Hoppa till innehåll

Var Kan Man Hitta Aktiviteter I Sitt Område?


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag vill börja med någon aktivitet på fritiden men jag vet inte vad. Och det borde verkligen finnas en lista på föreningar tycker jag på samma sätt som blocket är till för när man vill köpa eller sälja begagnade saker. Så känner någon till en hemsida som listar aktiviteter/föreningar/organisationer efter kategori och område?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har du rätt i. Har sett affischer för lite av varje när jag är i stan. Bor 30-40 minuter cykel eller buss från centrala göteborg (ja det tar lika lång tid). Ska se om jag hittar något på göteborgs hemsida.

 

Edit: Göteborgs hemsida verkar mest ha generell information kring aktiviteter eller listor på lokaler som samarbetar med kommunen. Ingen samling av föreningen/organisationer som jag snarare är ute efter. Men det fanns intressanta saker ändå så tack för tipset.

 

Det står till exempel en massa om att cykla men inget om föreningar som cyklar. Då kan jag förstås googla på "cykelförening göteborg" som jag testade och fick bra resultat men det skulle vara trevligare med en lista då jag vet vad jag vill göra.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Sen tråden skapades har jag hittat lite mindre hemsidor som länkar till event men ingen som varit riktigt bra. Då och då dök det upp att någon vän på facebook ska hitta på något och genom det har jag hittat saker. Så jag kom fram till att det optimala skulle vara att kunna lista aktuella facebook-event i sitt område vilket jag nu lyckats göra: https://www.google.se/search?q=g%C3%B6tebor...ok.com%2Fevents

 

Där dyker det upp fullt med saker. Även om man lägger in exakt datum så får jag fortfarande massor av resultat. Kolla om det finns något kul i ert område :) Om ni inte har något för er nån dag så gå och hitta på något istället för att sitta vid datorn.

 

Bättre än så går det inte att söka på event skulle jag tro. Isåfall skulle det vara om facebook lägger till en egen funktion att lista publika event efter datum och plats eller ännu fler parametrar som kategori och pris.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...