5FJSKFJSKGJES Skrivet 1 April 2011 Rapport Dela Skrivet 1 April 2011 Eftersom jag fick en varning av admin då Imba innehöll en massa påhopp mot personer som inte vilja vara där egentligen, så kommer gruppen stängas ner om jag inte håller rent där. "§7 - Gruppforum Imba http://www.fuska.se/forum/V_i_k_t_i_g_t_m_..._e-t152225.html http://www.fuska.se/forum/Ge_Dig-t152327.html Vidare kommer en kontroll av gruppforumet att genomföras den 3:e april 2011, hittas fler regelbrott så kommer gruppen att med omedelbar verkan stängas ner. Som gruppägare så förbinder du dig att se till att Fuskas regler följs i din grupp och det är även ditt ansvar att radera inlägg som ej gör detta" Jag förstår att det är fel och jag har raderat alla inlägg mot personer som inte gillar att skämta omkring på så vis, så att ingen ska känna sig kränkt. Men eftersom att "alla" regler skall följas, så undrar jag om det är tillåtet med en "mondo & bizarre"-tråd, eller om verkligen alla regler ska följas? får vi skämta om personer som vill det eller ska jag radera alla olika personliga påhopp (t.ex. jag bryr mig inte om det finns personliga påhopp mot mig om dem inte är för grova då) Skickade ett PM till admin den 27 mars, men eftersom jag inte fått ett svar och behöver det genast då kontrollen sker den tredje april, så måste jag skriva en tråd. Någon som vet, någon mod kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 2 April 2011 Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 Men eftersom att "alla" regler skall följas, så undrar jag om det är tillåtet med en "mondo & bizarre"-tråd, eller om verkligen alla regler ska följas? får vi skämta om personer som vill det eller ska jag radera alla olika personliga påhopp (t.ex. jag bryr mig inte om det finns personliga påhopp mot mig om dem inte är för grova då)Vad jag kommer ihåg ser det ut ungefär såhär: Personliga påhopp, olaglig fildelning, spridning om personuppgifter och sådant är inte tillåtetAtt skapa irrelevanta trådar och vara stökiga i inläggen är okej om gruppens ägare tycker det Och i reglerna står det såhär: "I grupper så får gruppägaren lov att undanta reglerna §3.1, §3.2, §3.5, §3.6, §3.9, §3.10." Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 2 April 2011 Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 Eftersom Imba inte haft några speciella regler egentligen så har det ju varit grönt, eftersom ingen tjallat av medlemmarna där. De flesta har ju tyckt att det var okej att bli dåligt behandlad. Men det är ändå inte okej för reglerna, dock bryr ju sig ingen i Imba om reglerna. Det jag tror är alltså att det var okej för er men att man inte får vara taskig mot folk som inte är medlemmar där och inte tål det... :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 2 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 Vad jag kommer ihåg ser det ut ungefär såhär: Personliga påhopp, olaglig fildelning, spridning om personuppgifter och sådant är inte tillåtetAtt skapa irrelevanta trådar och vara stökiga i inläggen är okej om gruppens ägare tycker det Och i reglerna står det såhär: "I grupper så får gruppägaren lov att undanta reglerna §3.1, §3.2, §3.5, §3.6, §3.9, §3.10." Jo, tror det inte är några problem med reglerna vi får undantaga. Men risken finns ju att vi bryter mot reglerna då vi skämtar om varandra, vi som vill det då alltså. Samt har vi en mondo & bizarre-tråd som nog inte följer reglerna. Det är då jag undrar om verkligen admin kommer tillåta detta. Eftersom Imba inte haft några speciella regler egentligen så har det ju varit grönt, eftersom ingen tjallat av medlemmarna där. De flesta har ju tyckt att det var okej att bli dåligt behandlad.Men det är ändå inte okej för reglerna, dock bryr ju sig ingen i Imba om reglerna. Det jag tror är alltså att det var okej för er men att man inte får vara taskig mot folk som inte är medlemmar där och inte tål det... :(Jo, det är så jag tänkt också. Att det är okej för oss att skämta om varandra. Men inte om de som tål det. Men jag vet inte hur admin tänker, så jag undrar verkligen över det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNekoFTW Skrivet 2 April 2011 Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 Dom som inte tål imba och vårt beteende får ta och sticka därifrån, var det så svårt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 April 2011 Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 Dom som inte tål imba och vårt beteende får ta och sticka därifrån, var det så svårt?Dom som inte tål fuska och fuskas regler får ta och sticka härifrån, är det så svårt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 2 April 2011 Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 Vad jag kommer ihåg ser det ut ungefär såhär: Personliga påhopp, olaglig fildelning, spridning om personuppgifter och sådant är inte tillåtetAtt skapa irrelevanta trådar och vara stökiga i inläggen är okej om gruppens ägare tycker det Och i reglerna står det såhär: "I grupper så får gruppägaren lov att undanta reglerna §3.1, §3.2, §3.5, §3.6, §3.9, §3.10."Korrekt svarat, precis detta som gäller. När det gäller §1 så är det bara att läsa igenom den på nytt i reglerna då regeln är väldigt klar även om den innefattar mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 2 April 2011 Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 Dom som inte tål imba och vårt beteende får ta och sticka därifrån, var det så svårt?Så om 1 år ska fuska.se vara ockuperat av "imba" beteende och forumet går till grunden? Nej tack, hellre ger jag stödet till admin och modsen som försöker hålla koll på er. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 2 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 (redigerat) Dom som inte tål imba och vårt beteende får ta och sticka därifrån, var det så svårt?De som inte vill vara med i gruppen och inte vill på påhoppad behöver såklart inte vara där. Det är därför jag har försökt med att göra så att endast medlemmar som vill vara med där, och kan ha "roligt" med att skämta om varandra, ska vara där. Alltså inga påhopp mot personer som Layton eller något. Men nu verkar även alla regler som att skämta om varandra inte ens gå igenom, då blir det ett väldigt tråkigt gruppforum.. men jadå. För problemet finns i att vissa medlemmar bara behövde skriva om personer som inte vill vara med där. Jag håller alltså inte med dig KNF, och det var väl bara bra att du gick ur gruppen då :). Sen en sak förstår jag inte, det finns ett antal påhopp mot mig som jag inte bryr mig om i imba, som jag endast tar som ett skämt, men då kommer gruppen stängas ner bara för att jag inte väljer att radera inlägg som är ett påhopp mot mig, det känns fel. Men ett gästboksinlägg som jag inte gillade, har inte hänt något med det verkar det som. Det är rätt tråkigt.. Dessutom fick jag inget riktigt svar på en av de saker jag funderade på mest då jag inte verkar kunna tolka reglerna tillräckligt. Är det tillåtet med en gore-tråd som det var i första imba eller ska den också bort? Känns fel då jag inte fått veta vad som ska bort egentligen.. Edit - jag försöker inte vara kaxig eller något, jag är bara stressad och behöver ett svar :). Redigerat 2 April 2011 av 3FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 2 April 2011 Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 Ärligt talat så är det rätt så kul med en grupp som Imba. Sen att folk har gått till admin och gråtit är för att hämnas. Löjligt att Imba inte kan få vara så som det har varit förr. Men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNekoFTW Skrivet 2 April 2011 Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 Ärligt talat så är det rätt så kul med en grupp som Imba. Sen att folk har gått till admin och gråtit är för att hämnas.Löjligt att Imba inte kan få vara så som det har varit förr. Men men.Jag håller med herrn här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 3 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2011 Vilken tid börjar admin kolla igenom gruppen då :)? (eller vilka det är) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.