Hoppa till innehåll

§3.7


 Dela

Rekommendera inlägg

Regeln §.37 är mycket konstig enligt mitt och andras tycke.

 

"§3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter där upphovsrättsskyddat material sprids eller finns tillgängligt."

 

Enligt denna regel får man inte länka till google samt andra sökmotorer då man kan hitta piratkopierat där. Tycker även att regeln är alldeles för hård.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Regeln §.37 är mycket konstig enligt mitt och andras tycke.

 

"§3.7 - Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter där upphovsrättsskyddat material sprids eller finns tillgängligt."

 

Enligt denna regel får man inte länka till google samt andra sökmotorer då man kan hitta piratkopierat där. Tycker även att regeln är alldeles för hård.

Jag med! Så fort man säger pytte lite om det så blir man avstängd i ett år!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det inte fullständigt uppenbart att regeln inte gäller allmänna sökmotorer som google, utan bara sidor som har olaglig fildelning eller spridning av piratkopierat material som syfte? Du kan inte på allvar tro att google innefattas av regeln?

 

Dessutom så får man ju fortfarande diskutera kring fildelning. Politik, lagar osv. Man får bara inte prata om hur man gör rent tekniskt, ge tips eller länka till sidor där sådant här sprids osv. Det är ju fritt fram att diskutera exempelvis rättegången mot pirate bay.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det inte fullständigt uppenbart att regeln inte gäller allmänna sökmotorer som google, utan bara sidor som har olaglig fildelning eller spridning av piratkopierat material som syfte? Du kan inte på allvar tro att google innefattas av regeln?

 

Dessutom så får man ju fortfarande diskutera kring fildelning. Politik, lagar osv. Man får bara inte prata om hur man gör rent tekniskt, ge tips eller länka till sidor där sådant här sprids osv. Det är ju fritt fram att diskutera exempelvis rättegången mot pirate bay.

"Allt prat om piratkopiering är strängt förbjudet. Fråga inte, hjälp inte! Detta innefattar cd-nycklar och fildelningsprogram/sajter där upphovsrättsskyddat material sprids eller finns tillgängligt."
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The Pirate Bay (även TPB) är en av världens största trackers med över 20 miljoner användare och mer än en miljon Torrent-filer. The Pirate Bays logotyp föreställer ett skepp där seglet innehåller en variant av Jolly Roger, men istället för en dödskalle finns där ett kassettband. Denna variant användes av musikindustrin i kampanjen Home Taping is Killing Music under 1980-talet. Logotypen används även av Piratbyrån.

Under 2009 har det funnits politiker som velat att denna torrentsida skall läggas ner, och många är då väldigt tveksamma om det kommer ske, men andra säger att det kommer hända inom kort att den stängs ner.

 

Jag själv tycker det är dåligt om den stängs när för det är lättare att få tag på filmer/spel/musik etc genom att ladda ner, personer slösar bara pengar när de köper dessa saker i affärerna.

 

Vad tycker ni om att ThePirateBay ska stängas ner? Nämn några nackdelar och fördelar.

 

OBS: I denna tråd diskuteras allt kring piratindustrin och piratebayrättegången. Alla inlägg som på något sätt hänvisar eller uppmanar till fildelning blir omedelbart raderade eller bestraffade med en varning.

 

 

Känsligt ämne, dock tycker jag man ska ha rätt till att diskutera det.

Jag vet att ni, debattmoderatorer, håller koll i detta forumet, radera alla inlägg direkt relaterat till fildelning. Om ni förstår vad jag menar. Lite kan man släppa på reglerna när det gäller det här då det förekommer mycket diskussioner om det både på tv och radio.

Håll dock ögonen öppna.

 

Jag godkänner tråden, dock måste ni se till att hålla er till ämnet eller så kommer vi låsa. Alla inlägg som på något sätt hänvisar eller uppmanar till fildelning blir omedelbart raderade.

 

Soad_token

http://www.fuska.se/forum/Thepiratebay-t116919.html

 

Diskussion kring politik, regler, lagar, moralen och annat kring fildelning är uppenbarligen tillåtet.

 

Regeln är inte egentligen oklar, förutsatt att man kan tänka lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använd sunt förnuft, det är enkelt.

 

Vill du debattera om IPRED eller rättegångar mot TPB ja då är det okej, då sker det i debattforumet.

Men att diskutera, t.ex genvägar, länka och fråga om något som kan hjälpa dig till att ta del av upphovsrättskyddat

material som du inte har rätt till är att bryta mot §3.7.

 

Har dock hört om en tidigare händelse här på forumet där någon blev varnad för att diskutera om en torrentklient, vilket absolut inte är olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Regeln är fortfarande otydlig, man får inte prata om google om man följer den till punkt och pricka då man kan hitta iso:s mm. Man får heller inte länka till en laglig torrent på TPB vilket är sjukt löjligt. Bittorrent används inte bara till att sprida "olagliga" saker utan även privata filmer mm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Regeln har ju förklarats flera gånger i tråden. Du kan omöjligt fortfarande inte förstå den.

 

Och du förstår säkert också skillnaden mellan att länka till www.google.com och till TPB. Piratebay och Google är inte samma sak, och erbjuder inte samma tjänst. De kan därför inte jämföras på sättet som du gör.

 

Antalet lagliga torrents måste vara försvinnande litet, och därför är det egentligen irrelevant i diskussionen. Dessutom så kan man inte göra bedömningar från fall till fall. Därför är alla torrents förbjudna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Regeln har ju förklarats flera gånger i tråden. Du kan omöjligt fortfarande inte förstå den.

 

Och du förstår säkert också skillnaden mellan att länka till www.google.com och till TPB. Piratebay och Google är inte samma sak, och erbjuder inte samma tjänst. De kan därför inte jämföras på sättet som du gör.

 

Antalet lagliga torrents måste vara försvinnande litet, och därför är det egentligen irrelevant i diskussionen. Dessutom så kan man inte göra bedömningar från fall till fall. Därför är alla torrents förbjudna.

Jag förstår visst den. Man får inte länka och prata om iso:s mm.

 

Regeln är fortfarande på tok för hård samt otydlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår visst den. Man får inte länka och prata om iso:s mm.

 

Regeln är fortfarande på tok för hård samt otydlig.

Bara läs vad både Guggo och Ryssfemma skrev, tänk sedan efter.

Är den verkligen på tok för hård?

 

Jag ser faktiskt inget fel med att regeln är som den är, tänker man bara efter lite innan man skriver något så uppstår det inte några större problem.

Redigerat av Simple
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...