Hoppa till innehåll

Ruby/sapphire


Gäst Ka_Sin
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 194
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

trä pok. är bäst för han är starkast. OBS!!! jag tog han och i poke ligan är han super svag mot dom två sista tränarna. om du ska ha en chans mot dom så ha han på lv 85. och han många drycker..... och ha attakerna SLAM, LEAF BLADE, PURSIT(kommer inte ihåg hur stavas) och ABSORB.

vatten pok. är bra i sluttet av pokemon ligan för sista tränaren har pokemon som inte tål vatten.

eld pok.......ingen kommentar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Treeko ska man ta om man vill ha en snabb pokémon. Han lär sig bra attacker sent och det enda bra är att han är snabb :P .

 

Mudkip är väl helt ok men det är en myt att vatten är starkt mot steel!

 

Torchic är bra och lär sig bra attacker snabbt! Dessutom är Fire starkt mot steel och det kommer att vara nyttigt för att en typ, Champion, har steel Pokémon! Jag valde Torchic :D !

 

Snyggast? No idea! Bästa på strider? I början Torchic och Mudkip. Sämst? Kanske Treeko (men det är inget fel på honom, det beror på vad man tycker)

 

Jag rekommenderar Torchic men ta den PKMN du gillar bäst!! Det är en bra regel att tänka på! Jag har en 100 lv. Typhlosion i Crystal som vinner 75 lv:s Blastoise så typen är inte den viktigaste! Ta den du tycker bäst om! Första gymmet är Rustboro Citys Gym Leader Roxanne hon andvänder Rock typ PKMN.

 

Som jag redan har sagt 2 ggr Ta den DU tycker bäst om! ;)

 

Du kan köpa den version som har det "huvudpokémon" du vill ha (Ruby=Groundon, Ground , Sapphire=Kyogre, Water)!

Redigerat av Evolution
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

själv tog ja treecko och gjorde misstaget att ja nästan bara tränade honom. GÖR INTE DE!

 

 

sen de där me vilken version man har, ja valde sapphire och fick då kyorge, han är väll bra mot dom två sista tränarna i E4, använde hans ice beam och hydropump en gång på varje pkmn, och alla dog på en attack :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ka_Sin

Treeko ska man ta om man vill ha en snabb pokémon. Han lär sig bra attacker sent och det enda bra är att han är snabb :P .

 

Mudkip är väl helt ok men det är en myt att vatten är starkt mot steel!

 

Torchic är bra och lär sig bra attacker snabbt! Dessutom är Fire starkt mot steel och det kommer att vara nyttigt för att en typ, Champion, har steel Pokémon! Jag valde Torchic :D !

 

Snyggast? No idea! Bästa på strider? I början Torchic och Mudkip. Sämst? Kanske Treeko (men det är inget fel på honom, det beror på vad man tycker)

 

Jag rekommenderar Torchic men ta den PKMN du gillar bäst!! Det är en bra regel att tänka på! Jag har en 100 lv. Typhlosion i Crystal som vinner 75 lv:s Blastoise så typen är inte den viktigaste! Ta den du tycker bäst om! Första gymmet är Rustboro Citys Gym Leader Roxanne hon andvänder Rock typ PKMN.

 

Som jag redan har sagt 2 ggr Ta den DU tycker bäst om! ;)

 

Du kan köpa den version som har det "huvudpokémon" du vill ha (Ruby=Groundon, Ground , Sapphire=Kyogre, Water)!

Tack så hemskt mycket för din långa och intressanta meddelande!

Tack också till alla andra!

 

Jag har SP och Ruby nu, tyvärr för att som röstade för sapphire.

NÅgot jag inte såg fram emnot är att alla, de flesta, röstade på Sapphire.

Jag trodde Ruby skullle vinna överlägsen, men man kan ju inte veta allt!

 

Jag har äntligen bestämt mig!

Motivera:

Alla pokemon är lika bra tycker jag, alla är söta och coola!

Det var intressant att höra vad ni tycker och jag tycker de har gjort en fantastisk jobb med de nya pokemon:en, förr med röd och blå så var det oftas "Charizard" man valde.

Efter en lång diskution med mig själv så har jag äntligen kommit fram till ett svar, en pokemon, en vän, en resa.

Treecko, kommer det tyvärr inte bli!

Även med gräs som min favvo typ, och med hans snabba attacker och rörelse och hans två starka utvecklingar Grovyle och Sceptile.

Torchic, kommer den inte att vara heller.

Även den stora, mäktiga och coola Blaziken så blir det inte Torchic jag väljer, tyvärr.

 

Vinnaren blir Mudkip:

Motiveringen var inte så bra men man kan ju alltid starta om spelet igen!

Motiveringen är:

1. Ungefär vid midsommar så kommer två andra pokemn tränare som har Sapphire, detta var därför jag valde Ruby!

De har valt Torchic och Treecko.

När, midsommaren är kommen skall vi utmana varann.

Hoppas jag vinner!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...