JJespeRR Skrivet 12 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2011 Tjo, man får ju nytt ip (iaf jag) när jag t.ex stänger av modemet ett tag. Eller lite då och då o månaden. Men mina föräldrar tar av modemet varje kväll när dom går och lägger sig. Men jag undrar om man har på modemet 24/7, har man samma ip då eller får man nytt ändå fast det är på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2011 Beror på om man har dynamisk eller fast IP. Prova att ha på den en natt och se om du har samma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 12 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2011 Beror på om man har dynamisk eller fast IP. Prova att ha på den en natt och se om du har samma.Men om jag har rätt för mig är den dynamiska IP den fasta... eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 12 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2011 (redigerat) Dynamik betyder att något förändras, så dynamisk är en ip som byts. Fast IP kallas statisk IP. Om du inte stänger av modemet kan du ha en IP rätt länge, brukar ha mina många månader innan ett strömavbrott eller liknande ser till att vi får ny... Redigerat 12 Augusti 2011 av CeZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 12 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2011 Dynamik betyder att något förändras, så dynamisk är en ip som byts. Fast IP kallas statisk IP. Om du inte stänger av modemet kan du ha en IP rätt länge, brukar ha mina många månader innan ett strömavbrott eller liknande ser till att vi får ny...Danke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.