Hoppa till innehåll

Dave37's Frågetråd


Rekommendera inlägg

vilket spel skulle du välja?

 

Max Payne 3 eller resistance 3?

Saknar ståndpunkt.

 

:sorcerer: eller :medieval:

:medieval:

 

Om jag har förstått rätt så är du inte en sån som festar, stämmer det?
Ja det stämmer om jag uppfattar din uppfattning av "festar" korrekt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Du får gärna skriva en A4 om vad du tycker om mig ifall du har lust. Ofta ser andra saker hos en som man själv missar. Jag har tyvärr svårt att formulera något sådant om dig och mycket av det ligger säkert i misstolkningar av mig.

Jag har väntat med din fråga väldigt länge för jag känner att jag vill ge dig ett ordentligt svar, och jag vet att du faktiskt inte har något emot att få en wall of text. Men samtidigt har jag haft problem att komma på något att fylla ut ett sådant inlägg med. Man tycker ju ändå att jag borde ha en massa att säga om dig, du är ju ändå den på forumet jag känner tveklöst bäst, eller åtminstone ser som min närmaste vän på sidan.

 

Jag har länge tänkt på en liknelse som skulle kunna förklara dig, men alla liknelser jag har kommit på har bara varit dumma. Så jag tror faktiskt jag hoppar det och försöker förklara bara rakt upp och ned. Jag uppfattar att du har fruktansvärt användbara och förfinade intellektuella verktyg. Du har en mycket god uppfattning av vad subjektiv perception innebär, du har en slutledningsförmåga och en problemlösningsförmåga som tjänar dig väl inom många filosofiska, intellektuella och språkliga diskussioner och resonemang. Trots denna mentala skärpa är du stundtals väldigt korkad. Och med det menar jag att du inte kan så där värst mycket. I alla fall inte i närheten av proportionellt till vad dina mentala verktyg klarar av. Du har några få "expertområden" så som programmering, ankor och knarksvampar (lite överdrivet, vet att du har fler intresseområden), men utöver det så kan du väldigt lite.

 

Jag ska inte gå in på vad jag tror du kan exakt och inte för det vet jag inte så precist men jag upplever att du i våra diskussioner som vi har till och från förlitar dig fullständigt på din rationalitet och din egen personliga erfarenhet och väldigt väldigt sällan refererar till vad jag skulle kalla kunskap, och i det här fallet menar jag kunskap som ligger utanför dina stora intresseområden. Du nyttjar helt enkel sällan andras erfarenheter och upptäckter vilket åtminstone får mig att anta att du saknar kunskaper inom det området.

 

Nu tar visserligen din skarpsinnighet dig väldigt långt och oftast längre än gemene man som saknar både skarpsinnighet av din magnitud och korresponderande kunskap. Men om du hade blivit mer av en generalist och haft tämligen gott om kunskap inom de flesta områden tror jag att du hade kunnat bli flerfaldigt mer "intelligent", om det nu är rätt ord i sammanhanget. Du hade blivit fruktansvärt skarp i diskussioner och haft en ännu större möjlighet att uträtta saker tror jag.

 

Bortsett din intellektuella sida ser jag dig som en oerhört snäll person, i bland nästan för snäll. Jag har upplevt att det finns tillfällen då du i din strävan att vara snäll ignorerar sociala spelregler. T.ex. om någon försöker vara lite taskig eller förnedrande mot dig så ignorerar du det bara och bemöter dem med snällhet. Det kan vara en rest hos min syn på dig från åren som gått men jag känner att du stundtals är lite oberäknelig eller lat. Även om du alltid menar väl och vill väl så är det inte alltid du klarar av att också agera så för du glömmer bort något du lovat eller orkar inte eller liknande. Men ska jag vara ärlig så tror jag det är något som jag bara fått för mig, för jag kan inte ärligt erinra mig att något sådant har hänt på ett bra tag.

 

Överlag skulle jag säga att du är en klurig och svårdefinierad person. Man kan nästan alltid räkna med att du är lite udda men man kan inte säga hur. Mycket av det du gör är du den enda jag känner som gör och jag tror en del av mystiken i dig ligger i det faktum att du är "smart men kan inget", för att uttrycka det väldigt översimplifierat, men med det menar jag det jag sa andra och tredje stycket.

 

 

Se där, nu blev det rätt långt iaf. Jag lyckas alltid på nått sätt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du testat någon drog? Isf vilken? Förutom alkohol då.

Nej har inte testat någon drog förutom alkohol. Förutom då jag slickade upp några milligram nästan helt rent koffein som vi hade tagit fram i kemin i gymnasiet. Testa inte det, det smakar bajs och jag kände ingenting. Fast du kanske inte klassar det som en drog, för i så fall har jag ju druckit cola.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Kör mig nu. B)

Gabbe, Gabbe, Gabbe. Precis som många andra från KG går du och jag långt tillbaka i tiden. Jag minns det som om det vore igår. Nä det gör jag inte faktiskt men jag minns en del. XD

 

Jag tror det var i tiderna efter Oztowns storhetstid då jag började vara inaktiv ett halvår i taget och aktiv på vinter- och sommarlov. Det kan ha varit precis i början av KG's existens, då jag inte kände till det och inte brydde mig. Jag kom tillbaka efter ett halvårs inaktivitet och alla hade bytt namn och nytt folk hade blivit dem som var de "stora namnen" på fuska. Jag minns att en av de första som jag fick lite kontakt med var du, under namnet InFlame. Jag minns att jag då hade svårt att placera dig, du var väl ok men varken till eller från. Jag minns aldrig hur jag kom in i KG eller exakt när eller vad som hände min första tid där, men det kan mycket väl vara så att jag kom in till stor grad via dig.

 

Vi har under åren som gått umgåtts mycket tillsammans med andra via msn, skype och IRL, men något riktigt one-to-one förhållande verkar inte finnas mellan oss, även om jag ser dig som en god vän så är vi bara kompisar via andra. Men jag känner att om det finns någon av mina nära fuskavänner som jag har goda möjligheter att bilda ett nytt fristående vänskapsband med så är det nog du som har bäst chanser. Vi delar en hel del intressen men det största problemet är vår entusiasm.

 

Ett tydligt personlighetsdrag hos dig är att är väldigt trygg i dig själv och du är väldigt lugn, hetsar aldrig upp dig eller liknande. Ett lustigt fenomen är också att du pratar otroligt mycket mer på t.ex. Skype än IRL, och jag antar att det är för att då har du något att snacka om eftersom du oftast gör något annat än att bara snacka. Du verkar inte vara personen som pratar för sakens skull. Jag tror till och med att du själv sagt något i still med att du pratar bara om du har något att säga eller om det behövs.

 

Jag trodde en lång tid att du var en väldigt komplex och introvert person. Men jag har på senare tid börjat ifrågasätta det allt mer och jag börjar tro att du är en väldigt... kanske inte enkel person, men rak på sak. Likt WASD säger du precis vad du menar och du menar precis vad du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...