det e att program om länder och huvud städer!(Silver Star @ 26/05-2004 20:50:36)jaså bevisa det...
ett lätt sätt att lära sig e att använda settera
vad e det? :blink:
Huvudstäder
En halvdelstat??
va f*n e en halvdelstat!!! Räknas inte Hawaii som en delstat då? (pinsamt, kommer inte ihåg den andra)
den andra heter alaska! <_<
de e typ 2 halv delstater...
det finns inte halvdelstat... <_< :lol:
men Liechtenstein och kazakstan hör inte till europa!!!!!!!!! :angry: :angry:
jo, Liechtenstein hör till europa!men Liechtenstein och kazakstan hör inte till europa!!!!!!!!! :angry: :angry:
Lichtenstein ligger där vid Schweiz.men Liechtenstein och kazakstan hör inte till europa!!!!!!!!! :angry: :angry:
Kazachstan ligger halva i Europa.
Schysst Salz!!Här är alla Europas länder ifall det behövs.. :mellow:
Sverige - Stockholm
Finland - Helsingfors
Norge - Oslo
Danmark - Köpenhamn
Island - Reykjavik
Tyskland - Berlin
Polen - Warszawa
Litauen - Vilnius
Lettland - Riga
Estland - Tallinn
Ryssland - Moskva
Vitryssland - Minsk
Ukraina - Kijev
Moldavien - Chisinau
Rumänien - Bukarest
Bulgarien - Sofia
Grekland - Aten
Turkiet - Ankara
Albanien - Tirana
Makedonien - Skopje
Jugoslavien - Belgrad
Bosnien-Hercegovina - Sarajevo
Kroatien - Zagreb
Ungern - Budapest
Slovenien - Ljubljana
Slovakien - Bratislava
Österrike - Wien
Italien - Rom
Vatikanstaten - Vatikanstaten
Malta - Valletta
Liechtenstein - Vaduz
Schweiz - Bern
Monaco - Monaco
Frankrike - Paris
Andorra - Andorra la Vella
Spanien - Madrid
Portugal - Lissabon
Storbritannien - London
Irland - Dublin
Belgien - Bryssel
Luxemburg - Luxembourg
Nederländerna - Amsterdam
Vi ska ha Prov 4:e Juni,tack för hjälpen :D
Fast ajg hade ju dem hemma,men ändå,tack :D
Titta på inlägget jag sattihop istället. Där står 8st som Salz inte skrev
Vitryssland=Minsk
Tyskland=Berlin
Sverige=Stockholm
Frankrike=paris
ungern=budapest
rumënien=bukarest
spanien=madrid
italien=rom
grekland=aten
island=reykjavik
ryssland=moskva
england=london
irland=dublin
men jag kan fler...
jag e bra på det! :lol:
USA=Wachington D.C
Canada=Toronto
Mexico=Mexico City
malta=Valletta
Portugal=Lissabon
Vitryssland=Minsk
Österrike=Wien
Finland=Helsingfors
Tyskland=Berlin
Lettland=Riga
Sverige=stockholm
har jag rätt? :rolleyes:
Canadas huvudstad heter ottawa. Inte toronto
ja, jag kom det sen...(Nlu1990 @ 31/05-2004 10:33:58)jag e bra på det! :lol:
USA=Wachington D.C
Canada=Toronto
Mexico=Mexico City
malta=Valletta
Portugal=Lissabon
Vitryssland=Minsk
Österrike=Wien
Finland=Helsingfors
Tyskland=Berlin
Lettland=Riga
Sverige=stockholm
har jag rätt? :rolleyes:
Canadas huvudstad heter ottawa. Inte toronto
Detta blir ingen utmaning för mig. Jag kan allihopa ändå så... Har haft prov och allt möjligt på dessa...Kan vi inte ställa frågor på älvar i Sverige och bergstopparna i grannlandet också?(Norge)
man får ju ändå inte poäng för det...Detta blir ingen utmaning för mig. Jag kan allihopa ändå så... Har haft prov och allt möjligt på dessa...Kan vi inte ställa frågor på älvar i Sverige och bergstopparna i grannlandet också?(Norge)
I våran skola har vi haft europa prov på länderna där man ska peka ut dom och kunna namnen de var en kille som körde provet med föräldrana på en dag som hette skolans dag och då blev föräldrarna intresseradde de var många som gjorde de provet :P:D
vi har nästan inte haft ngt geografi hela årskursen! :(I våran skola har vi haft europa prov på länderna där man ska peka ut dom och kunna namnen de var en kille som körde provet med föräldrana på en dag som hette skolans dag och då blev föräldrarna intresseradde de var många som gjorde de provet :P:D
Nej,men man kanske kan ha stor nytta av det. okej. Vad heter den största glaciären på Island?(Silver Star @ 01/06-2004 19:19:56)Detta blir ingen utmaning för mig. Jag kan allihopa ändå så... Har haft prov och allt möjligt på dessa...Kan vi inte ställa frågor på älvar i Sverige och bergstopparna i grannlandet också?(Norge)
man får ju ändå inte poäng för det...
vatnajökull...(Jonte The Winner @ 03/06-2004 16:55:54)(Silver Star @ 01/06-2004 19:19:56)Detta blir ingen utmaning för mig. Jag kan allihopa ändå så... Har haft prov och allt möjligt på dessa...Kan vi inte ställa frågor på älvar i Sverige och bergstopparna i grannlandet också?(Norge)
Nej,men man kanske kan ha stor nytta av det. okej. Vad heter den största glaciären på Island?
kommer inte ihåg hur det stavas...
Visst, det är ju rätt. Har du haft prov på detta? Det finns en lite längre ner om heter MyrDahlsjökull också. Vem vet, du kanske frågar mamma och pappa. hehe(Silver Star @ 06/06-2004 11:28:47)(Jonte The Winner @ 03/06-2004 16:55:54)(Silver Star @ 01/06-2004 19:19:56)Detta blir ingen utmaning för mig. Jag kan allihopa ändå så... Har haft prov och allt möjligt på dessa...Kan vi inte ställa frågor på älvar i Sverige och bergstopparna i grannlandet också?(Norge)
Nej,men man kanske kan ha stor nytta av det. okej. Vad heter den största glaciären på Island?
vatnajökull...
kommer inte ihåg hur det stavas...
Om det är någon som undrar vad D.C. står för så står det för District of Colombia.Jag kan alla 50.
Valletta
Lissabon
Minsk
Wien
Helsingfors
Berlin
Riga
Lite osäker men tror Stockholm
Washington D.C.
Ottawa
Mexico City
(Jonte The Winner @ 06/06-2004 11:48:24)(Silver Star @ 06/06-2004 11:28:47)(Jonte The Winner @ 03/06-2004 16:55:54)(Silver Star @ 01/06-2004 19:19:56)Om det är någon som undrar vad D.C. står för så står det för District of Colombia
man visste ju det... <_<