💬
Logga in
Fuska.se

Ta Bort Klotter Från Bil!

13 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Jo nu är det så att jag skulle vilja få bort klotter från min pappas vita lastbil. Det är en tag ca 1m2 och jag undrar hur man kan få bort det så att det ser någorlunda bra ut? Tack för snabb hjälp!

Nivå 0 · Nykomling

Ta en biltvätt? Då kanske det går bort.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Nej jag tror inte det tar tillräckligt.. Skulle behöva något medel som man kan "gnugga" bort det med. Ingen som vet?

Nivå 0 · Nykomling

vatten + ammoniak + salt

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5
↗ till inlägget

vatten + ammoniak + salt

Vad pratar du om? Inte kan man väl ta bort sprayfärg med ammoniak, vatten och salt?
Nivå 0 · Nykomling Moderator

Finns en del tips här https://www.flashback.org/t461762

Nivå 0 · Nykomling

Beror väl på vad du använde för färg, pröva aceton/t-röd/bensin/hembränt mycket jobb men det kommer ta loss det.

Nivå 0 · Nykomling

Diesel?

Eller något så simpelt som avfettning?

Nivå 0 · Nykomling

Börja med avfettning iaf, sen något starkare som t-sprit tex. vanligt bilvax kan kanske funka det med.(gnugga)

Senast ändrad:

13 Jan 2011
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10

Jo det är vanlig sprayfärg tror jag.. Men jag är rädd för att använda aceton för det skulle kunna skada lacken, så gärna något som inte är FÖR starkt, men som ändå tar bort det.

Nivå 0 · Nykomling

beror ju på vad det är för färg som använts, äre en lackeringsspray så blire svårt, men testa annars med att hålla den fuktat ett tag,sedan högtryckstvätt och en svamp indränkt i avfettningsmedel (undvik nya miljövänliga avfettningen som oftast suger) och gnugga så in i norden

14 Jan 2011
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #12

Jag tror inte ni förstår hur hårt sådant sitter, men tack för svaren i alla fall!

Nivå 0 · Nykomling

be en duktig målare göra något snyggt på lastbilen, så vågar förmodligen ingen annan måla där sen.

Nivå 0 · Nykomling

köp vid färg eller ring sanerings firma :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in