💬
Logga in
Fuska.se

Usama Bin Ladin Död

34 svar · startad · 🔒 låst

Trådstartare #1

Nu har nyheterna översvämmats och konstant uppdaterats av senaste nytt; Usama Bin Laden har dödats. Sant eller falsk? Vad tror, eller tycker ni? Är han verkligen död? USA bekräftade därefter att man skulle begrava honom till havs, enligt muslimsk sed. Är det för att mörka, eller dölja någonting, speciellt när det är emot Islam att göra det?

Vad säger ni?

↗ till inlägget

Nu har nyheterna översvämmats och konstant uppdaterats av senaste nytt; Usama Bin Laden har dödats. Sant eller falsk? Vad tror, eller tycker ni? Är han verkligen död? USA bekräftade därefter att man skulle begrava honom till havs, enligt muslimsk sed. Är det för att mörka, eller dölja någonting, speciellt när det är emot Islam att göra det?

Vad säger ni?

Nu förstår jag inte. Men ja, han är nog död. Jag kan inte tänka mig att någon skulle ha ett skäl till att ljuga om något sånt här, förutom kanske att Obama kommer få många fler röster i valet nästa gång.

NATO "råkade" bomba hans hem. Vad jag hört :P Hoppas det är sant du...

Det spelar ingen roll hur mycket visuellt bevismateriell de släpper, republikaner och konspirationsteoretiker kommer fortsätta hävda att Bin Laden dog 2002 eller whatever

Varför skulle republikanerna hävda att han dog 2002..? :>

↗ till inlägget

Varför skulle republikanerna hävda att han dog 2002..? :>

http://www.nytimes.com/2002/07/11/opinion/...todaysheadlines

Jag tycker det är bra att dom äntligen fick tag i honom, dock så spelar det nog inte sån stor roll då al-Qaida kommer fortsätta utan några större förändringar.

Ladin, inte Laden. Varför säger alla Laden?

Jeppe9: Ojoj vad fel ute du är. NATO är inte ens i närheten av Pakistan och härjer. Skaffa dig lite allmänbildning och återkom till Debatt forumet sen tack.

Senast ändrad:

Navy Seals kom in i hans bostad mitt i natten och dödade honom. Man ska begrava honom till havs för att hans grav inte ska bli någon "helig plats" för Al Qaida.

Nato Är i Afghanistan :P dvs i grannlandet.

Att man sänkte kroppen i havet var väl för att hans grav inte skulle bli en vallfärds plats för hans anhängare?

Edit:tvåa på pucken

Senast ändrad:

Så länge dem inte drar fram ett bevis så kan jag inte säga om han lever eller är död. Trots allt var Bin Ladin CIA agent så jag vet inte vad man ska tro. Pakistanska myndigheterna säger att dem inte känner till om någon operation i landet.

Han är död och jag är glad.

Frågan är väl kanske vad hans död innebär. En symbolisk vinst för USA men vad betyder det i praktiken? Han var väl knappast delaktig i Al-Qaedas operationer på senare tid, delvis på grund av dålig hälsa?

↗ till inlägget

Frågan är väl kanske vad hans död innebär. En symbolisk vinst för USA men vad betyder det i praktiken? Han var väl knappast delaktig i Al-Qaedas operationer på senare tid, delvis på grund av dålig hälsa?

Hade inget svar där så jag skrev vad jag tyckte o visste.

En grupp som kallar sig Al-Qaeda existerar inte.

↗ till inlägget

En grupp som kallar sig Al-Qaeda existerar inte.

Du hävdar att det är en konspiration?
Trådstartare #17

Det som är lite konstigt är det faktum att USA har en av världens bästa underättelsetjänster, men har inte kunnat få tag på honom förrens nu? Hur tjatigt det nu än kan bli med konspirationsteorier så kan man helt enkelt inte undgå dem.

↗ till inlägget

Du hävdar att det är en konspiration?

Det är precis det jag menar. Jag nekar inte till att det finns terrorister, men att jaga "al-qaeda" är som att gå emot en hägring. Finns inga bevis heller på att Usama Bin Ladin ska vara bakom massa attacker, som t.ex 9/11. Det är hela tiden olika personer vid varje video. Även talibaner har talat ut om att Bin ladin vart död väldigt lång tid. Tipset kom ifrån Guantanamo, det är ett sätt att visa att Guantanamo är en nödvändig lösning efter all kritik riktat mot fängelset på sistone.
4 May 2011

Nu är det nog många av hans kontakter som vill hämnas på dem som dödade han.

Vilket fall som helst är han död, vissa människor fick avslut efter WTC (även om han nu låg bakom det eller inte, who gives a fuck?).
🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.