Klockrent, min första gissning var ju rätt nära med Chicago. Kändes som det påminde om Chicago.
Då kör vi! Stad och land gäller.
Ledtråd:
Vi letar efter en stad som för ungefär 150 år sedan bytte namn till sitt nuvarande.
Europa, Ryssland, Sankt Petersburg?
Trippelfel, gissa gärna igen :)
Ledtråd 2:
Disney förknippas med staden, likaså körsbär!
Anaheim, USA?
Dessvärre fel stad och land.
Frankrike, Paris?
Ren och skär gissning..När romarriket härskade namngavs staden till Lutetia, sedan ett antal hundra(?) år senare blev det Paris.
Och ja, jag förknippar iaf Disney med Disneyland Paris.
Körsbär vet jag ej däremot.
Körsbären i all ära ställer till det. Som en ledtråd så kan jag säga även att Europa är fel.
Då gissar jag på Staden Anaheim i Usa Som ligger Söder om Los Angeles i Delstaten Kalifornien
Tyvärr är även det fel.
Ledtråd: Staden är en Storstad och ligger ej Amerika/Europa. Folk är vänliga här men inte jätteduktiga på engelska.
Ottawa, Kanada? ;)
Tokyo Japan? Värdsdel Östasien
Tokyo är helt korrekt! Din tur nu.
Ser lite väl grönt ut men gissar på Dubai.
Fel tyvärr
Tar gärna en ledtråd då jag inte har någon aning egentligen. Men för att gissa så säger jag Tehran, Iran.
Tyvärr Fel Ledtråd Landet Har Kopplingar till en viss film som handlar om en tv Journalist.
Morgan Pålsson kanske? Får dock inte det riktigt att stämma med höghusen.
Matóbo, Botswana?
Morgan Pålsson är Svensk och har inte kopplingar till landet vad jag vet Botswana är fel och det är fel värdsdel dessutom
Ledtråd Ryssland spelar en stor roll i landet då landets kultur under de gångna seklerna präglats av mongoliska, arabiska. persiska och ryska influenser.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in