Hoppa till innehåll

Ska Det Skärpas Mer När Det Gäller Övergångställen Tycker Ni?


A7X
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo... Om vissa av er har hört.. så har en tjej i nian dött på min skola.

Det är jävligt tragiskt att sånt här ska hända men ni kan läsa allt på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8501733.ab

 

.

 

Vi gick i kören ihop och hon var en glad tjej som brukade vara väldigt "aktiv" under kören.

 

Nu startar jag en debatt : Ska det skärpas mer när det gäller övergångställen tycker ni?

Ska bilar, speciellt bussar och vilket transportmedel/dödarmaskin som helst skärpa sig?

Jag tycker att det är väldigt fel att vissa busschaffuörer är så ivriga att åka.

 

Vad tycker ni?

 

Ni känslolösa jävlar kan dra!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Inte mycket att diskutera? Det var en olycka. Ajabaja på busschauffören som förmodligen var disträ och synd om tjejen som inte kollade sig ordentligt för. :(

 

Sådana här saker kommer alltid att hända, tills vi sätter mjuka kuddar över alla gator och bilar. Sorligt men det är livet. Tom. i Sverige dör folk ibland.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så ni tycker att det inte är bussarna som ska skärpa sig ? Utan ungdomarna?

 

Ja, det ligger nåt i det ni säger. Jag tycker samma sak.

 

Men jag tycker att trafiken borde skärpas när det är runt skolan.

På vägen, där hon dog, så är det som en vanlig väg där alla bilar och bussar åker i normal fart.

Tyckte jag hörde för några år sedan att de skulle fixa detta, men ingen verkar lyssna på det.

 

Det här är vad JAG tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beklagar för det som hänt, men som fotgängare är du också en trafikkant och ni har stort ansvar.

Jag läser teoriboken just nu, i teoriboken är människor som driver fordon med fler än 2 hjul ondskan, vilket är helt fel.

Tycker fotgängare ska ha fullt ansvar dem också, göra som en del delstater i USA och göra det olagligt att gå över rött. Idag ser man icke-ansvarsfulla föräldrar som inte har koll på sina 4 åriga barn och springer ut ur gatan när föräldrarna är och fikar.

 

Även mer trafikkontrollanter behövs vid områden där skolbarn/studenter vistas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är just pga sådana saker jag låter dem åka förbi, eller stanna nästan helt innan jag går över om jag ser en bil. Kollar mig extra noga omkring också.

 

Tror det var både ett misstag av föraren och tjejen. Då det kommer en gående vid ett övergångställe så har den som går företräde. (eller om man vill säga att 'föraren har väjningsplikt')

 

Det brukar även vara väldigt sakta förbi skolor tycker jag, är det inte där? Isåfall så bör det ändras, såklart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag var jag i skolan och då satt vi i en liten grupp och sörjde, pratade och lyssnade på mozart.

Då fick jag höra av min klassföreståndare att bland alla städer i Sverige, så var Enköping värst skött när det gällde is vid vägar och trottoarer.

Och det kan jag hålla med om, för man kan knappt gå till skolan... man halkar fram.

Det är sandat på nästan varje trottoar, men det har blivit is och sandet/stenarna har kommit under isen så det hjälper ju inte.

 

Tror att kommunen kommer ta mer ansvar för detta efter denna olycka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Speciellt busschaufförer är extremt ivriga på att åka vid övergångsställe, men det jag inte fattar är att hur hon kunde bli påkörd, även fast busschauffören inte stannade så ska man väl vänta vid ett övergångsställe tills alla bilar/bussar har stannat förens man går över?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag var jag i skolan och då satt vi i en liten grupp och sörjde, pratade och lyssnade på mozart.

Då fick jag höra av min klassföreståndare att bland alla städer i Sverige, så var Enköping värst skött när det gällde is vid vägar och trottoarer.

Och det kan jag hålla med om, för man kan knappt gå till skolan... man halkar fram.

Det är sandat på nästan varje trottoar, men det har blivit is och sandet/stenarna har kommit under isen så det hjälper ju inte.

 

Tror att kommunen kommer ta mer ansvar för detta efter denna olycka.

Kommunerna fokuserar inte så mycket på städer utanför Stockholm/Malmö/Göteborg samt förorterna i dem storstäderna.

 

Det är innerstan dem hackar bort isen hela tiden.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...