💬
Logga in
Fuska.se

Graffiti? Bra/dåligt

103 svar · startad

↗ till inlägget

Ja, det är väl klart att alla ser vad som skall vara konst och inte. Men det är ju knappast relevant?

Det är det väl, jag skriver att jag tycker att jag inte har något emot graffiti om det är fint, alltså konst. Och ni behöver inte berätta hur lagen lyder, vi vet redan lagen. Diskutera om ni vill att det ska vara tillåtet eller inte, jag tycker i alla fall att det ska vara tillåtet om man inte sätter upp skylt eller liknande som säger att man inte får "klottra".

Skall man behöva sätta upp skyltar på varenda plats man inte vill att någon skall kladda på? What? Hade det inte varit bättre att sätta skyltar där man FÅR måla, då dessa platser lär vara betydligt färre.

Senast ändrad:

Jo, det är nog bättre isf.

15 Apr 2012

Ok, så egentligen skall inget förändras då? Det skall vara tillåtet på vissa speciella platser, precis som idag?

Alltså det kommer inte gå att ändra på - det har blivit en sådan stor kultur. Man kommer alltid att måla på ställen där man inte får.

↗ till inlägget

Ok, så egentligen skall inget förändras då? Det skall vara tillåtet på vissa speciella platser, precis som idag?

Ja, det var väl det vi kom fram till? Att man sätter upp skylt ifall man tycker att det är ok med "klottring" där. (Om man äger det såklart)

↗ till inlägget
Alltså det kommer inte gå att ändra på - det har blivit en sådan stor kultur. Man kommer alltid att måla på ställen där man inte får.
Sant.
30 Apr 2012
Trådstartare #87
↗ till inlägget

Sant.

Pose (USA) kommer förresten till Art of the streets senare i höst, vore grymt o se han göra målningar av denna stil :cool:

24 May 2012

Med tanke på hur politiker osv brukar reagera när det kommer till gatukonst o street art så blev man rätt chockad när man läste detta >> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?...artikel=5077799

har aldrig hört om något sådant tidigare

1 Jul 2012

jag tycker det är fult kladd och vissa målar ju på andras hus jag har bara en sak och säga MÅLA PÅ ERA EGNA HUS

29 Jul 2012
Knark
↗ till inlägget

Med tanke på hur politiker osv brukar reagera när det kommer till gatukonst o street art så blev man rätt chockad när man läste detta >> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?...artikel=5077799

har aldrig hört om något sådant tidigare

Som du ser så har de satt ut pappersblommor i en rabatt. Inget att bli chockad över?
24 Aug 2012

Verkar ju som att det blir fler o fler lagliga väggar i Sverige nu, frågan är ju om det kommer minska allt annat klotter. En öppen vägg kommer finnas tillgänglig i helgen oxå under art of the streets som hålls i stockholm.

Vad jag har hört så ökar lagliga väggar annat klotter.

Knark
↗ till inlägget

Vad jag har hört så ökar lagliga väggar annat klotter.

Japp, finns en tunnel i min stad aka "lagliga tunneln" för att minska graffitin runt omkring i stan. Tunnlarna jämte blev även de nedklottrade efter att den lagliga blev laglig så att säga.
26 Aug 2012
Knark

Lagliga väggar är även en utmärkt ursäkt om polisen kommer fram till dig :D

Polis: Vad ska du göra med alla de här sprayburkarna då?

Jag: Ska bort till lagliga tunneln

:lol:

4 Sep 2012
↗ till inlägget

Lagliga väggar är även en utmärkt ursäkt om polisen kommer fram till dig :D

Polis: Vad ska du göra med alla de här sprayburkarna då?

Jag: Ska bort till lagliga tunneln

:lol:

Haha vore kul o se deras reaktion då :D

Eventet Art of the Street har nu påbörjat sin turné: http://movement.riksteatern.se/m-citys

Turnéplan:

1-2 september UMEÅ, Program

8-9 september SKELLEFTEÅ

22 september LINKÖPING

29 september OXELÖSUND

30 september NYKÖPING

20 Sep 2012

Graffiti, är helt OK tycker jag. Om det inte står bara ''fitta'' / bajen svin '' etc.

Är det en stor fin vägg med snygga målningar, då blir de ett plus!

2 Oct 2012

tags e nice

5 Oct 2012

Jo så länge det ser bra ut så. Gillar den här lösningen från aots-turnén. Att man lät folk måla på turné-bussen.

25 Dec 2012
Knark
↗ till inlägget

Jo så länge det ser bra ut så. Gillar den här lösningen från aots-turnén. Att man lät folk måla på turné-bussen.

Ja det är också kul att lite större namn fick måla på bussarna, tex LIGISD (hela bussen)
2 Apr 2013

Haha! Tycker att vissa målningar blir ganska häftiga men man kan ju självklart inte tillåta bara de "häftiga" målningarna....

Så att graffiti ska nog bara målas på lagliga väggar.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in