Hoppa till innehåll

Miljön


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

1. Reagerar du starkt på utsläppen och den globala uppvärmningen? Eller inte?

2. Brukar du handla ekologiskt, närproducerat och miljövänligt och tycker du att det är viktigt?

3. Gör du andra saker för miljön?

 

1. Det jag reagerar på är att de som har en massa utsläpp nonchalant fortsätter att spy ut mer utsläpp. Bara för att de kan liksom. Folk fattar inte att det finns begränsat med råvaror, vad ska de göra när allt tar slut? Sure, det kommer ta massor av år men det kommer ju hända snabbare än vad de som använder allt vill.

Vi åker till Mars och gör slut på den planeten också. Människan är en destruktiv art, tyvärr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vi åker till Mars och gör slut på den planeten också. Människan är en destruktiv art, tyvärr.

haha, kul att ge kritik till en av få som faktiskt gör något för miljön

Ont:

 

Vi alla vet ju att människan är destruktiv men mer än vad hon egentligen behöver vara.

Om man tycker att miljön vore överskattad, har ni tänkt på att om det bara hade varit en liten liten notis där det står:

Isarna håller på att smälta, då kanske inte folk hade reagerat så mycket, för hellre ta det seriöst än inte alls?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han sa att människan är en destruktiv art och att vi kommer förstöra nästa planet vi kommer till. Det är enkelt att tolka det som att miljöutsläpp ändå kommer vara kvar och att vi bör skita i att göra något åt det eftersom det inte är lönt. Jag tror inte det var det han menade men det kan tolkas så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du gav väl kritik till Draghon? Eller du sa i alla fall att man ska acceptera att människan förstör när draghon sa att vi hade ont om resurser. det var så jag menade.

För det första så kritiserade jag inte någon enskild person, och för det andra så kan människor förändras till det bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Nej inte alls. Förr eller senare kommer typ bilar köra på vatten/el så nej ;)

Bilar kan köra på el, men man måste ju också producera elen vilket ofta leder till utsläpp.

och bilar kan inte köra på vatten (med den meningen att de använder vatten som bränsle) :S

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...