Har högstadiet det bättre än vad låg och mellanstadiet har det i eran skola? I min skola har de det. För utom att de får köpa godis på rasterna så har de en dvd spelare och ett specielt rum med tv och tvspel ( tror jag ) ifall de inte vill gå på rast!
Har Högstadiet Det Bättre Än Låg Och Mellan
Tja, på min skola behandlas alla klasser lika barnsligt i vissa avseenden...
t.o.m i 9:an vill inte lärarna låta oss bestämma själva hur vi ska sitta när vi byter platser, utan det blir antingen kille-tjej eller det jag avskyr ännu mer; slumpen.
Dvs man blandar alla namn och placerar ut så som det blir.
Men sen har man ju vissa förmåner...
högstadiet får ha tuggummi (men inget annat!) på raster, samt vi får va inne varje rast.
Men skolan är så fattig, så vi har ingen TV alls att glo på på rasterna. Vi har inget alls att göra egentligen, bara ett par soffor och några stolar och tråkiga sällskapsspel.
Så högstadiet på min skola har blivit kortspelandets mästare (typ...).
Nästan alla spelar kort VARJE rast, det skiftar mellan tre olika kortspel, eller så spelar man Fia med knuff eller snackar.
Jättekul.
Det där med korten är det lika med oss. Några tjejer i vår klass sätter sig nära Cafeterian och börjar spela kort. Nästan varje rast gör dom det. Dom borde ha tråkigt tycker jag! Gjorde det själv i början av 7:an men det var ett tag sen.Tja, på min skola behandlas alla klasser lika barnsligt i vissa avseenden...
t.o.m i 9:an vill inte lärarna låta oss bestämma själva hur vi ska sitta när vi byter platser, utan det blir antingen kille-tjej eller det jag avskyr ännu mer; slumpen.
högstadiet får ha tuggummi (men inget annat!) på raster, samt vi får va inne varje rast.
Men skolan är så fattig, så vi har ingen TV alls att glo på på rasterna. Vi har inget alls att göra egentligen, bara ett par soffor och några stolar och tråkiga sällskapsspel.
Nästan alla spelar kort VARJE rast, det skiftar mellan tre olika kortspel, eller så spelar man Fia med knuff eller snackar.
Jättekul.
Men vår skola är ganska okej förutom alla illaluktande toaletter som man knappt kan gå in i.
Men vi har tyvärr ingen TV. Skulle heller inte vilja titta på TV nu när det är så fint väder ute. Men alla tycker annorlunda. Men jag tycker faktiskt att både mellan och hög är båda bra. Orkar ej förklara varför!
På våran skola MÅSTE man vara ute på rasterna. Fast när jag börjar 4:an ska jag byta skola så vi ska få ha datarum och sånt ! B)
Det måste man har också,men ibland går ajg inte ut ändå.
Vi har ej hödstadiet på våran skola.
inte vi häller.de e f*n ingen skilnad i min skola
det e samma i min skola! :DHar högstadiet det bättre än vad låg och mellanstadiet har det i eran skola? I min skola har de det. För utom att de får köpa godis på rasterna så har de en dvd spelare och ett specielt rum med tv och tvspel ( tror jag ) ifall de inte vill gå på rast!
jag går i högstadie skola.
den e väll rätt okej
Vi får inte heller stanna inne på rasterna, men jag fattar inte varför igentligen!På våran skola MÅSTE man vara ute på rasterna. Fast när jag börjar 4:an ska jag byta skola så vi ska få ha datarum och sånt ! B)
det är bara högstadie elever på min skola
behandas likadant ingen skillnad
Högstadiet behandlas bättre än mellanstadiet på våran skola.
Det är gansk orättvist att det är så!
undrar bara, hur gör dom det??Högstadiet behandlas bättre än mellanstadiet på våran skola.
1000 INLÄGG MITT JUBILEUMS INLÄGG
för oss när man går i högstadiet är det en godis kiosk där inne i skolan också om maten är äcklig får man fara på frasses eller macdonalds eller nått anat ställe!
Jo jag längtar tills jag börjar 7:an. Bara lite mer än ett år kvar nu!
Jag tycker att de ä bättre i högstadiet.Vi kan spela kort,pingis,fia,schak,data m.m.
& i låg å mellan stadiet så va man tvungen att gå ut på rasterna & man fick inte spela nått helle.Men då va de ju en SKIT skola också.
Hahah, som tur är har inte vi sånt på våran skola. Men o andra sidan är det kanske för att den börjar med 7:de klassen. Och vi har typ inte så många elever, runt 900.Tja, på min skola behandlas alla klasser lika barnsligt i vissa avseenden...
Jättekul.
Vi får göra vad vi vill på rasterna; röka, sova, mula 7or och äta godis så klart. Köper man i skolans kaffeteria.
Vem vill röka? Det kommer jag aldrig äns att testa!
det e hur många som helst som röker och snusar i högstadiet (en del knarkar med)
jag har själv testat allt (inte knark då)
det e även vanligt att dricka, det e rätt gott också...