Hoppa till innehåll

Aktiekampen


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Aktiekampen på Facebook


Aktiekampen är en tävling på Facebook som går ut på att handla med aktier utan att satsa egna pengar. Du startar med 100 000 fiktiva kronor som du använder till att köpa aktier med, till faktiska kurser på Stockholmsbörsen. Utvecklingen du får i spelet är precis samma utveckling du hade fått om du hade handlat "på riktigt". De tre deltagare som har bäst procentuell utveckling under en kalendermånad får vinsten utbetalad till en Allt i ett-depå tillhörande honom/henne i Skandiabanken. 1:a plats belönas med 5000 kr, 2:a plats 3000 kr, 3:e plats 1000 kr. Den som har bäst utveckling i kronor totalt i slutet på året vinner 100 000 kr, som sätts in på Allt i ett-depå tillhörande honom/henne i Skandiabanken.

Själv tycker jag att det är skitkul eftersom jag alltid varit intresserad av aktier och hur allt fungerar och själva vinsten man får vid aktieköpandet eller nu eventuella förlorandet. Jag spelar dock inte spelet för att vinna dessa riktiga pengar utan bara för att det är en kul sysselsättning. Men om det går bra så ska man givetvis satsa på pengavinsten.

Det går sådär för mig just nu, jag provar olika strategier just nu. Jag kan dela med mig med några tips senare om jag hittar nåt bra.
Jag har gått minus ungefär -0,54%
Dagsvärde: 98 481 kr


Någon annan som spelar? Hur går det för er?

http://apps.facebook.com/aktiekampen/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer aldrig att placera värdekapital i Skandiabanken efter att jag sett det här, att de försöker lura och utnyttja folk som sitter med kunskaper.

 

Om jag personligen skulle haft ett Facebook-konto och 1337-aktieskillz skulle jag personligen kontra detta genom att först, mycket produktivt gå några +% i värde och sedan störtdyka till under 70%.

 

Att ge ut några tusen kronor / några hundra tusen efter något år är en extremt liten förlust för dem jämfört med vad de tjänar när de utnyttjar "spelarnas" aktieåsikter för att tjäna några hundra miljoner / miljarder.

 

Jag var för någon månad sedan på en föreläsning hållen av SEB:s VD Annika Falkengren som sa att de mest professionella som jobbar inom SEB(specifikt) sitter med en aktieportfölj med ett värde på omkring 50 miljarder / person och försöker maximera vinsten på aktiemarknaden/andra marknader. Denna strategi som Skandiabanken använder sig utav kan säkert ge någon eller flera miljarder i vinst per månad om de har stor tur.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...