Senaste hitten från Mange Makers, rykande färsk.
Bra? Dålig? Discuss!
Senaste hitten från Mange Makers, rykande färsk.
Bra? Dålig? Discuss!
↗ till inläggetTighta teens, tror dock att dem inte är av laglig ålder.
Vad har deras lagliga ålder med detta och göra? Förövrigt bra klipp, men ganska likt förra dock. 2:33 roligast :)
Mästerverk.
Bättre enligt mig
Speciell, på ett neutralt sätt.
Underbar helt enkelt B)
Episk topkommentar som ligger uppe nu
Det verkligen skit. Allting.
Nej lägg av, Mange Makers gör verkligen satir av världsklass.
Nice!
Jag måste säga att "Fest hos Mange" var sådär..Rolig men sådär
Men denna var faktiskt bra :)
Riktigt bra
↗ till inläggetTighta teens, tror dock att dem inte är av laglig ålder.
Tror alla förutom en är över 18 faktiskt. Dansaren är 16. Läst det någonstans.
Men ja, sången är. Knepig.
Men det finns inget som vet vem "mange" är?
↗ till inläggetMange är helt fiktionell. Han är en identitet.Tror alla förutom en är över 18 faktiskt. Dansaren är 16. Läst det någonstans.
Förstår bara inte hur man kan lyssna på sånt, damn..
För att det handlar om Mange såklart. :D
Alltså de har nästan 6 milj views på y tube. Människor som lägger ner tid på att skapa seriös musik, månader och år får höras mindre. Tycker inte om det. Mig t.ex. :(
↗ till inläggetOm man vill höras måste man ge marknaden vad den vill ha. Sen handlar det ju också om hur man marknadsför sig.Alltså de har nästan 6 milj views på y tube. Människor som lägger ner tid på att skapa seriös musik, månader och år får höras mindre. Tycker inte om det. Mig t.ex. :(
Angående Mange Makers så tycker jag de verkar seriösa, jag menar videon är ändå genomtänkt även om de flummar i den och den är välgjord ur ett redigeringssynsätt. De spelar ju på faktumet att man kan göra "vad som helst" för att skapa en partylåt. Det framgick inte så tydligt i Fest hos Mange att de inte försökte skapa en "cool" partylåt men nu har de verkligen utmanat alla partyfjantar om hur "oseriös" en låt kan vara men ändå bli omtyckt partysörja. Och de går seriöst in för det. Det är det som är det fina med Mange Makers, de gör satir på partymusik genom att visa att "kolla här, man slänger bara ihop lite bas och sjunger något som får folk att komma ihåg låten, man behöver inte en jättehäftig video eller någon text med någon djupare mening".
De gör alltså störtskön satir på folk som tror att partymusik faktiskt är något musikaliskt utmanande, och de gör det så otroligt snyggt. Därför gillar jag dem.
tl;dr: De är seriöst oseriösa och driver med folks uppfattning om att partymusik är musikaliskt.
↗ till inläggetPeter Balazs 1993-06-28 (musikproducent) 18årTror alla förutom en är över 18 faktiskt. Dansaren är 16. Läst det någonstans.
Max Christensson 1995-02-22 (dansare) 16år
Max Henriksson 1993-11-24 (beatbox) 18år
Didrik Rastbäck 1993-10-26 (sång) 18år
↗ till inläggetTänk längre än vad näsan räcker. Vad har 2:33 med detta och göra? Lika dum fråga.Vad har deras lagliga ålder med detta och göra?
+1 @ Derf.
Cider liksom?
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in