Hoppa till innehåll

Ruby/sapphire


Gäst Ka_Sin
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 194
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Donald Duck

vatten slår eld, eld slår gräs, gräs slår vatten.

 

 

de blir nog en jämn kamp :P

fast Vatten pokemon brukar tåla ibland gräs attacker.o vatten pokemonen dem kan lära sig många HM
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det blir faktiskt olika svårt i spelet beroende på vad man väljer.

 

Mudkip: Svårt, men ändå ett bra val i början. Detta därför att när den uvecklas, blir den "dubbelsvag" mot gräs, som rivalen har. Men detta uppvägs av att el inte skadar den.

 

Treecko: Medelbra, funkar bra i början, och det genom resten av spelet oxå, nästan. Problemet, enligt mig, är att det vore bra om den hade en pkmn-typ till, te.x poision.

 

Torchic: Bäst (vad jag tycker). Lite svårt i början, på första gymmet, men utvecklas den, inga problem, den lär sig Double Kick. En annan fördel är att eld Pkmn inte finns i så många olika sorter, och att Torchic & utvecklingar är en av de få snabba eld pkmn som finns i spelet. Säg gärna vad ni tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså hallå ibörjan e det ju bra att ha grass-typen men i ligan så har steven eller hur det stavas bara stål pokemon och mudkip (vatten) jätte-bra mot hans pokemon

 

mudkip e söt marstomp också men swampert e cool och inte så söt :P

 

dom andra vet jag inte riktigt... <_<

Redigerat av pontus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså hallå ibörjan e det ju bra att ha grass-typen men i ligan så har steven eller hur det stavas bara stål pokemon och mudkip (vatten) jätte-bra mot hans pokemon

 

mudkip e söt marstomp också men swampert e cool och inte så söt :P

 

dom andra vet jag inte riktigt... <_<

Det är överraskande många som inte vet att vattentyper funkar"medelbra" mot steel. det är oftast 2:a typen som de har som inte tål vatten. Vill du ha en typ som funkar bra mot STEEL, välj Torchic (Blaziken).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...