Distinction Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 (redigerat) Helt plötsligt blev det såhär: Uploaded with ImageShack.us Som ni ser om ni kolla på t.ex vattnet, är det lila kanter runt självaste blocken... Varför? Även texten i chatten har små fragment. Har senaste grafik drivisar. Slog av nVidia's anti-aliasing, fungerar nu. Redigerat 10 Januari 2012 av QuinnoX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 (redigerat) Du skulle kunna prova med en annan version av LWJGL. Minecraft använder från början 2.6 tror jag. Ladda ner ifrån http://sourceforge.net/projects/java-game-...ial%20Releases/ och ersätt filerna i minecraft/bin/natives mappen. Edit: läste din edit nu. Funkar anti-aliasing bra i minecraft om man aktiverar det sådär? Bortsett från det där lila då. Anti-aliasing är en funktion jag har länge saknat i minecraft. Redigerat 10 Januari 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 Du skulle kunna prova med en annan version av LWJGL. Minecraft använder från början 2.6 tror jag. Ladda ner ifrån http://sourceforge.net/projects/java-game-...ial%20Releases/ och ersätt filerna i minecraft/bin/natives mappen. Edit: läste din edit nu. Funkar anti-aliasing bra i minecraft om man aktiverar det sådär? Bortsett från det där lila då. Anti-aliasing är en funktion jag har länge saknat i minecraft.Finns de anti-aliasing i Minecraft?:o :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 Inte direkt, han aktiverade det i nvidias kontrollpanel. Vilket orsakade de här ränderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 10 Januari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 Du skulle kunna prova med en annan version av LWJGL. Minecraft använder från början 2.6 tror jag. Ladda ner ifrån http://sourceforge.net/projects/java-game-...ial%20Releases/ och ersätt filerna i minecraft/bin/natives mappen. Edit: läste din edit nu. Funkar anti-aliasing bra i minecraft om man aktiverar det sådär? Bortsett från det där lila då. Anti-aliasing är en funktion jag har länge saknat i minecraft.Nej inte direkt, blev ingen anti-aliasing ur huvudtaget och blev bara fult, allt syns mycket tydligare in-game.Finns dock en hel del mods (vad jag hört) som fixar AA. Väntar fasans fullt på mitt HD6870.. sitter på farsans gt-220.. Den maxade Tf2 iaf xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2012 Jag sökte rejält för ett halvår sen, hittade inget. För övrigt rekommenderar jag GTX560Ti. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 11 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2012 Jag sökte rejält för ett halvår sen, hittade inget. För övrigt rekommenderar jag GTX560Ti.Skulle du kunna förklara varför du rekommenderar just det kortet över alla andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2012 Det är i samma prisklass fast nvidia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 11 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2012 Du skulle kunna prova med en annan version av LWJGL. Minecraft använder från början 2.6 tror jag. Ladda ner ifrån http://sourceforge.net/projects/java-game-...ial%20Releases/ och ersätt filerna i minecraft/bin/natives mappen. Edit: läste din edit nu. Funkar anti-aliasing bra i minecraft om man aktiverar det sådär? Bortsett från det där lila då. Anti-aliasing är en funktion jag har länge saknat i minecraft.det finns en beta version av optifine som stödjer AA Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 11 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2012 Det är i samma prisklass fast nvidia.GTX 560 Ti är ungefär 500 kr dyrare, och det är inte så mycket bättre än 6870. Radeon är mer prisvärt, oavsett vad du tycker om deras drivers. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2012 Efter en närmare titt så ser jag att det ligger runt 250kr över. Som utifrån http://www.hwcompare.com/8890/geforce-gtx-...radeon-hd-6870/ verkar vara aningen mindre prisvärd om man endast räknar fps/krona. Men det är förstås inte det enda man ska gå efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 12 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2012 Enligt Prisjakt så är Asus GTX 560 Ti 646 kronor dyrare än XFX Radeon 6870. Fast, beror ju på vilken butik man beställer ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.