Hoppa till innehåll

Roligaste Skillen Att Levla


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Här kan vi diskutera vilka skills vi tycker är roligast att träna och kanske skriva varför vi tycker det. Att bot(t)a räknas inte så inga: "XX ftw! Jag bottar det o spelar CoD istället!."

 

Jag tycker mest om Dungeoneering - Jag gillar det för att man har något att göra när man håller på med det och för att det inte är lika repetetivt som de flesta andra skills (notera "inte lika") och man kan dessutom på ett enkelt och roligt sätt träna skillen ihop med andra. Dessutom gillar jag hur de andra skillsen hjälper en så mycket här.

 

Jag gillar också Slayer. Jag är inte säker på varför men det är lite "coolt" att få relativt höglvlade monster som man går och dödar medan man hoppar på loots och liknande.

 

Summoning är kul att träna för att det går så snabbt (när man väl har charmsen) att man nästan blir glad över hur xpen rullar in (eller gråter några tårar för hur dina spirit shards/pengar förstörs för den delen).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På höga large floors får jag 70k-80k exp och det tar ungefär en och en halv timme om mitt team inte är alltför dåligt.

 

Notera att man måste göra rätt så många "låglvlade" floors också.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar att göra Amulets.

 

Jo nu ska jag förklara varför ...

 

1. Jag "minar" så så mycket guld beroende på hur många amulets jag ska göra (mining)

2. Sen klipper jag får och spinner ullet till garn (Crafting)

3. Sen köper jag så många rubies jag vill ha (Ingen skill)

4. Sen smälter jag guldet (Smithing)

5. Furnace -> Gold bar + ruby (crafting)

6. Ball of whool -> Ruby amulet (crafting)

7. Ruby enchant -> Ruby amulet = Amulet of strength.(magic)

 

50 amulet of strength = 15.000 XP indelat i Mining, Crafting, Smithing och Magic.

 

Så crafting skulle jag nog säga är den roligaste skillen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...