Hoppa till innehåll

Musik Ni Gillar Av Annan Musikstil


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Har ni hittat någon cool låt på sistone? Med det menar jag musik ni stött på utöver er vanliga musikstil som ni tyckte var bra. Även om ni stött på någon låt som fått er att upptäcka en helt ny genre skulle vara intressant att höra.

 

Jag hittade

för ett tag sen och den är av genren Electro swing. Jag har uppfattat det som att den genren är äldre musik som man blandat med elektroniska instrument. Lyssnade på några andra låtar av samma stil men den är den enda jag riktigt gillade.

 

Igår stötte jag på Slugabed - Quantum Leap och den musikstilen vet jag inte vad den heter. Ingen av dessa stilar har jag lyssnat på eller gillat tidigare.

 

Jag började lyssna på Psytrance för 1 år sen och det var

som fick mig att börja gilla det, exakt den videon.

 

Var vänlig att skriv lite text tillsammans med eran låt. Blir så tråkigt om alla bara spammar länkar som det blivit i "Vilken Låt Tycker Du Om Mest?"-tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du gillar Psytrance så borde du definitivt prova på Infected Mushroom, Astral Projection och PPK.

 

Slugabed - Quantum Leap låter som någon slags dubstep.

 

OnT: För ungefär ett år sen så föll jag för ett band vid namn Totally Radd!!, vet inte hur man ska beskriva det - men typ pop-rock/dans-musik med 8-bit ljudeffekter. Här kommer några låtar med dom:

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag gillar typ bara rock. Bara det typ...

 

Men här är två låtar som jag gillar skarpt.

Molotov Jukebox är ett trevligt band, med hon som spelar Tonks i Harry Potter som sångerska!

 

Och den här låten är sjukt bra!

Caro Emerald - Back it up.

Jazzig modern låt. riktigt nice.

 

Och den här låten är också ganska nice, jag blir glad av den.

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...