Hoppa till innehåll

Diskussionstråden


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Bump! I januari ska jag flytta till Trollhättan där min högskola ligger så jag slipper pendla med tåget. Och det finns en damm direkt utanför mitt fönster :D Hoppas det är ankor där.

Vad gör du om det inte finns ankor där då? Finns det några andra dammar i närheten?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 6 månader senare...

Jag skulle vilja snacka lite om finanskrisen, som för övrigt pågår fortfarande för fullt även om det inte är lika hett nyhetsmässigt som för 1-2 år sen. Läste en artikel i GP för ett tag sen om hur ungdomar i Storbritannien ofta tvingas till att arbeta gratis på praktikplatser bara för att få "erfarenhet" och kunna söka andra jobb som ger lön. Sen stötte jag på den här artikeln:

 

http://www.dn.se/ekonomi/motvilligt-tyskland-maste-leda-europa-ur-krisen/

 

Vilket enligt mig säger att det är kört. Inte för att Tyskland är något speciellt ass-hat-land, men mer för att det verkar orimligt att om det är så att Tyskland är det enda som står mellan dagens läge och en kollaps av hela EU att Tyskland skulle ta den risken, Tyskland kommer ju som alla länder att först se till sig själva och även om de till viss del försöker hjälpa resten av EU så ser jag inte hur de skulle kunna "rädda" alla andra länder. När det är så dåligt ställt som det är så sticker man ju inte ut halsen. Tyskland är ju i princip det enda landet som det fortfarande går bra för, åtminstone om man kollar på tillväxt och sysselsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej på kamrater. Mitt namn Vladislav.

 

Kan någon förklaras. Varför ankar populärt här? Det är fåglar.

 

Mycket skål.

 

Vladislav


Jag skulle vilja snacka lite om finanskrisen, som för övrigt pågår fortfarande för fullt även om det inte är lika hett nyhetsmässigt som för 1-2 år sen. Läste en artikel i GP för ett tag sen om hur ungdomar i Storbritannien ofta tvingas till att arbeta gratis på praktikplatser bara för att få "erfarenhet" och kunna söka andra jobb som ger lön. Sen stötte jag på den här artikeln:

http://www.dn.se/ekonomi/motvilligt-tyskland-maste-leda-europa-ur-krisen/

Vilket enligt mig säger att det är kört. Inte för att Tyskland är något speciellt ass-hat-land, men mer för att det verkar orimligt att om det är så att Tyskland är det enda som står mellan dagens läge och en kollaps av hela EU att Tyskland skulle ta den risken, Tyskland kommer ju som alla länder att först se till sig själva och även om de till viss del försöker hjälpa resten av EU så ser jag inte hur de skulle kunna "rädda" alla andra länder. När det är så dåligt ställt som det är så sticker man ju inte ut halsen. Tyskland är ju i princip det enda landet som det fortfarande går bra för, åtminstone om man kollar på tillväxt och sysselsättning.

Till min kamrat Dave37. Du mycket visa ord innehåller.

 

Bor du inte inuti Sverige? Varför bryr om andra land for exampel Tyskland? Storbritann. Hör mycket intressant.

 

Vladislav

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...