren
 Dela

Rekommendera inlägg

Back to the Future. En av mina favorit trilogier, riktigt jävla sköna filmer asså. GREAT SCOTT! :D

Hahah, den är fan grym. Det var faktiskt inte längesen alls jag kollade igenom alla. :D

 

OnT: Såg Bourne Legacy på bio idag, med ny skådespelare och allt. Men den var bra ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

A Good Old Fashioned Orgy, ja en till film med ett trevligt gäng som festar. Fast nu är det ett gäng 30 åringar som har varit bästa vänner sen college. Man hör väl på namnet vad som kan tänkas hända. Hahah, men den är trevlig. Kanske lite tjatigt med alla dessa filmer. Men va fan, härlig var den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Léon: The Professional

 

Tyckte den var rätt cool. Léon själv lyckades vara både lite av en dörrmatta och extremt badass på samma gång. Gary Oldman briljerar som antagonistisk korrupt polis med narkotikaberoende och böjelse för Beethoven. Var det någon mer än jag som tog Léons mjölkdrickande plus Stans drogmissbruk och kärlek till klassisk musik som referenser till A Clockwork Orange?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Léon: The Professional

 

Tyckte den var rätt cool. Léon själv lyckades vara både lite av en dörrmatta och extremt badass på samma gång. Gary Oldman briljerar som antagonistisk korrupt polis med narkotikaberoende och böjelse för Beethoven. Var det någon mer än jag som tog Léons mjölkdrickande plus Stans drogmissbruk och kärlek till klassisk musik som referenser till A Clockwork Orange?

Léon är en av mina absoluta favoritfilmer! Mjölken och den klassiska musiken har jag inte tänkt på, men jag antar att man kan tolka det som en referens. Gary Oldman är helt underbar i sin roll! Jean Reno spelar också väldigt bra. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Léon: The Professional

 

Tyckte den var rätt cool. Léon själv lyckades vara både lite av en dörrmatta och extremt badass på samma gång. Gary Oldman briljerar som antagonistisk korrupt polis med narkotikaberoende och böjelse för Beethoven. Var det någon mer än jag som tog Léons mjölkdrickande plus Stans drogmissbruk och kärlek till klassisk musik som referenser till A Clockwork Orange?

Glöm inte Natalie Portman i en av sina första filmroller!

 

Och mjölken/den klassiska musiken stör mig lite (men bara lite, det är en grym film). Det känns kliché på något sätt. Särskilt antagonisten som gillar klassisk musik.

 

Jag såg om The Untouchables igår. Fortfarande bra film!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...