Hoppa till innehåll

Min Minecrafthistoria


Rekommendera inlägg

Spelberättelser

Tanken är att man skall kunna berätta saker man man gjort eller hänt när man spelat spel. Detta blir ett litet experiment och vi får ser hur det utvecklar sig.

Jadu, då blir det här en tråd var jag skriver vad som händer för mig i Minecraft!

 

Hittills I min värld har jag inte gjort så mycket, bara runt 5 timmars speltid sammanlagt.

Bilder så som det är nu:

post-76855-1298916338_thumb.png

post-76855-1298916385_thumb.png

post-76855-1298916425_thumb.png

post-76855-1298916447_thumb.png

 

I bild 4 stod jag i mitt "förvarningsrum", nu tänker jag gräva, så jag går och lagar lite torches för att se på min gruva!

Såhär såg mitt inventory ut, klart för att gräva!

post-76855-1298916471_thumb.png

 

Efter att ha grävt sisådär 30 block ner i min 2x1 gruva kom jag in i ett gruvsystem, success!

Som ni ser hittade jag också Lapiz Lazuri (heter det det?) Som tydligen är mer sällsynt än diamant, synd att det är värdelöst.

post-76855-1298916488_thumb.png

 

Även fast det är totalt värdelöst, grävde jag självklart ut det, alltid bra att ha sällsynta saker, och vem vet, kanske jag någon gång behöver blå wool?

Tyvärr fanns det bara 2 block med det, som gav mig 15 såna där småa saker av det. Jag ska ju också självklart utforska gruvan, jag märkte att den delade sig i två, och bestämde mig för att utforska den högra delen först.

post-76855-1298916747_thumb.png

Efter bara några sekunder hittade jag både guld och järn, den här gruvan verkar lovande!

post-76855-1298916830_thumb.png

 

Jag tror inte att jag kan gräva guld med en Stone pickaxe, så jag grävde bara fram järnet, jag fick 8 bitar totalt, inte dåligt, inte dåligt!

 

Tyvärr var inte den högra delen av gruvan så stor, här tog det slut!

post-76855-1298917214_thumb.png

Det var ändå en otroligt bra gruva, från bara den delen fick jag 28 kål & 20 järn, plus (minst) 3 guldblock som jag inte kuna mina!

Då var det dags att utforska den andra delen av gruvan, den som gick rakt fram!

post-76855-1298917475_thumb.png

Hur stor, mörk och mäktig den gången än såg ut, så var den knappt större än vad man kunde se, jag fick i alla fall lite järn från det. (8, för att vara exakt)

post-76855-1298917508_thumb.png

Gruvan var mycket mindre än vad jag hade trott, så jag fortsätter neråt på samma ställe som jag grävde ner förr på.

post-76855-1298917954_thumb.png

Men se här! Redan första steget jag gräve neråt igen hittade jag mer järn, järn kan man aldrig ha för mycket av. ;)

Efter bara ett litet tag tog det fast, jag kom till bedrock, så jag bestämde mig att gräva ut lite, och se om jag hittar något, och jag hittade Redstone! Visserligen ganska utspritt, men jag tycker alltid om att ha lite extra redstone.

post-76855-1298924388_thumb.png

Eftersom jag fortfarande bara har mina gamla Stone pickaxes gick jag upp till utan igen för att hämta lite trä, så att jag kan göra en liten minibas här nere och göra en Iron pickaxe och få Redstonet.

post-76855-1298924803_thumb.png

Min "minibas" blev att bestå av en workbench och en furnace, simpelt men effektivt!

Jag gjorde snabbt en Iron pickaxe och minade allt redstone, jag behövde det för att göra en kompass!

post-76855-1298925394_thumb.png

Jag hade byggt mitt hus ganska långt ifrån mitt spawn, och jag har länge varit rädd för att inte kunna hitta tillbaka när/om jag dör, så nu ska jag göra en väg från mitt spawn till mitt hus!

Jag bestämde mig för att göra "vägen" av Cobblestone, eftersom att jag har mycket av det och att det inte är naturligt åkommande.

Jag fyllde mitt inventory med saker jag behöver för att göra den här "vägen", men bestämde mig för att vänta till nästa morgon, eftersom det nu är eftermiddag.

post-76855-1298925824_thumb.png

Jag hittade utan problem min spawnpunkt, och byggde en liten förhöjelse med Cobblestone där, jag byggde också en ledsen smiley, eftersom den enda anledningen till att jag skulle vara där är om jag dör. ;)

post-76855-1298926593_thumb.png

Jag började sedan skapa vägen "hemmåt" med Cobblestone!

__________________________________________________________________

Som ni kanske förstår, blir detta oregelbundet uppdaterat, detta är ett test för mig också.

Jag skulle tycka om kritik, särskilt om hur många sceenshots ni vill ha.

Btw, vet nån hur många bilder man får ha i ett inlägg, max?

Redigerat av DonaldDuck
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...