Såg att Admin gissade på Oceanien kan då säga att Oceanien är rätt Världsdel
Of topic håller inte så noga koll på vilken världsdel länderna ligger i får bli bättre på det mina Djupaste ursäkter -_-
Såg att Admin gissade på Oceanien kan då säga att Oceanien är rätt Världsdel
Of topic håller inte så noga koll på vilken världsdel länderna ligger i får bli bättre på det mina Djupaste ursäkter -_-
Jo bra ifall det svaras rätt, annars begränsas ju inte gissningarna och då faller lite av ideén med leken och den blir en evighetslek.
Papeete, Franska Polynesien är största landet med anknytning till Europa. Så gissar på det.
Det är tyvärr fel :P dessutom så har landet ingen som helst anknytning till Europa vad jag vet
ledtråd. landet är spritt över ett område motsvarande fyra femtedelar av Sveriges yta och bildar två parallella kedjor i nord-sydlig riktning Klimatet i landet är varmt och fuktigt med en mildare och torrare period från maj till november. Varmast är det i december och januari. Oväder och orkaner kan förekomma i norr.
Auckland, Nya Zeeland
Nuku'alofa, Tonga?
Admin svarade helt Rätt :P din tur nu
Med tanke på läget så gissar jag på Wellington Nya Zeeland oceanien :P
Haha var den så lätt? Eller kanske hade kört den innan i tråden?
Din tur hur som helst ;)
Ser ut som mellanöstern och måste vara något vid vatten så börjar med att gissa på:
Jeddah, Saudiarabien, Asien.
Bra gissning tyvärr fel världsdel stad o land även det fel
Jaha inte mellanöstern alltså. Kändes så med tanke på mosken, men kanske kan vara Afrika då.
Suez, Egypten, Afrika?
egypten är även det fel men du är i rätt område
Hmmm. Turkiet tillhör Asien, annars hade jag gissat på det.
Får väl gissa på Limassol, Cypern, Europa. Känns inte rätt, men närmaste landet i Europa till Egypten iaf.
Asien är rätt världsdel kan jag tillägga resten fel
Jaha, då testar vi Tel Aviv, Israel.
Telaviv är fel Israel rätt nu knäcker du det :P
Ledtråd Jesus dog och korsfästes här
Jerusalem, Israel/Palestina?
Och du svarar rätt mycket bra din tur nu
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in