prestige Skrivet 3 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 (redigerat) Tjena ! Det är så att när jag spelar spel på ex. 1600x900 upplösning så blir det inte hel skärm ,asså kanterna på skärmen, den liksom används inte, bara när jag har 1920x1080 då använder den skärmen fullt. :/ Hur gör jag för at få 1600x900 så att hela skärmen används? Det händer bara när jag spelar spel, men inte om jag är på skrivbordet elr film elr så. -----SE BILD---- den är vid röda när den ska vara vid den gula :S "jag kör via HDMI, inte DVI." kan jag lösa det genom AMD control center? ifall hur? Tack Mvh Prestige Redigerat 3 Oktober 2011 av prestige Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 3 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 Är skärmens upplösning 1600x900 då? Gäller det andra spel? Annars testa låta skärmen ställa in sig själv, brukar finnas en auto knapp eller liknande i menyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 (redigerat) Hade också sånt här krångel när jag körde HDMI. Lyckades inte lösa det så det slutade med att jag körde med VGA, då skärmen inte hade DVI ingång. Det var även när jag körde med skärmens optimala upplösning det blev så. Redigerat 3 Oktober 2011 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prestige Skrivet 3 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 (redigerat) Är skärmens upplösning 1600x900 då? Gäller det andra spel? Annars testa låta skärmen ställa in sig själv, brukar finnas en auto knapp eller liknande i menyn. Jo det finns auto knapp, men den funkar bara när man kör med VGA inte HDMI :/Skärmens upplösning är 1920x1080. Hade också sånt här krångel när jag körde HDMI. Lyckades inte lösa det så det slutade med att jag körde med VGA, då skärmen inte hade DVI ingång. Det var även när jag körde med skärmens optimala upplösning det blev så.Kan inte köra med min VGA, den cpar sig med färger, och DVI har jag DVI-D(Dual Link) utgång och grafikkorten har en DVI-I(Dual Link) så har inte hittat nån apdapter till den än :/ Redigerat 3 Oktober 2011 av prestige Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 DVI till VGA adapter kanske du kan prova då. VGA brukar få konstiga färger när kontakten glappar, kolla så att den sitter helt rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 3 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 Kolla under scaling options. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prestige Skrivet 3 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 DVI till VGA adapter kanske du kan prova då. VGA brukar få konstiga färger när kontakten glappar, kolla så att den sitter helt rätt. min Vga utgång hos skärmen är trasig, har försökt med allt, så gav upp och använder mig av HDMI ist :( :) Kolla under scaling options.Hur ? via från skrivbordet eller från Catalyst control center? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 3 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2011 Catalyst control center. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raosmaosen Skrivet 6 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2011 (redigerat) ALT ENTER Redigerat 6 Oktober 2011 av Raosmaosen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 6 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2011 Gå in i CCC, välj rätt skärm, välj "Översvep" 0%. Kan behöva göras varje gång du ändrar upplösningen. Det brukar även finnas skalning på skärmen itself, men jag fick aldrig det att funka ordentligt, utan valde den virtuella vägen istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.