💬
Logga in
Fuska.se

Spotifys Uppdatering

78 svar · startad

Nivå 1 · Novis

Lyssnar på musik via youtube en del nu. Men jag skulle gärna vilja ha spotify-premium utan att behöva betala ;)

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Lyssnar på musik via youtube en del nu. Men jag skulle gärna vilja ha spotify-premium utan att behöva betala ;)

↗ till inlägget
Om du inte ens vill ha 20-timmarsgränsen. Så kan du kolla här:

http://www.fz.se/bloggar/bildjaveln/201105...-spotifyinvites

Du får förvisso reklam. Men det blir samma som förra versionen av free. Det är skönt, ingen begränsning de första sex månaderna alltså. Det finns flera invites kvar där.

Men nu har ju en ny uppdatering kommit ut också, så det är lättare att synka låtar man har på datorn till en mobil. Det verkar vara en väldigt bra funktion!

9 May 2011
Nivå 6 · Fuskare

Använder Groovershark atm, segare mellan låtarna men tror dom inte har reklamavbrott och jag hittar mer musik än på spotify

Senast ändrad:

12 May 2011
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag får 200 kronor i månaden.

Jag väljer Spotify Premium.

Varför? För att jag inte behöver betala min mat, mina kläder och hyran.

Jag tycker att det bara är bra att Spotify fått något vett i huvudet och gjort det till en betaltjänst så att dom kan fokusera på betalande kunder.

Vad händer om du en månad vill köpa något för 200kr då om vi säger att du var pank innan du fick pengarna, får du gå utan musik då i en månad?
15 May 2011
Nivå 2 · Novis

Fulltajm daownloader nu igen då.

24 May 2011
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Använder Groovershark atm, segare mellan låtarna men tror dom inte har reklamavbrott och jag hittar mer musik än på spotify

De har reklam mitt i musiken istället. Nej tack.
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Personligen lyssnar jag väll mest på Hardstyle och Hardcore och spotify har inte den bästa musiken av det slaget =/

Sedan får jag bara 400 kr i månaden, sååååå det kommer jag spendera på annat....

Och dom låtarna jag lyssnar på mest vill jag mixa och leka med eller lägga in på mobilen så att köpa premium kommer inte på tal. :)

så 400kr är lite

Jag får "bara" 300kr, men det räcker

Ontopic: Gissar att nu när det kostar att lyssna på Spotify så kommer antagligen piratkopieringen att öka

↗ till inlägget
Vad händer om du en månad vill köpa något för 200kr då om vi säger att du var pank innan du fick pengarna, får du gå utan musik då i en månad?

Gissar väl att han inte lägger ut 200kr/mån, utan kanske 100-150kr.

Då har han ju 50-100kr kvar, och då kan han ju köpa det nästa månad, och endå ha pengar kvar

Så försöker jag göra iallafall.

Senast ändrad:

30 May 2011
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Ontopic: Gissar att nu när det kostar att lyssna på Spotify så kommer antagligen piratkopieringen att öka

Men spotify finna ju bara i Sverige och några andra länder? Och jag hörde att det kommer att lanseras snart i USA btw ;)

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Men spotify finna ju bara i Sverige och några andra länder? Och jag hörde att det kommer att lanseras snart i USA btw ;)

Jo, de försöker med att lansera det i USA. Det var tänkt i slutet av 2010 ett tag..

Förresten så är Spotify för tillfället tillgängligt i: Sverige, Norge, Finland, England, Frankrike, Spanien och Nederländerna.

Senast ändrad:

5 Jun 2011
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Jag kommer köpa Premium så snart jag begränsningarna på Free börjar bli ett problem, vilket lär ske inom några dagar. Spotify är asnajs och har man premium blir det bara bättre, plus att man kan ha det i mobilen, win win win!

Håller helt och hållet med. Att kunna lyssna på vilken musik jag vill via min iPhone är ett stort plus i kanten!
6 Jun 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare

Kör grooveshark atm, otroligt mycket mer musik där och om man vill ha det i mobilen så kostar det bara ~55kr i månaden. ;)

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Kör grooveshark atm, otroligt mycket mer musik där och om man vill ha det i mobilen så kostar det bara ~55kr i månaden. ;)

Om man vill så kan man få grooveshark's musik i mobilen helt gratis också. Med hjälp utav tinyshark.

http://www.fz.se/bloggar/bildjaveln/20110216/android-app-3

Fast jag föredrar ändå Spotify, känns som en seriösare tjänst, och svensk såklart!

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

och svensk såklart!

Allt svenskt är inte bra.
Nivå 3 · Lärling

49/99kr i månaden för obegränsat med musik, det är ju ingenting. Förstår inte varför alla ylar som om det utbröt ett inbördeskrig. Jag skaffade premium direkt och därav kan jag ha Spotify i min iPod, även i offlinemode vilket gynnar iPods som är beroende av wi-ficonnections i vanliga fall. Men nu kan jag köra offlinemode. Dessutom har jag nu all min favoritmusik med mig vart jag än går samtidigt som jag kan koppla av då och då vid datorn och ha obegränsat antal lyssningar på mina låtar och hur mycket musiktillgång som helst i princip.

JAg tycker även GS är långsamt, pluddrigt och inte i min smak. De hade sist jag kollade säkert 15 varianter på t.ex. Swedish House Mafias låt One även när jag specifikt sökte på Extended Mix. Nah.

Spotify Premium ända in i graven! Sluta gnälla om en liten summa cash och dra in på colan ni köper så har ni premium. Typ.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Allt svenskt är inte bra.

Nähe? Men tycker du inte att Spotify har gått från att vara ett ganska litet företag till något stort på såpass kort tid?

Dessutom så verkar det gå bra för Spotify i dagsläget.

7 Jun 2011
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Nähe? Men tycker du inte att Spotify har gått från att vara ett ganska litet företag till något stort på såpass kort tid?

Dessutom så verkar det gå bra för Spotify i dagsläget.

Det har absolut inget alls med saken att göra. Argumentet var bara för det är svenskt så behöver det ju inte vara bra, right?
3 Jul 2011
Nivå 11 · Veteranfuskare

Har Unlimited och har haft sedan avgiften blev "obiligatorisk" för intensiva lyssnare. Blir nog att uppgradera till Premium när jag får min iPhone 4.

Nivå 3 · Lärling

Fast grooveshark är olagligt.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Fast grooveshark är olagligt.

Nej.

4 Jul 2011
Nivå 3 · Lärling

Luxaxix: Jo, det är användarna som laddar upp musiken. Artisterna/skivbolagen får inte ett skit. Dvs, olagligt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in