Servern är nedstängd pga bristande intresse från min sida.
The Fox's Den
Om vi kör utan moddar, utan haxx och utan onlinemode på.
Gärna!
Några tips på plugins (om du kör bukkit) :
iConomy
Factions/Towny
WorldGuard/WorldEdit.
Om ni beslutar att starta server för fuska medlemmar bör ni skaffa whitelist och ha online mode på, då vissa medlemmar inte kan hålla sig ifrån griefing.
Har absolut intresse, men mycket tveksamt om jag har tid. Det svåra blir att kontrollera griefing. Du måste ta kontinuerliga backups.
Jo, jag kommer sätta på whitelist.
↗ till inläggetNån som är på whitelist kan fortfarande griefa, tro mig, har erfarenhet av det. =/Jo, jag kommer sätta på whitelist.
Det handlar inte om att sätta dit folk som griefar, det viktiga är att se till att de inte griefar.
Finns mods så man kan antigriefa vissa byggnader osv.
Jag skulle föredra en RP server där man skaffar sina egna saker och typ köper/säljer saker för pengar så att man kan köpa färdigbyggda hus och dyliknande
↗ till inläggetJag skulle föredra en RP server där man skaffar sina egna saker och typ köper/säljer saker för pengar så att man kan köpa färdigbyggda hus och dyliknande
Att köpa färdigbyggda hus är rätt värdelöst tycker jag, det är ju att bygga som är det roligaste i minecraft, iaf för mig.
Men jag håller med om att plugins som iconomy och chestshop är rätt najs då jag själv oftast inte orkar gå och mina allt det material som behövs.
Låter bra, bara tillräckligt mycket intresse fattas..
Ah, men jag är på för en RP server.
Får jag med när ni är klara?
↗ till inläggetFinns mods så man kan antigriefa vissa byggnader osv.
man kan väl använda //wand (verktyget för det) till att lägga till ett protect på områden som en/ett stad/hus/affär
det skulle vara sjukt nice med en officiell minecraftserver :D
Skulle vara roligt om vi byggde en stad eller liknande.
rätt så ny på minecraft men det hade vart skoj
Verkar som om det verkar lite intresse, se vad jag kan göra imorgon, börja fixa lite med en server. Om det är någon som vill hjälpa till med bukkit och allt de där kan ni hojta till i tråden.
Jag är intresserad oavsett vad ni väljer för att köra för server.
Å gud fan va najs!
Jag älskar servern som Loading forumet har. Dom kör legit och så har dom en massa levlar och sånt. Men atm är servern nere (nätagg)
Skulle va sjukt nice o ha en sån.... som vi byggde om. Utan cheat och sånt :-)
För jag tror att det inte kommer vara roligt med cheat och sånt.