Hoppa till innehåll

Wordpress/guild Hemsida


Kevve
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo, jag har suttit sen i lördags och jobbat på en hemsida till guilden jag är med i på wow.

Det är ju bara något jag har gjort under helgen så man kan ju inte räkna med något stort, men feedback vill jag ha, även på forumet för det var ett helvete att få in det där.

 

http://progress.warplay.net/

 

Såhär ser temat som jag använde mig utav ut:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aldrig gillat hemsidor med lånade teman, det ska va från "scratch" och eget gjort om du frågar mig.

 

Men som en enkel Guild sida så duger den faktiskt.

Tro mig, jag försökte. Wordpress är en stor röra, det är det enda jag kan säga. Om man inte har hållt på med wordpress innan så är det nästintill omöjligt att göra något ifrån scratch.

Det är det sämsta systemet att göra en hemsida på, men ändå det bästa pga dess funktioner.

 

Får hitta ett nytt system, för jag gillar inte alls wordpress.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gällande temat så ser den helt okej ut. Gillar bakgrunden, men menyn kunde se mera fantasifullt ut. Någon hoverbild vore inte fel heller.

 

Tro mig, jag försökte. Wordpress är en stor röra, det är det enda jag kan säga. Om man inte har hållt på med wordpress innan så är det nästintill omöjligt att göra något ifrån scratch.

Det är det sämsta systemet att göra en hemsida på, men ändå det bästa pga dess funktioner.

 

Får hitta ett nytt system, för jag gillar inte alls wordpress.

Ett tips är att göra ditt tema själv från scratch i enbart HTML & CSS, och sedan implementera Wordpress i den genom att lägga in diverse PHP-funktioner som hör till just systemet ifråga. Kan säga att jag själv fick dunka huvudet i bordet tills det blödde ur pannan under en lång tid innan jag fick kläm på de mest grundläggande, alltså tillräckligt att göra en enkel sida osv. Kolla in några tutorials och Wordpress-manualen vetja!

 

Såvitt jag vet är Wordpress den enklare utav de tre största CMS:erna (de andra två är Drupal och Joomla), så känn dig frälst. :)

Redigerat av Amaterasu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo jag vet hur det är, att få en egen layout in i Wordpress från scratch tar en j*vla tid och en massa justerande innan det fungerar felfritt. Men med Amaterasu i msn-chatt medans jag höll på gjorde ju saken mycket lättare. :) Nu kan jag implentera en html/css layout jag gjort in i wordpress på bara ett par timmar.

 

Men när man väl fått det att fungera så är ju Wordpress så j*vla nice. Du kan göra i princip vad du vill med det, bara du har tid. Jag gjorde ett tips/ladda-upp-länkar-system likt Existenz på min sida (dagenshumor, inte uppdaterat på ett j*vla tag dock) med hjälp av Wordpress. Layouten har jag även kodat helt själv och all grafik gjord i Photoshop.

 

 

Får hitta ett nytt system, för jag gillar inte alls wordpress.

Det gör du nog inte! Inget med så många funktioner/plugins och samtidigt så användarvänligt. Tro mig, när du väl fått din layout i wordpress så kommer du älska det!

Redigerat av a1exander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oh I do remember :-D.

Vet inte hur det är att bygga upp en wordpress-hemsida, men att sköta själva sidan är väldigt enkelt och förstå sig på. Om det inte är något större projekt rekommenderar jag wordpress, med reservation att det kanske är svårt att fixa själva hemsidan, göra designen och så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Aldrig gillat hemsidor med lånade teman, det ska va från "scratch" och eget gjort om du frågar mig.

 

Men som en enkel Guild sida så duger den faktiskt.

 

"Ok", "ok"

 

Gör allt själv och smäll upp det på något webbhotell, bra skit det. Om man nu kan det.

Nä, bara helt onödigt att slösa bort massa tid på att återskapa något som redan finns (tänker på publiceringssystem, hur många sådana mycket bättre har inte redan skapats? Först ska man skriva koden, sedan ska man förbättra den åter och åter, fixa massor av buggar man inte fattar sig på, mycket slit i helt i onödan, de befintliga systemen, varför tror du de finns? För att de vill att man ska använda dem!

 

Oh I do remember :-D.

Vet inte hur det är att bygga upp en wordpress-hemsida, men att sköta själva sidan är väldigt enkelt och förstå sig på. Om det inte är något större projekt rekommenderar jag wordpress, med reservation att det kanske är svårt att fixa själva hemsidan, göra designen och så.

Om du behöver ett publiceringssystem är Wordpress ett mycket bra val.

 

 

Domänen är parkerad och kan därför inte kommentera sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä, bara helt onödigt att slösa bort massa tid på att återskapa något som redan finns (tänker på publiceringssystem, hur många sådana mycket bättre har inte redan skapats? Först ska man skriva koden, sedan ska man förbättra den åter och åter, fixa massor av buggar man inte fattar sig på, mycket slit i helt i onödan, de befintliga systemen, varför tror du de finns? För att de vill att man ska använda dem!

Resultatet blir mångfalt bättre om man gör det själv, självklart ska man ha kunskaper till det. Färdiga templates är till för folk som varken kan eller inte orkar göra något.

 

Varför tror du de flesta kommersiella sakerna finns? Jo för att de vill att man ska använda dem :_

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...