💬
Logga in
Fuska.se

Ensam Hemma I Två Veckor

56 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Nu har min familj åkt till Spanien på semester och jag följde inte med, så det är ganska ensamt och trist här hemma.

För att jag inte ska säcka ihop behöver jag förslag på saker jag kan göra när jag är ensam hemma, vad kan man göra då som man inte kan annars? Vad brukar ni göra när ni är ensamma hemma?

Jag bor i villa förresten.

Nivå 11 · Veteranfuskare

"Party rock is in the house tonight" ?

Nej, jag driver. Det enda jag gör när jag är ensam hemma är att glo tv eller sitta framför skärmen.. Om man inte knallar iväg till annat folk.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Om du har en flickvän så kan hon leva med dig i huset under veckorna.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #4

Jag har hund också som jag inte får lämna mer än sex timmar, så jag kommer i princip inte kunna åka hemifrån. Har en stark lust just nu att sparka ihjäl byrackan, hon är ivägen för allting jag vill göra.

Jag får inte ha fest hemma men just nu är jag rejält sugen på att dra hem hela skolan och röjja, som hämnd för att de lämnat mig här med hundjäveln. Kan ju ändå inte åka någonstans så då får man ju ta hit det roliga istället? ;)

Och ja jag har flickvän, så det blir en tröst, men jag vill ju egentligen åka iväg och göra grejer med henne också och det går ju inte nu när hunden är kvar...

Jag pallar verkligen inte sitta framför datorn i två veckor, inte när det är sommarlov. :o

Nivå 6 · Fuskare

Gör allt, pinka med öppen dörr, spela hög musik, riv huset, bygg upp det igen, bjud hem kompisar, skicka hunden till valfri släkting och dra ut och gör nått, vad som helst.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag har hund också som jag inte får lämna mer än sex timmar, så jag kommer i princip inte kunna åka hemifrån. Har en stark lust just nu att sparka ihjäl byrackan, hon är ivägen för allting jag vill göra.

Jag får inte ha fest hemma men just nu är jag rejält sugen på att dra hem hela skolan och röjja, som hämnd för att de lämnat mig här med hundjäveln. Kan ju ändå inte åka någonstans så då får man ju ta hit det roliga istället? ;)

Och ja jag har flickvän, så det blir en tröst, men jag vill ju egentligen åka iväg och göra grejer med henne också och det går ju inte nu när hunden är kvar...

Jag pallar verkligen inte sitta framför datorn i två veckor, inte när det är sommarlov. :o

Om du har en liten terrier så kan du alltid ta med den. Men det enda man kan göra som jag vet är att festa :(

Nivå 11 · Veteranfuskare

Vad för område bor du i ?

Nivå 3 · Lärling

Är bara nyfiken, varför hoppar du över semestern? ^^

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag brukar ta dagen som den kommer. Sedan så kanske man får lite impulser och hittar på något med nån polare.

Nivå 6 · Fuskare

Lana?

Nivå 4 · Lärling

Älska med din flickvän? På soffan eller nånstans?

Annars, party hard.

Nivå 3 · Lärling

Ah, satsa på att ha gjort det på vartenda ställe i huset med den flickvän ^^

Nivå 8 · Veteranfuskare

Köp en massor kaktusar och gör en väg genom huset?

Nivå 6 · Fuskare

Har du ingen du kan be (alternativt betala) att ta hand om hunden? Helt klart värt om det innebär två veckors frihet.

4 Jul 2011
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #15

Tack, många bra idéer. :)

Sex på soffan får jag nog säga check på nu. ;)

Men de flesta andra ställena är ju bara obekvämt och jobbigt. XD

Lana borde man faktiskt göra ja, och ha fest. Kaktusar låter också kul, men är inte de dyra? Hur mycket kan man få en kaktus för? :o

Jag hoppar över semestern för att vi har hus i Spanien. Har varit där tre gånger redan och det finns absolut ingenting att göra där. Får en liten slant för att vara hemma med vovven också, så kan jag använda pengarna till att resa själv senare istället, till något roligare ställe.

Tyvärr känner jag ingen som kan ta hand om hunden. :/ Men jag har kommit på att man nog kan lämna henne över dagen om jag springer några km med henne på morgonen. Hon har dålig kondis så hon ligger däckad hela dagen sen. XD

Nivå 12 · Mästerfuskare

...om du inte följde med för att du inte ville så kan du ju knappast klaga på att din familj har lämnat dig hemma med hunden. Du valde ju att vara hemma med hunden.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Finns nog mini-kaktusar på Blomsterlandet för ~20:-

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #18
↗ till inlägget

...om du inte följde med för att du inte ville så kan du ju knappast klaga på att din familj har lämnat dig hemma med hunden. Du valde ju att vara hemma med hunden.

Men det var ju lite pest eller kolera. Trist att följa med och trist att passa hunden. Eftersom jag var osäker bokade vi ingen biljett och sen tog de slut såklart. Mina föräldrar hittade ingen hundvakt och ville inte sätta henne på pensionat, så så fort jag uttryckte osäkerhet såg de ett gyllene tillfälle att få en och tog mitt "nja" som ett "nej".

Så det var eget val ja, men något påtryckt, det var liksom inte så att de frågade två gånger.

Så nu ska jag försöka göra det bästa av det. :)

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Ensam hemma för mig brukar innebära långLAN. Mina föräldrar är i Grekland atm.. Dock jobbar jag så jag hinner/orkar inte göra någonting överhuvudtaget...

Dra ihop ett gäng (1 eller flera personer), och lana där man vanligtvis inte brukar lana, @ köksbordet o.s.v, sov precis där ni vill @ Fåtölj etc.. Sist satte vi upp en dator enbart för musiken. Lirade Amazing horse oavbrutet i 5 timmar... (Hyfsat körd i huvudet efter det)

Körde solsidanmaraton på natten, 10 avsnitt á 22 min.

Bakgrundsbilderna blev bara sexigare och sexigare, och vi laddade ner virtual desktop girl eller vad det heter :P

Maten var sadly not pizza eftersom jag bor 2 mil ifrån stan, men det blev allt möjligt ihopakast...

Så.. Ja, frihet, undrar varför vi ungdomar inte får mer? :P

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Tack, många bra idéer. :)

Sex på soffan får jag nog säga check på nu. ;)

Men de flesta andra ställena är ju bara obekvämt och jobbigt. XD

Lana borde man faktiskt göra ja, och ha fest. Kaktusar låter också kul, men är inte de dyra? Hur mycket kan man få en kaktus för? :o

Jag hoppar över semestern för att vi har hus i Spanien. Har varit där tre gånger redan och det finns absolut ingenting att göra där. Får en liten slant för att vara hemma med vovven också, så kan jag använda pengarna till att resa själv senare istället, till något roligare ställe.

Tyvärr känner jag ingen som kan ta hand om hunden. :/ Men jag har kommit på att man nog kan lämna henne över dagen om jag springer några km med henne på morgonen. Hon har dålig kondis så hon ligger däckad hela dagen sen. XD

Finns från 20-2000kr.

20kr = ca 1.5 DM höga (iaf mina)

2000kr = Liknande dom i öknen.

Tycker helt klart du ska testa det, iaf i ett rum.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in